Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Skärp dig!
Jag har väl inte påstått någonting om att det är fel med hennes udda sexualitet! Jag har absolut inga fördomar överhuvudtaget! Jag har enbart lagt fram FAKTA ur fuppen, det ända jag själv påstår och det står jag för är att om Marina är död finns mördaren inom den nära kretsen!
Jag blir så trött på människor som ändrar andras inlägg till egna fakta utlåtanden. Läs igenom mina inlägg igen, men du kanske inte har så bra ordförståelse?
Håll dig till sanningen
Jag ska skärpa mig? Det är så komiskt med små individer som du själv. Varje gång ni möter på motstånd i form av argument mot det ni själva presenterar skall de invider som gör så utmålas som mindre kunniga i det svenska språket eller med bristande ordförståelse.
Vi låter dina egna inlägg föra fram det jag vill ha sagt och på så vis påvisa att ditt påstående om att du enbart har framlagt fakta är ungefär lika skrattretande som dina försök till personangrepp gällande skribenters skriv- och läsförmåga.
En annan sak som jag reagerat över är att Marina höll ju på med BDSM och var väldigt dominant. <cut>
Jag tror inte att Marina någonsin var rädd för FS, då skulle hon nog sett till att slänga ut honom.
<cut>
https://www.flashback.org/sp32537430
Du tror inte att hon skulle ha varit rädd men på vilka fakta baserar du detta? Är du ens så insatt i BDSM att du förstår hur en kontakt och sedermera en träff mellan en dominant och en undergiven går till?
För mig, som enbart har dina inlägg som grund, framstår det snarare som att du tror att man måste vara väldigt tuff och hård som person för att kunna vara dominant, vilket inte ens kommer i närheten utav verkligheten.
Att lära känna människor via nätet och träffas på en offentlig plats ställer inte mer krav på mod än det gör att börja prata med en främmande person på en after work-tillställning på kvarterspuben. Innebär din syn på den sortens mod att alla tjejer, för det är oftast tjejer som råkar ut för det, som vågar ta en första kontakt med en kille på en pub och sedan råkar bli våldtagna av desamma har sig själva att skylla eftersom de har varit så modiga att de har utsatt sig för en onödig risk?
BDSM Bondage Discipline Sadism Masochism handlar väl bla om att piska, binda tillföra smärta gentemot sin undergivne partner? Marina var ju "gravt dominant" berättar Jesper Karlsson i fuppen sid.578.
https://www.flashback.org/sp32539365
Det kan också handla mer om psykisk dominans där den dominanta driver den undergivna till upphetsning medels ord eller fysiska lekar men förvägrar densamma att få nå extas. BDSM är mer mångfascetterat än de flesta icke-initierade tycks tro. Därutöver är det alltid den undergivna som har den beslutande makten när det gäller gränsdragning och när leken skall avslutas. Det är ytterst sällsynt med undergivna som helt lämnar över all makt till den dominanta och definitivt inget man gör med någon som man precis har lärt känna, utan det kräver en långvarig kontakt under vilken man har byggt upp ett stabilt förtroende.
Jag tycker att det är MYCKET tror hit och dit, alla vittnen tror att FS är skyldig till mordet. Han har svartmålats offentligt medan Marinas förehavanden har setts som normala beteenden, alltså mer eller mindre pratats bort och inte utretts ordentligt.
<cut>
Marinas mamma och syster har haft tillgång till huset, de har varit inne ofta och mamma uppger att hon varit där mer eller mindre dagligen för att mata katten. Hon har städat i huset, hon har kastat Marinas mycket av tillhörigheter, kläder etc. dessa tillhörigheter kan ha varit av betydelse i utredningen.
<cut>
Någon närstående person till Marina - vän, familj har haft tillfälle att döda henne, de har ett motiv, de har tillgång till huset och känner till omgivningen.
<cut>
https://www.flashback.org/sp32576175
Återigen du tror en väldig massa men hur var det nu med att du enbart skulle ha framlagt fakta från FUP?
Hävdar du att det står i ett förhörsprotokoll att föräldrarna eller någon annan anhörig skulle ha motiv till att döda BO och vad skulle då detta motiv vara? Tillgång till huset som föräldrarna skrev över på BO bara några dagar före försvinnandet? Känns oerhört långsökt.
Skulle det vara ett sätt att få henne att försvinna så att familjen inte skulle behöva skämmas för att deras dotter skulle råka bli känd som en sexuell varelse? Känns inte direkt som det bästa tillvägagångssättet eftersom försvinnande allt som oftast tenderar att hamna i någon form av massmedial uppmärksamhet.
När det gäller det faktum att mamman, med döttrar, skall ha städat upp i huset så har inte detta skett i omedelbar anslutning till BO:s försvinnande utan polisen har haft tillräckligt med tid för att avgöra huruvida de tingen var av betydelse eller ej.
Inledningsvis i ovanstående inlägg gör du återigen ett påpekande om att det konstiga i att BO:s förehavande har setts som normala. Nu vet jag inte om du lever i celibat eller är strikt monogam och gift sedan årtionden tillbaka men se dig omkring i dagens samhälle och försök inse att det inte är något särskilt udda i att söka kontakt med människor för sexuellt umgänge, vare sig via nätet eller på andra vis. För om så skulle vara fallet är det rätt många i vårt avlånga land som har udda beteenden.
FS har absolut inte behövt se eller höra något, ingen vet exakt när eller hur Marina mördats, det är bara antaganden. Enligt Marina och FS själv levde de separata liv även fast det bodde i samma hus. De lade inte sig i varandras förehavanden.
<cut>
Hon höll på med bla. BDSM, hon var gravt dominant som en uppgiftslämnare påstår i fuppen. Hon var väldigt mycket inne på "udda sex" med piskor, dildos etc. det är fakta inte skvaller.
<cut>
Att familjen skulle ha med Marinas eventuella död att göra kan jag inte uttala mig om, men jag påstår att Marinas familj hade motiv, de hade möjlighet, de hade vetskap om omgivningen i och utanför huset, men då familjens förehavanden strax före och efter Marinas påstådda död inte utretts vet vi väldigt lite om vad de har haft för sig.
Vi alla vet att Marina var svarta fåret och inte hade så bra kontakt med tex. sin mamma.
<cut>
https://www.flashback.org/sp32576799
Vad är då det påstådda motivet för BO:s familj, du som bara framlägger fakta?
Vet vi verkligen att BO var det svarta fåret? Det är inte den bild jag har ifrån vare sig personlig kontakt eller efter att ha läst allt publikt utredningsmaterial och inte heller efter vad som framkommit i tingsrätten.
Ännu en gång tar du upp uppgifter från en uppgiftslämnare från FUP och anser att det är fakta eftersom det beskriver BO, men när det gäller vittnen som vittnat mot FS anser du att det bara har handlat om vad de tror. Att du beskriver dildolekar som udda sex får mig att tro att du inte har ett särskilt levande sexliv själv och därför finner det oerhört underligt. Vad är det som är så udda med att en kvinna använder sig utav dildos? När det inte finns män som kan vara män nog för att tillfredsställa hennes lustar får väl kvinnan ta saken i egna händer? Herregud, med tanke på den mängd dildos som säljs via sexshoppar i detta landet måste vi ha en rejäl epidemi utav kvinnor som tänder på "udda sex".
Alla ni som redan dömt Fredrik i förhand och speciellt till dom som har åsikter om maskros och hans förhållande, som ni för övrigt inte vet någonting om, [b]vill jag bara säga att det är osmakligt att sitta här och läsa era utlägg[|B] om diverse varningar om Fredrik till maskros.
Ber er hålla till fakta istället, denna tråd handlar om mordet på Marina, men jag tycker att det enbart spytts galla på Fredrik på slutet snarare än att man diskuterat trådets ursprungliga ämne.
https://www.flashback.org/sp32586942
Jag finner det än mera osmakligt att sitta här och läsa dina utlägg om att BO:s familj skulle ha motiv för att avlägsna BO från de levande och detta helt utan att du kan backa upp dina tankar med minsta lilla tillstymmelsen till fakta. Du bara tror men är ändå den som ber andra hålla sig till fakta.
Slut del I.