2010-08-29, 09:04
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Just det här med barnmisshandeln tror jag inte kan ha avskräckt någon att låta honom vara tillsammans med deras barn. Om jag har förstått saken rätt bestod väl den misshandel, som han dömdes för (och som åtminstone deras nära vänner/anhöriga måste ha känt till), "bara" av en dask som han gett sin dotter (fasttejpandet bedömdes väl aldrig som misshandel). Det var ju tydligen snarast en märklig form av barnuppfostran han gjort sig skyldig till och inte något som kunde ge anledning tro att han var benägen att använda sig av våld mot barn i allmänhet och på så sätt utgöra en fara för bekantas barn. (Och eftersom NillanB hävdar att han inte träffat sina egna barn på ett par år, så måste det ju ha varit någon bekants/anhörigs barn. Något skäl för henne att ljuga om det kan jag inte se.)

Tydligen rörde det sig inte om ngt ringa våld el märklig form av barnuppfostran. Snarare rätt kraftigt våld enl. läkare och fotografier.
Det fungerar inte, i Sverige, att låta barn promenera omkring med en f.d. () pundare/kriminell/barnmisshandlare - utan att få ens egen lämplighet som förälder ifrågasatt om man blir utsatt för granskning. Goda medmänniskor anmäler till soc. för mindre än så. Och har man redan med dem att göra, eller haft med dem att göra, så blir det etter värre.
Kanske är det så att FS inte ville träffa barnen för då skulle det ske med övervakade besök från soc. Och då är det inte läge att outa att de setts ändå.
Lägg till det faktum att han kan misshandla så grannar ringer polis - och det förnekas av den utsatte.
FS verkar ha den tendensen på kvinnor: att de gärna håller honom om ryggen. Varför inte nu?

F.ö. så har MJ varit inloggad på en betalsite (collarme.com) senast 27/7-2010 där hon blev medlem 2/7-2010.
Inget extraordinärt, samma info som på de övriga BDSM-sajterna.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-08-29 kl. 09:15.
Citera
2010-08-29, 09:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
F.ö. så har MJ varit inloggad på en betalsite (collarme.com) senast 27/7-2010 där hon blev medlem 2/7-2010.
Hon var inloggad kl 23.36. Den natten befann hon sig knappast hos anhöriga.
Citera
2010-08-29, 09:42
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon var inloggad kl 23.36. Den natten befann hon sig knappast hos anhöriga.

Jag har aldrig trott att MJ befann sig hos anhöriga under natten. Men å andra sidan kan det lika gärna ha varit FS som var inloggad om han ex. hade lösenord, eller om MJ gör som många andra och använder sig av autologin.
På collarme.com står inga inloggningstider, endast datum.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-08-29 kl. 09:46.
Citera
2010-08-29, 12:29
Medlem
Ingen av MJ:s systrar har barn
Citera
2010-08-29, 12:56
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Jag är mycket skeptisk till, att det var MS som sågs promenera tillsammans med några barn efter att Marina försvunnit, oavsett om det skulle varit hans egna eller någon annans barn.

Hur tänker du då? Och jag tror att det var före hon försvann, alltså före den 28 juli.
Citera
2010-08-29, 15:41
Medlem
Quarrels avatar
TV3:s Efterlyst kommer onsdag 8 september kl 21. Jag skulle bli mycket förvånad om det här försvinnandet inte tas upp, om det inte har kommit närmare lösning då.
Citera
2010-08-29, 19:04
Medlem
MrBatess avatar
Citat:
TV3:s Efterlyst kommer onsdag 8 september kl 21. Jag skulle bli mycket förvånad om det här försvinnandet inte tas upp, om det inte har kommit närmare lösning då.

Blir detta första avsnittet med "Limpan"?
Gamle Palmeutredaren Tommy Lindström.
Citera
2010-08-29, 20:37
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vem är MS?

Jag snärjde in mig bland alla initialer i tråden och hade nog även tagit en whiskyklunk för mycket.

Jag menade FS.
Citera
2010-08-30, 06:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates
Blir detta första avsnittet med "Limpan"?
Gamle Palmeutredaren Tommy Lindström.
Det ser så ut: http://www.tv3.se/program/efterlyst-5
Citera
2010-08-30, 08:53
Medlem
Quarrels avatar
Jag har hittat FS barns mamma mha folkbokföringen, och pratat med henne i telefon. Hon bekräftar allt som NillanB har skrivit. Hon har också berättat att fotot som jag har sett är gammalt, hon är ljusare än MJ nu.
Citera
2010-08-30, 09:20
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Jag har hittat FS barns mamma mha folkbokföringen, och pratat med henne i telefon. Hon bekräftar allt som NillanB har skrivit. Hon har också berättat att fotot som jag har sett är gammalt, hon är ljusare än MJ nu.
Utmärkt! Då är det åtminstone ett frågetecken mindre!
Citera
2010-08-30, 15:59
Medlem
saffys avatar
Citat:

Har du bara ringt upp henne då? Varför svarade hon på dina frågor över huvudtaget? Du säger att hon är ljus..detta blir bara konstigare och konstigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in