2011-09-07, 11:37
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Okey! Tack för upplysningarna.

En fråga till bara om du har tålamod.
Ni hade ju kommit överens om att du skulle hålla dig borta denna kväll/natt 28.7. Hade ni kommit överens om en tid när du inte fick vara hemma längre, vilken tid isf?
Hade M inga funderingar om vart du skulle tillbringa natten, du bodde ju trots allt i huset och det låter märkligt att hon skulle "kasta ut" dig när hon hade sina dejter hemma. Diskuterade ni detta på din födelsedag, att du inte fick vara hemma nästkommande natt?

Vsg.

Det va sagt natten och morgonen och det betyder i tid 23-10 cirka.
Jag hade tidigare erbjudit mig att vara hemifrån eftersom vi trampade varandra på tårna lite.
Jag hade kunnat säga nej men jag ville vara snäll pga att jag ansåg att jag betett mig illa under dagen.
Ja det va på kvällen natten 27-28/7.
Citera
2011-09-07, 11:41
Medlem
Kikade lite på domänen ekovisionphotos.com

Den ligger hos one.com och är fortfarande online. Undras hur många år hon förbetalade för.

Vad gäller domänen så säger whois följande:

Record created: 2009-12-17 16:04:27
Record last updated: 2011-05-27 15:50:02
Record expires: 2011-11-26 00:00:00

Undras vad det var för uppdatering den 27/5-11 och av vem. One.com kanske (men i vilket syfte), eller någon annan. FS satt häktad, så han var det inte.
Citera
2011-09-07, 11:50
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Vsg.

Det va sagt natten och morgonen och det betyder i tid 23-10 cirka.
Jag hade tidigare erbjudit mig att vara hemifrån eftersom vi trampade varandra på tårna lite.
Jag hade kunnat säga nej men jag ville vara snäll pga att jag ansåg att jag betett mig illa under dagen.
Ja det va på kvällen natten 27-28/7.

Förstår att det måste ha varit en svår sits att bo under samma tak om förhållandet i princip var över.

Vad jag tycker är så konstigt är att om M skickade ett sms till sin syster den 28.7 kl 14.32 att hon är på väg till Linköping kan hon knappast ha haft avsikten att vara hemma under natten. Enl. eniro är det 31 mil enkel resa spekeröd-linköping. Varför skulle hon resa tor 62 mil för att ta hem en dejt denna kväll/natt? Visst är det konstigt?
Senast redigerad av mercy 2011-09-07 kl. 11:54.
Citera
2011-09-07, 12:28
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ja innan hon åkte, jag hade då inte varit uppe länge.Tiden som finns i FUP är en uppskattning, när jag sedan fått tiden på min dator så vet jag att jag inte varit uppe långt innan dess för jag va bara på toa och satte på kaffe innan jag gick till datorn.

Nej det gjorde hon inte.Det va mitt antagande att hon skulle till tjörn.
Hon sa bara att "jag åker nu, hej då".

M`s korta inloggning på datorn vid 12-tiden skulle alltså ha kunnat skett när du var på toa eller satte på kaffe. Det kan isf vara förklaringen till varför ni "gick om varandra" vid datorerna.
Citera
2011-09-07, 12:42
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Förstår att det måste ha varit en svår sits att bo under samma tak om förhållandet i princip var över.

Vad jag tycker är så konstigt är att om M skickade ett sms till sin syster den 28.7 kl 14.32 att hon är på väg till Linköping kan hon knappast ha haft avsikten att vara hemma under natten. Enl. eniro är det 31 mil enkel resa spekeröd-linköping. Varför skulle hon resa tor 62 mil för att ta hem en dejt denna kväll/natt? Visst är det konstigt?

Visst är det konstigt men det är inte ens säkert att hon varit där utan skulle möta någon.
Det är ju inte första gången isf som hon ljuger för familjen.

Citat:
M`s korta inloggning på datorn vid 12-tiden skulle alltså ha kunnat skett när du var på toa eller satte på kaffe. Det kan isf vara förklaringen till varför ni "gick om varandra" vid datorerna.

Det troligaste är att hon haft igång datorn när jag va på toa.
Citera
2011-09-07, 12:44
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Kikade lite på domänen ekovisionphotos.com

Den ligger hos one.com och är fortfarande online. Undras hur många år hon förbetalade för.

Vad gäller domänen så säger whois följande:

Record created: 2009-12-17 16:04:27
Record last updated: 2011-05-27 15:50:02
Record expires: 2011-11-26 00:00:00

Undras vad det var för uppdatering den 27/5-11 och av vem. One.com kanske (men i vilket syfte), eller någon annan. FS satt häktad, så han var det inte.

Ang den uppdateringen så är nu min mail på den servern borta och hänvisningen till mailen på hemssidan.
Citera
2011-09-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ang den uppdateringen så är nu min mail på den servern borta och hänvisningen till mailen på hemssidan.

Någon hanterar alltså Marinas domän och webkonto medans du sitter häktad. Men de låter webbsidorna ligga kvar. Däremot slänger de en massa saker i huset som tillhör Marina.

Är det rätt uppfattat?
Citera
2011-09-07, 12:57
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Någon hanterar alltså Marinas domän och webkonto medans du sitter häktad. Men de låter webbsidorna ligga kvar. Däremot slänger de en massa saker i huset som tillhör Marina.

Är det rätt uppfattat?

Tydligen.

JA!

Inte bara hennes grejer dessutom, en del av det var mitt.
Citera
2011-09-07, 13:15
Medlem
Citat:
Tydligen.

JA!

Inte bara hennes grejer dessutom, en del av det var mitt.

Var det någon utomstående som hjälpte henne med webbsidan? Eller skötte hon den själv?
Citera
2011-09-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tänker inte utveckla teorin, inte nu iaf. Jag bara gav Zurfarn08 en rimlig förklaring på de frågor som han ställde, och ansåg att om h*n hade vidgat vyerna hade han inte behövt be om en förklaring.

Det var ju tråkigt men jag får väl då konstatera att du ändå har en teori och tids nog kanske du kan tänka dig att utveckla den.
Citera
2011-09-07, 13:18
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Var det någon utomstående som hjälpte henne med webbsidan? Eller skötte hon den själv?

Jag vet att P** hjälpte till när den skulle upp men jag vet inte säkert om han fick inloggningen till servern.

Uppdatering av bilder å så gjorde hon själv.
Citera
2011-09-07, 13:20
Medlem
Citat:
Jag vet att P** hjälpte till när den skulle upp men jag vet inte säkert om han fick inloggningen till servern.

Uppdatering av bilder å så gjorde hon själv.

Känns ju iallafall som om man skulle vilja kolla FTP-loggen på den där webbservern och tala med dem som eventuellt har varit inne och gjort uppdateringar. Framförallt är det ju märkligt att den ligger kvar online när alla hennes närstående tycks anse att hon är död. Tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in