Det är helt på ideel (stavning) basis...
Om nu sidan genererar pengar via annonser kommer de gå till server-/domän-konstnader.
Man kan jämföra den med t.ex. Sweclockers (fast inte om samma ämne då givetvis), jag tolkar det som att den inte är heltidsjobb för folket där? (kanske missuppfattat det dock)..
Har ingen aning om vilket språk. Tanken är att när jag hittat 4-5 personer, oavsett var i sverige de bor, så pitchar jag idén å ser vad folk tycker, å sen kommer vi överens om layout, språk osv osv..
Är bara lite rädd för att ge ut idén.. nån kanske snor den, men det kanske inte spelar nån roll då den ändå inte ska vara vinstdrivande direkt...
Vågar man avslöjja idén här?
Edit: Okej, kanske bäst å pitcha den direkt för att se om folk tycker det är värt det övh...
fock it, here goes:
En sida som sammanställer information om alla större lan (100+ pers) i Sverige (och norden också, t.ex. the gathering).
Man bör prata med organisatörerna för alla lanen för att skapa ett sammarbete.
Det ska även finnas ett forum där folk kan diskutera lanen, gruppa ihop sig osv osv..
Dessutom tänkte jag även att man kan lägga upp rapportage från lanen, t.ex. dreamhack osv..
Vad tycker ni om idén?
Jag vill mest vara med i den grupp människor som skriver på den, adminar osv osv ...