2011-08-29, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
nej ja gör som fredriks gamla vän gjorde... lämnar tråden...

Vad du än gör...fortsätt ha kontakt med din familj. Gör inte som FS angående den biten.
Citera
2011-08-29, 21:34
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
nej ja gör som fredriks gamla vän gjorde... lämnar tråden...
Lämnar tråden.. men kan inte låta bli att läsa.. eller?

Sorgligt att se att skitstöveln har lyckats dupera en ung tjej.. Nej, maskroos detta duger inte. Lyssna på dina föräldrar och syskon.. de tycker om dig på riktigt! En gammal missbrukare tänker enbart på sig själv.. och sätter sina egna behov främst.
Citera
2011-08-29, 21:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Skulle mitt X vara åtalad för mord så skulle jag inte sitta och kasta skit på personen om det inte fanns anledning. Bara för att det är ett X så betyder det inte att behöver tycka så illa om en person att man hittar på hur vederbörande är eller varit......
Nej, men du skulle svara sanningsenligt på åklagarens frågor, vilket ställer exet i dålig dager.
Citera
2011-08-29, 21:37
Bannlyst
Citat:
Är det inte alla "naiva" människors tro, att man är den som får en person att ändra sig. En förklaring varför många dömda kriminella får så mkt brev av kvinnor som säger sig vara den rätta!

Det enda tragiska är att nästa också kommer bli en i statistiken på ett eller annat än sätt....

Skulle mitt X vara åtalad för mord så skulle jag inte sitta och kasta skit på personen om det inte fanns anledning. Bara för att det är ett X så betyder det inte att behöver tycka så illa om en person att man hittar på hur vederbörande är eller varit......

Du har så rätt..
Citera
2011-08-29, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Under dagens förhandlingar framgick det att FS fick beviljat att slippa vara med på morgondagens "syn" ute vid Spekeröd pga hans problem med ryggen.

Kan det vara ett led i försvaret? Typ att, "FS kan inte vara skyldig eftersom han är så fysiskt klen att han inte skulle klarat att hantera Ms kropp"?

Antagligen...men då får åklagaren påminna FS om hans aktiva leverne strax innan Marina försvann. Körde skottkärror med grus, högg ved, rev altan, bar stenplattor, klippte gräs, åkte wakeboard...inget fel på den ryggen innan han bar iväg kroppen.
Citera
2011-08-29, 21:42
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Han har mer eller mindre levt på er familj. Din far som låtit FS stå skriven på hans adress för att FS skall kunna (gissningsvis) inkassera hyra som inneboende fastän han inte bor där.

Nu har han skrivit sig hos dig, gissningsvis för att detta bidragsfusk har uppmärksammats tack vare hans bravader, och har försörjningsstöd. Får du ex. ett jobb (kommer bli svårt då många arbetsgivare googlar ens namn) kommer han inte få socialbidraget om ni kommer upp i existensminimum på din lön. Och får han inget socbidrag behöver han inte heller göra motprestation på den kommunala jobbfabriken - utan kan ligga i sängen hela dagarna och klaga över sin dåliga rygg.

Om det inte var så att FS var bostadslös och inte hade någonstans att ta vägen efter första häktningen, då hade ni aldrig varit ihop. Han var dessutom på väg till en annan tjej bara ngn vecka innan ni träffades, men hon fick kalla fötter.

FS raggade maniskt efter han blev släppt från häktet förra hösten. Nu menar jag inte enbart tjejer utan han var ivrigt kontaktsökande och letade efter ngn som kunde hysa in honom. Han lyckades till slut och det är inget som kommer hamna i en Harlequin-roman direkt...
Var inte bidragsfusk ett av de 16 åtalen han dragit på sig. Tror jag läst det nånstans.
Citera
2011-08-29, 21:42
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men du skulle svara sanningsenligt på åklagarens frågor, vilket ställer exet i dålig dager.

Fast även om man svarar på åklagarens frågor så behöver inte det ställa X:t i dålig dager om det varit en reko person!

Slog han dig nån gång? Nej, aldrig. Har han varit hotfull? Nej aldrig....

En normalt funtad person matar inte en åklagare med lögner bara för att det handlar om ett X....
Citera
2011-08-29, 21:43
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Är det inte alla "naiva" människors tro, att man är den som får en person att ändra sig. En förklaring varför många dömda kriminella får så mkt brev av kvinnor som säger sig vara den rätta!

Det enda tragiska är att nästa också kommer bli en i statistiken på ett eller annat än sätt....

Jag håller med dig. Nu får ju t.o.m. Breivik kärleksbrev från kärlekskranka kvinnor

Alla relationer är olika. Jag är övertygad om att det finns många ex som har gott att säga om varandra. Om man är bitter över att relationen har havererat får man försöka vara professionell och bortse från det.

I en vårdnadstvist är det nog mer vanligt att smutskastning förekommer.
Citera
2011-08-29, 21:48
Medlem
Kams avatar
Detta att modern enl FS förbjudit honom att besöka morfadern kan, om det stämmer, bero på att hon var orolig för morfadern. Han kanske inte var frisk, kanske gammal och dement. Hon oroade sig väl hur FS skulle behandla honom för att få pengar eller annat.

Betr detta med grova brottslingar och kvinnor..jag läste att massmördaren i Norge får många brev från kvinnor. Nog är det konstigt.
Citera
2011-08-29, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fast även om man svarar på åklagarens frågor så behöver inte det ställa X:t i dålig dager om det varit en reko person!

Slog han dig nån gång? Nej, aldrig. Har han varit hotfull? Nej aldrig....

En normalt funtad person matar inte en åklagare med lögner bara för att det handlar om ett X....
Nej, men om exet misshandlade dig och du bara får frågor från åklagaren, visst ställer du exet i dålig dager? Du får aldrig frågor om exets goda sidor. Där skulle försvaret ha ställt frågor till trebarnsmamman. Istället ifrågasatte han hennes uppgifter.
Citera
2011-08-29, 21:49
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Var inte bidragsfusk ett av de 16 åtalen han dragit på sig. Tror jag läst det nånstans.

Det vet jag tyvärr inte, men detta verkar han ju satt i system. Han hade hyra "på papperet" då han var inneboende hos MJ.
Citera
2011-08-29, 21:52
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis. Av de som förhörts och är med i FUP finns det förmodligen ingen försvaret kan kalla?

HA var bara tillsammans med FS i 4-5 mån. 2005.

KB och FS var tillsammans i ca 1 år. Hon beskriver att en katt och två hundar dog eller försvann på ganska kort tid mot slutet. Hon var gravid med FS men fick missfall. Allt skedde under ca 3 mån. av förhållandet, sedan försvann FS.

EV vittnar om att två av hennes katter dog under mystiska omständigheter och att hon blev våldtagen av FS.

En av dessa har blivit kallade av åklagare, förmodligen EV eller KB?

Det finns ingen som skulle gagna försvaret som jag ser det.

ska man hårddra det så kan du även lägga till

GB - vittnar om mycket tråkiga saker - modern till barnen (var i rätten idag
HA - säger visserligen att han var "snäll" men opålitlig. hon var boende hos föräldrarna och de träffades hos F och drack. Hon ville inte ställa upp som vittne när han blev nedslagen eftersom hon antog att han varit dum mot någon.
KB - Hon var gravid när hon träffade F men fick missfall. Blev gravid med F och missfall igen hamnade hos Kronofogden pga F.
EV - uppger att hon är mycket rädd för F, var i en djup depression och efter att F var där blev han bara kvar. Hon säger att F var lugn men när det slog slint var det ordentligt. Oavsett om han rökte eller inte så var han avtrubbad. Vid ett tillfälle flippade F ur och skulle plocka en kille. F tog dessutom mycket pengar innan han drog.

Jag lider med dessa tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in