2010-08-04, 18:05
Medlem
Hej!

Jag har en idé för en hemsida, (vill givetvis inte avslöja för mycket), men kan inte skapa det själv.

Skulle behöva hitta 4-5 trevliga personer som kan tänka sig skapa och sköta sidan med mig.

Innan jag går in på fler detaljer, har googlat lite lätt på det och kommer försöka gräva lite djupare (varav denna tråden är ett spad-tag), men vet ni var man får kontakt med sådana människor?
Kanske här på flashback?
Citera
2010-08-04, 18:09
Medlem
boostankans avatar
Här på flashback är nog ett ganska bra ställe att leta folk på. Nu vet jag inte om du bryter mot 'annons'-regeln, men kan säkert casha in ett par pm.
Citera
2010-08-04, 18:13
Medlem
korqs avatar
Är det Pro Bono eller får man någon som helst ersättning utav dig? Eller förväntar du dig att sidan kommer generera pengar?
Citera
2010-08-04, 18:38
Medlem
ReidarDahlens avatar
Hade det gällt nåt "intresseprojekt" hade det nog varit lite enklare.
Citera
2010-08-04, 19:28
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toffmeister
Hej!

Jag har en idé för en hemsida, (vill givetvis inte avslöja för mycket), men kan inte skapa det själv.

Skulle behöva hitta 4-5 trevliga personer som kan tänka sig skapa och sköta sidan med mig.

Innan jag går in på fler detaljer, har googlat lite lätt på det och kommer försöka gräva lite djupare (varav denna tråden är ett spad-tag), men vet ni var man får kontakt med sådana människor?
Kanske här på flashback?

Vad ska sidan kodas i för språk?
Citera
2010-08-04, 21:00
Medlem
Det är helt på ideel (stavning) basis...

Om nu sidan genererar pengar via annonser kommer de gå till server-/domän-konstnader.

Man kan jämföra den med t.ex. Sweclockers (fast inte om samma ämne då givetvis), jag tolkar det som att den inte är heltidsjobb för folket där? (kanske missuppfattat det dock)..

Har ingen aning om vilket språk. Tanken är att när jag hittat 4-5 personer, oavsett var i sverige de bor, så pitchar jag idén å ser vad folk tycker, å sen kommer vi överens om layout, språk osv osv..

Är bara lite rädd för att ge ut idén.. nån kanske snor den, men det kanske inte spelar nån roll då den ändå inte ska vara vinstdrivande direkt...

Vågar man avslöjja idén här?

Edit: Okej, kanske bäst å pitcha den direkt för att se om folk tycker det är värt det övh...
fock it, here goes:

En sida som sammanställer information om alla större lan (100+ pers) i Sverige (och norden också, t.ex. the gathering).
Man bör prata med organisatörerna för alla lanen för att skapa ett sammarbete.
Det ska även finnas ett forum där folk kan diskutera lanen, gruppa ihop sig osv osv..
Dessutom tänkte jag även att man kan lägga upp rapportage från lanen, t.ex. dreamhack osv..

Vad tycker ni om idén?
Jag vill mest vara med i den grupp människor som skriver på den, adminar osv osv ...
Senast redigerad av toffmeister 2010-08-04 kl. 21:04.
Citera
2010-08-04, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toffmeister
Det är helt på ideel (stavning) basis...

Om nu sidan genererar pengar via annonser kommer de gå till server-/domän-konstnader.

Man kan jämföra den med t.ex. Sweclockers (fast inte om samma ämne då givetvis), jag tolkar det som att den inte är heltidsjobb för folket där? (kanske missuppfattat det dock)..

Har ingen aning om vilket språk. Tanken är att när jag hittat 4-5 personer, oavsett var i sverige de bor, så pitchar jag idén å ser vad folk tycker, å sen kommer vi överens om layout, språk osv osv..

Är bara lite rädd för att ge ut idén.. nån kanske snor den, men det kanske inte spelar nån roll då den ändå inte ska vara vinstdrivande direkt...

Vågar man avslöjja idén här?

Edit: Okej, kanske bäst å pitcha den direkt för att se om folk tycker det är värt det övh...
fock it, here goes:

En sida som sammanställer information om alla större lan (100+ pers) i Sverige (och norden också, t.ex. the gathering).
Man bör prata med organisatörerna för alla lanen för att skapa ett sammarbete.
Det ska även finnas ett forum där folk kan diskutera lanen, gruppa ihop sig osv osv..
Dessutom tänkte jag även att man kan lägga upp rapportage från lanen, t.ex. dreamhack osv..

Vad tycker ni om idén?
Jag vill mest vara med i den grupp människor som skriver på den, adminar osv osv ...

WIll inte förstöra dina drömmar men... www.scene.org... fast den kanske handlar mer om demos/intros?
Citera
2010-08-05, 07:24
Medlem
Hehe, det är ingen fara, om det skulle finnas en sådan sida skulle det också fungera.
Scene.org verkar mer handla om, som du säger, just demos etc.

Jag tänkte mig en sida som enbart handlar om Lan-parties.

Anledningen till att jag tror att det behövs är att varje gång jag är sugen på att gå på ett sådant får man googla alldeles för länge för att eventuellt snubbla in på en sida där de säger att de ska ha lan snart.

Det borde finnas en samlingsplats för alla lan..
Sen kan man ju alltid sammarbeta med t.ex. scene.org för demo-biten
Citera
2010-08-06, 14:53
Medlem
Ingen som har något förslag?

Eller är alla upptagna med att sno min idé ;P
Citera
2010-08-06, 16:08
Medlem
korqs avatar
Jag och en polare hade samma idé när vi lanade mycket förr, blev aldrig av men vi tyckte om idén.
Vi hade t.ex planer på att ordna biljettköp åt användare, anordna resor och liknande, kan säkert bli en bra grej om du har mycket kontakt med de olika lan-arrangörerna och ser till att få reklam.
Men, jag orkar inte hjälpa till tyvärr.
Citera
2010-08-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korq
Jag och en polare hade samma idé när vi lanade mycket förr, blev aldrig av men vi tyckte om idén.
Vi hade t.ex planer på att ordna biljettköp åt användare, anordna resor och liknande, kan säkert bli en bra grej om du har mycket kontakt med de olika lan-arrangörerna och ser till att få reklam.
Men, jag orkar inte hjälpa till tyvärr.

Det låter som version 2.0 där, med biljetterna, får bli nästa steg

Jag är också rätt lat av mig, men om man är fler som arbetar på det är det inte lika stor belastning på en person, + att man kan bolla idéer osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in