2011-09-01, 22:09
Medlem
jjagares avatar
Ok nu skiter vi i bilen för gott!

Vad skulle jag göra om jag hade mördat någon utifrån mina erfarenheter??

Jag är mycket ute i skog och mark, jagar, plockar svamp, promenad med hunden.

Jag skulle stycka kroppen och sprida delarna på de ställen som jag känner till där jag vet att folk inte vanligtvis brukar gå. Skulle dock inte lägga alla delarna på samma ställe, kommer det en räv tex så är det väldigt mycket "mat". Bättre att lägga ut dem på ett större område (då fler rovdjur skulle "hjälpa till" att undanskaffa kroppen).

När jag skjutit rådjur bla så brukar jag lägga ut div rester från detta bla revbenen och halskota huvud (om det inte är en bock). Ibland så har detta försvunnit på en dag, och har det inte det och om det är varmt så börjar förruttnelsen mycket fort.

Ben av likdelarna skulle vara utspridda på ett stort område, utanför en rävlya tex under en gran etc. Jag har sett otaliga benrest.er när jag varit ute i skogarna från rådjur, älg etc. Men springer alla som ser en benbit dit och kollar?, skulle inte tro det. De gånger jag ser det är när jag går precis bredvid det.

Så detta är MITT tillvägagångsätt utifrån mina erfarenheter, hur ser ERA ut ?

Citera
2011-09-01, 22:10
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
just nu har vi två vänner på besök, har druckit lite öl, å ska snart dra oss mot sänga.... vad vi pratar om? vad brukar man prata om... och han har inte mestadels under vårt förhållande suttit häktad... han har suttit häktad i 5 månader, å han har varit hemma i 6 månader av vårt förhållande... alltså har han varit hemma mer än borta... jag UMGÅS inte mycket med min familj, men ja har pratat med dom allihopa och dom vet att han är ute, å har sagt att det måste varit väldigt skönt för oss båda att detta snart är över... våra övriga vänner (som inte bor här i närheten) har ringt och skrivit grattis och sagt att vi snart måste komma och hälsa på...

När fick du prata/skicka brev till fs för första gången han blev häktad???
Citera
2011-09-01, 22:11
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, köparen har kvitto på att han äger bilen. Det är kvittot som bevisar ägarskap, inte bilregistret.

Tyvärr fungerar det inte så. Jo, oftast hos fogden - men inte i rätten.
Om du köper en bil åt en flamma som gåva, står som ägare och behåller kvittot samt kontoutdrag som visar att du betalt. Vem äger bilen då?

Verkligen OT. Jag håller med om att vi skiter i bildiskussionen...
Senast redigerad av rubbergirl 2011-09-01 kl. 22:15.
Citera
2011-09-01, 22:13
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare

Jag skulle stycka kroppen och sprida delarna på de ställen som jag känner till där jag vet att folk inte vanligtvis brukar gå. Skulle dock inte lägga alla delarna på samma ställe, kommer det en räv tex så är det väldigt mycket "mat". Bättre att lägga ut dem på ett större område (då fler rovdjur skulle "hjälpa till" att undanskaffa kroppen).

När jag skjutit rådjur bla så brukar jag lägga ut div rester från detta bla revbenen och halskota huvud (om det inte är en bock). Ibland så har detta försvunnit på en dag, och har det inte det och om det är varmt så börjar förruttnelsen mycket fort.

Ben av likdelarna skulle vara utspridda på ett stort område, utanför en rävlya tex under en gran etc. Jag har sett otaliga benrest.er när jag varit ute i skogarna från rådjur, älg etc. Men springer alla som ser en benbit dit och kollar?, skulle inte tro det. De gånger jag ser det är när jag går precis bredvid det.

För mig att GW nån gång sa att en mördare gärna dumpar sina offer på platser som de känner sig hemma med dock inte helt säker på detta någon som vet
Citera
2011-09-01, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare

Jag har inte din erfarenhet av styckmord.

EM i Örebro var utspridd. Det tror jag var till GM:s nackdel, det är större chans att hitta en av många utspridda delar än många tillsammans.
Citera
2011-09-01, 22:19
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Jag har inte din erfarenhet av styckmord.

EM i Örebro var utspridd. Det tror jag var till GM:s nackdel, det är större chans att hitta en av många utspridda delar än många tillsammans.

OK vad bra att du inte har det, men angående EM så var det väl vinter?. Kanske inte så bra att i vintertid dumpa en kropp, svårt att gräva och lätt att upptäcka. Helt klart större % att hitta fler delar än en . MEN om du vill att predatorer skall göra jobbet lätt för dig så skall du helt klart köra på många delar.
Citera
2011-09-01, 22:24
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Tjena!
Att du inte är Jens Lapidus står helt klart.

Endast en (1) juridisk person kan stå som registrerad ägare till ett registrerat fordon.
Ägs ett fordon av ett kreditinstitut finns det även uppgift om vem som är brukare.
I övrigt finns inga uppgifter hos transportstyrelsen angående ett fordons ägarförhållande.

Givetvis kan någon annan än registrerad ägare äga del av eller hela fordonet.
Detta vanligtvis reglerat genom genom någon form av avtal, t.ex revers.

Kommer nu den hedervärde medborgaren Fredrik Svensson att hävda rätten till bilen genom att han har köpt/höll på att köpa den på avbetalning av Marina, lär det bli svårt att hävda ett muntligt avtal av förklarliga skäl.
Kan han inte styrka det påstådda arrangemanget på något annat sätt än att han har varit den huvudsakliga brukaren samt bekostat ölburk och ståltråd när han lagat avgassystemet, ja då kan han nog glömma bilen.

Släpp nu den här jävla harven, som enligt den saknade skribenten Disponenten tydligen är en snikbil av en snikbil, och ägna istället energin åt resonemang kring hur slusken kan fällas för det mord han har begått.

Kroppen kroppen! Hitta kroppen är det som tar saken närmare sin lösning.
Citera
2011-09-01, 22:24
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kommer han göra anspråk på Lupon? Den är väl hans?
det har han redan gjort
Hjälper advokaten till med sådant?
Ja det hjälper advokaten självklart till med....
Nej Adolf.
Det hjälper advokaten självklart inte till med.
Hansson är FS:s offentligt tilldelade försvarare i brottsmålet. Han kan definitivt inte debitera för att bistå FS i civilrättsliga mål vare sig det gäller försök att tillskansa sig annans egendom eller ouppklarade knarkaffärer.
Citera
2011-09-01, 22:29
Medlem
mercys avatar
Citat:
Du menar Hundkojan, Morris Minor. Inte olik Lupon.

Jag tror att du glömde en länk. Var, förutom i ditt inlägg, kan man läsa det där? Och var kommer det in?
Tack för att du lyssnar! Jo, det var detta, mitt eget inlägg jag syftade på

Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag har nu varit på bibblis och lånat boken Spår! av Christer Hansson. Har inte hunnit läsa så mycket än men har redan hunnit se att en hund, vilken vanlig tränad som helst, kan spåra upp till 17 dagar efter spåret tillkom och ca 4 km bort. Det är så märkligt detta med polisens hundar..om Marina är i närområdet borde hundarna kunnat följa spåret när det var så pass färskt

Nu är jag mer och mer övertygad om att hon förts bort i bil. Tror det är omöjligt att hundarna skulle missat om hon var i terrängen. Och då kommer Lupon in - den var väl fylld av wonderbaum "horgran" även kallat i dagligt tal. Är det inte så att dessa "horgranar" totalt förstör luktsinnet för hunden? Det kan vara svar nog varför de inte fick spår i bilen. Kanske det fanns "horgranar" placerade lite runt omkring i huset, framför allt i M`s sovrum? Vet inte om jag är ute på en cykeltur nu, men är det inte så att besökare inte får ta med sig "horgran" till fängelset eftersom insmugglat knark missas då?
Citera
2011-09-01, 22:30
Medlem
jjagares avatar
Maskroos När fick du prata/skicka brev till fs för första gången han blev häktad???

Tacksam för svar
Senast redigerad av jjagare 2011-09-01 kl. 22:32.
Citera
2011-09-01, 22:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Bra idé. Tyvärr har vi hållit på att leta i 13 månader.
Citera
2011-09-01, 22:31
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Jo visst är det så olje-broder!
Då skall det bara filuras ut hur man skall få kräket att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in