2011-08-29, 22:03
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
ska man hårddra det så kan du även lägga till

GB - vittnar om mycket tråkiga saker - modern till barnen (var i rätten idag
HA - säger visserligen att han var "snäll" men opålitlig. hon var boende hos föräldrarna och de träffades hos F och drack. Hon ville inte ställa upp som vittne när han blev nedslagen eftersom hon antog att han varit dum mot någon.
KB - Hon var gravid när hon träffade F men fick missfall. Blev gravid med F och missfall igen hamnade hos Kronofogden pga F.
EV - uppger att hon är mycket rädd för F, var i en djup depression och efter att F var där blev han bara kvar. Hon säger att F var lugn men när det slog slint var det ordentligt. Oavsett om han rökte eller inte så var han avtrubbad. Vid ett tillfälle flippade F ur och skulle plocka en kille. F tog dessutom mycket pengar innan han drog.

Jag lider med dessa tjejer.
Tack för komplettering. GB uteslöt jag pga att hon redan var ett av åklagarens vittnen.
(Förhören i sin helhet kan läsas från s. 867 i FUP)
Citera
2011-08-29, 22:08
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Samtidigt undrar man varför inte försvaret tog in nuvarande flickvännen. Ex har sällan något gott att säga.

Den troligaste anledningen varför försvaret inte kallar den nya flickvännen är för att det inte skulle gynna FS.
Detta på grund av att han är 18 år äldre och lever av en mycket ung flicka. Men även på grund av att denna flicka inte kan ha några längre erfarenheter av djupa relationer och samlevnad på grund av sin ålder. Faktum är oxå att FS suttit häktad en betydande del av deras relation.
Citera
2011-08-29, 22:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag håller med dig. Nu får ju t.o.m. Breivik kärleksbrev från kärlekskranka kvinnor

Alla relationer är olika. Jag är övertygad om att det finns många ex som har gott att säga om varandra. Om man är bitter över att relationen har havererat får man försöka vara professionell och bortse från det.

I en vårdnadstvist är det nog mer vanligt att smutskastning förekommer.
Angående Breiviks kärleks- och friarbrev var det en intressant artikel i dagens VGs nätupplaga.

Ev. medieuppmärksamhet har, enl. en professor i psykologi, en avgörande betydelse; ”Forbrytere som ikke får oppmerksomhet får heller ikke frierbrev”. Det här fallet har fått ordentligt med uppmärksamhet från media. Flickvännen kan få rivaler.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10098234
Citera
2011-08-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Lämnar tråden.. men kan inte låta bli att läsa.. eller?

Sorgligt att se att skitstöveln har lyckats dupera en ung tjej.. Nej, maskroos detta duger inte. Lyssna på dina föräldrar och syskon.. de tycker om dig på riktigt! En gammal missbrukare tänker enbart på sig själv.. och sätter sina egna behov främst.

Jag tror inte det är särskilt svårt att "lyckas" med det. Troligen är F expert på att nosa upp "svaga" tjejer. Marina tror jag dock inte var en av dem, utan det var nog hennes mörkare sida som attraherade honom och hans mörkare sida, som attraherade (och dödade) henne. Ifrån början var det troligen riktig attraktion.

Men jag tror F har utseendet på sin sida. Han ser väl ut som en sådan där lagom vild kille med sitt långa hår. Det underlättar säkert för honom att sätta klorna i dessa "svaga" tjejer/kvinnor som lär smälta som smör när F bedyrar hur vackra och underbara de är. Har man som tjej inte fått höra mycket sådant i sitt liv, då är man svältfödd och ett lätt offer för den kille som plötsligt gör det!

Tyvärr finns det en massa individer i vårt samhälle som är skadade, oftast pga sin uppväxt. Och ja, det är tragiskt att cirkeln på något sätt sluts för dessa individer när de dras till varandra av olika skäl och ofta drar med sig varandra i sin undergång.
Citera
2011-08-29, 22:14
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Under dagens förhandlingar framgick det att FS fick beviljat att slippa vara med på morgondagens "syn" ute vid Spekeröd pga hans problem med ryggen.

Kan det vara ett led i försvaret? Typ att, "FS kan inte vara skyldig eftersom han är så fysiskt klen att han inte skulle klarat att hantera Ms kropp"?

Det är ju helt vansinnigt att han inte ska vara med.
Jag tror inte försvaret tjänar på att försöka spela på ryggondan, det kan vändas emot honom att han fick det när han drog runt på MJ.
Att han är fysiskt klen motsäger han själv när han lassar grus... Och hög smärttröskel tycks han ha när han efter att handen svullnat då han drog den i sjöbodsväggen ägnade sig åt att slå på sandsäcken.
Citera
2011-08-29, 22:15
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Angående Breiviks kärleks- och friarbrev var det en intressant artikel i dagens VGs nätupplaga.

Ev. medieuppmärksamhet har, enl. en professor i psykologi, en avgörande betydelse; ”Forbrytere som ikke får oppmerksomhet får heller ikke frierbrev”. Det här fallet har fått ordentligt med uppmärksamhet från media. Flickvännen kan få rivaler.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10098234

Jag läste den artikeln

Om han nu blir dömd och namn + foto kommer ut i media så blir det väl värre än på Valjakkalas tid
Citera
2011-08-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Så här skrev barnens mamma i tråden för ca ett år sedan: "Jag "tyckte synd" om honom i 10 år och lät honom bo hos mig när han inte hade tak över huvudet, men jag fick åtmindstonne tre underbara barn som tack".

Det är kanske inte otvetydigt positivt?

Fått barn kunde hon de facto fått med väldigt många snubbar här i världen...ser det snarare som negativt att han fått sprida sina dåliga gener.
Citera
2011-08-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag läste den artikeln

Om han nu blir dömd och namn + foto kommer ut i media så blir det väl värre än på Valjakkalas tid

Ja, tyvärr verkar F bildskön, han är faktiskt snarlik Valjakkala på den gamla goda tiden, så då får Maskroos konkurrens (särskilt om rika kvinnor hör av sig..)
Citera
2011-08-29, 22:19
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag tror inte det är särskilt svårt att "lyckas" med det. Troligen är F expert på att nosa upp "svaga" tjejer. Marina tror jag dock inte var en av dem, utan det var nog hennes mörkare sida som attraherade honom och hans mörkare sida, som attraherade (och dödade) henne. Ifrån början var det troligen riktig attraktion.

Men jag tror F har utseendet på sin sida. Han ser väl ut som en sådan där lagom vild kille med sitt långa hår. Det underlättar säkert för honom att sätta klorna i dessa "svaga" tjejer/kvinnor som lär smälta som smör när F bedyrar hur vackra och underbara de är. Har man som tjej inte fått höra mycket sådant i sitt liv, då är man svältfödd och ett lätt offer för den kille som plötsligt gör det!

Tyvärr finns det en massa individer i vårt samhälle som är skadade, oftast pga sin uppväxt. Och ja, det är tragiskt att cirkeln på något sätt sluts för dessa individer när de dras till varandra av olika skäl och ofta drar med sig varandra i sin undergång.

Marina avviker från de tidigare flickvännerna på flera sätt - god ekonomi/jobb/stabil familj/egen vilja etc. Han missbedömde sin förmåga att dupera - kanske därför hon är död.
Citera
2011-08-29, 22:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men om exet misshandlade dig och du bara får frågor från åklagaren, visst ställer du exet i dålig dager? Du får aldrig frågor om exets goda sidor. Där skulle försvaret ha ställt frågor till trebarnsmamman. Istället ifrågasatte han hennes uppgifter.

Fast i alla rättegångar kan du som vittne själv kommentera om du tycker syftningarna är fel. Men visst är det konstigt att inte försvarsadvokaten har mer att komma med.
Citera
2011-08-29, 22:24
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, tyvärr verkar F bildskön, han är faktiskt snarlik Valjakkala på den gamla goda tiden, så då får Maskroos konkurrens (särskilt om rika kvinnor hör av sig..)

Ja, de påminner om varandra till utseendet. Personlighetsmässigt påminner han desto mer om Christine Schürrer.

Och apropå rättegångens dag samt utseende: inte kan väl FS ha kört MJ:s bil i blond peruk? Eller har han det? Jag tycker det känns lite otroligt.
Citera
2011-08-29, 22:26
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Antagligen...men då får åklagaren påminna FS om hans aktiva leverne strax innan Marina försvann. Körde skottkärror med grus, högg ved, rev altan, bar stenplattor, klippte gräs, åkte wakeboard...inget fel på den ryggen innan han bar iväg kroppen.

Du får tipsa åklagaren om detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in