Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Just det här med barnmisshandeln tror jag inte kan ha avskräckt någon att låta honom vara tillsammans med deras barn. Om jag har förstått saken rätt bestod väl den misshandel, som han dömdes för (och som åtminstone deras nära vänner/anhöriga måste ha känt till), "bara" av en dask som han gett sin dotter (fasttejpandet bedömdes väl aldrig som misshandel). Det var ju tydligen snarast en märklig form av barnuppfostran han gjort sig skyldig till och inte något som kunde ge anledning tro att han var benägen att använda sig av våld mot barn i allmänhet och på så sätt utgöra en fara för bekantas barn. (Och eftersom NillanB hävdar att han inte träffat sina egna barn på ett par år, så måste det ju ha varit någon bekants/anhörigs barn. Något skäl för henne att ljuga om det kan jag inte se.)
Tydligen rörde det sig inte om ngt ringa våld el märklig form av barnuppfostran. Snarare rätt
kraftigt våld enl. läkare och fotografier.
Det fungerar inte, i Sverige, att låta barn promenera omkring med en f.d. (

) pundare/kriminell/barnmisshandlare - utan att få ens egen lämplighet som förälder ifrågasatt om man blir utsatt för granskning. Goda medmänniskor anmäler till soc. för mindre än så. Och har man redan med dem att göra, eller haft med dem att göra, så blir det etter värre.
Kanske är det så att FS inte ville träffa barnen för då skulle det ske med
övervakade besök från soc. Och då är det inte läge att outa att de setts ändå.
Lägg till det faktum att han kan
misshandla så grannar ringer polis - och det förnekas av den utsatte.
FS verkar ha den tendensen på kvinnor: att de gärna håller honom om ryggen. Varför inte nu?
F.ö. så har MJ varit inloggad på en betalsite (collarme.com) senast 27/7-2010 där hon blev medlem 2/7-2010.
Inget extraordinärt, samma info som på de övriga BDSM-sajterna.