Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nä, men att tråckla ihop något med flera olika trådar osv tyder väl just på att man inte brukar sy (då har man troligtvis flera sytrådrullar hemma och behöver inte bemöda sig om att använda flera olika färger). Är han inte helt bakom flötet kan han givetvis fått en idé att tråckla ihop tyg som täckt fläcken istället för att göra sig av med en madrass som inte var hans (hade resulterat i ett jävla liv hos den som ägde madrassen, dvs familjen och väckt misstanke hos polisen som undersökt rummet närmare). Enklast att inomhus gömma spår.
Det är inte direkt acceptabelt för hyresvärden att man som börjar slänga möbler som ingår i ett hus man hyr, vilket vissa här verkar ha svårt att inse. Dessutom verkar konstigt att slänga sin försvunna sambos madrass. Vad hade det väckt för reaktioner hos omgivningen? Att man som orolig sambo börjar slänga den försvunnas prylar???!!!Om frugan försvunnit och jag varit orolig och hoppats på ett återvändande inte fan hade bland det första jag gjort varit att slänga bort hennes säng!!!!
Den ihopsydda filten härstammar alltså från Marinas tidigare samboförhållande med Per.
Men jag instämmer tillfullo med resten (även om jag avfetat texten) att det hade varit alltför riskabelt för Fredrik att börja göra sig av med sängarna i ett så tidigt skede.
Om man eldar mitt i sommaren drar man till sig uppmärksamhet från omgivningen, särskilt om man bränner material som skumgummi etc... det brukar bli stinkande rök av sånt. Beroende på vindriktning och rökens utseende kan grannar antingen bli "ordningsvaktiga" och gnälla om att det luktar illa och råder eldningsförbud, eller så kan folk verkligen tro att det brinner och larma om det. (Troligen hade nog ingen konfronterat eldaren just då - men lagt det på minnet och vittnat om det i efterhand, när Marina rapporterats försvunnen.)
Såga sönder sängarna och slänga dem hade väl varit mindre iögonfallande, men knappast införskaffandet och hemfraktandet av nya.
Grannar på landet har oftast koll på vad som sker runt husknuten... av naturliga skäl, som t ex att man är rädd för inbrott. Av andra skäl också... det händer inte så mycket på landsbygden så nyfikna individer får fokusera på det lilla som sker.