2011-08-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Som jag skrivit i alla inlägg: Jag tror inte att FS kommer att fällas av tingsrätten, utesluter att åklagaren kommer att överklaga till hovrätten...om inte nya bevis tillkommer...
MEN FS är utan "tvekan" skyldig till mordet!!!!! Han klarar sig från ett långt fängelsestraff och får betalt för att han mördade Marina...Rättvisan är blind...

För jävligt i sådant fall. Men vi kan trösta oss med(?) att i omgivningens ögon är han i de flesta fall skyldig och han lär knarka upp pengarn ganska fort och fortsätta parasitera på samhället pga sin "onda rygg" eller förhoppningsvis få smaka på sin egen medicin och dö ung.
Citera
2011-08-26, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Det här med fleece-filten.. Det är alltså två filtar som tråcklats ihop med tre olika sytrådar med olika färg.

Är det inte lite konstigt?

GM har alltså lagt stor möda på att dölja blodfläcken. GM väljer att istället för att göra sig av med, eller byta ut, sängbottnen, sätta sig och sy och dona i säkert flera timmar för att få till det.

Varför?

Brukade FS sy och dona med tyger och sådant? Skulle det vara hans första tanke?

Nä, men att tråckla ihop något med flera olika trådar osv tyder väl just på att man inte brukar sy (då har man troligtvis flera sytrådrullar hemma och behöver inte bemöda sig om att använda flera olika färger). Är han inte helt bakom flötet kan han givetvis fått en idé att tråckla ihop tyg som täckt fläcken istället för att göra sig av med en madrass som inte var hans (hade resulterat i ett jävla liv hos den som ägde madrassen, dvs familjen och väckt misstanke hos polisen som undersökt rummet närmare). Enklast att inomhus gömma spår.
Det är inte direkt acceptabelt för hyresvärden att man som börjar slänga möbler som ingår i ett hus man hyr, vilket vissa här verkar ha svårt att inse. Dessutom verkar konstigt att slänga sin försvunna sambos madrass. Vad hade det väckt för reaktioner hos omgivningen? Att man som orolig sambo börjar slänga den försvunnas prylar???!!!Om frugan försvunnit och jag varit orolig och hoppats på ett återvändande inte fan hade bland det första jag gjort varit att slänga bort hennes säng!!!!
Senast redigerad av Wildis 2011-08-26 kl. 10:56.
Citera
2011-08-26, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nä, men att tråckla ihop något med flera olika trådar osv tyder väl just på att man inte brukar sy (då har man troligtvis flera sytrådrullar hemma och behöver inte bemöda sig om att använda flera olika färger). Är han inte helt bakom flötet kan han givetvis fått en idé att tråckla ihop tyg som täckt fläcken istället för att göra sig av med en madrass som inte var hans (hade resulterat i ett jävla liv hos den som ägde madrassen, dvs familjen och väckt misstanke hos polisen som undersökt rummet närmare). Enklast att inomhus gömma spår.
Det är inte direkt acceptabelt för hyresvärden att man som börjar slänga möbler som ingår i ett hus man hyr, vilket vissa här verkar ha svårt att inse. Dessutom verkar konstigt att slänga sin försvunna sambos madrass. Vad hade det väckt för reaktioner hos omgivningen? Att man som orolig sambo börjar slänga den försvunnas prylar???!!!Om frugan försvunnit och jag varit orolig och hoppats på ett återvändande inte fan hade bland det första jag gjort varit att slänga bort hennes säng!!!!
Hur många godtar att ligga i någon annas dubbelsäng när det finns kvar sängkläder/filtar i den? Flyttar man in i någons hus och blir tvungen att använda sängen så ser man väl till att damsuga och städa den innan ordentligt. Men de kanske inte var så nog av sej!
Förstår inte att någon överhuvudtaget ville flytta in i huset och använda alla möbler mm när de visste att Marina var försvunnen och kanske mördad.
Citera
2011-08-26, 11:37
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Den ihopsydda filten härstammar alltså från Marinas tidigare samboförhållande med Per.

Men jag instämmer tillfullo med resten (även om jag avfetat texten) att det hade varit alltför riskabelt för Fredrik att börja göra sig av med sängarna i ett så tidigt skede.
Om man eldar mitt i sommaren drar man till sig uppmärksamhet från omgivningen, särskilt om man bränner material som skumgummi etc... det brukar bli stinkande rök av sånt. Beroende på vindriktning och rökens utseende kan grannar antingen bli "ordningsvaktiga" och gnälla om att det luktar illa och råder eldningsförbud, eller så kan folk verkligen tro att det brinner och larma om det. (Troligen hade nog ingen konfronterat eldaren just då - men lagt det på minnet och vittnat om det i efterhand, när Marina rapporterats försvunnen.)
Såga sönder sängarna och slänga dem hade väl varit mindre iögonfallande, men knappast införskaffandet och hemfraktandet av nya.
Grannar på landet har oftast koll på vad som sker runt husknuten... av naturliga skäl, som t ex att man är rädd för inbrott. Av andra skäl också... det händer inte så mycket på landsbygden så nyfikna individer får fokusera på det lilla som sker.
Citera
2011-08-26, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
9:40 Försvarsadvokat Michael Hansson undrar över urvalet i de undersökta chattarna. Han frågar också om en uppgift i förundersökningen om att någon vid ett tillfälle verkar ha tagit sig in i Marinas dator. Förhöret är inne i en del med avancerade tekniska detaljer om datorer och närverk.
http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.1337704-polisen-berattar-om-utredningen

Det var väl vid ett tillfälle som man kunde se att en av Marinas profiler på någon (utländsk?) BDSM-sajt varit online. Det tog man då för givet att det var polisens tekniker som var inne och kollade runt. Tur att någon tog sig för att tipsa polisen om den aktiviteten!

Jag svarar även Wildis i detta inlägg..
Det här med hackers och proxys och allt vad som finns, det kan inte jag. Även om någon utomstående hackat MJ:s konto så tror jag att familjen bidragit till advokatens undran. De hämtade en kamera och bärbar dator hemma hos MJ den 3 aug. De har sedan gått in på hennes mail och andra ställen och påbörjat en egen sorts utredning, kontaktat hennes kontakter osv. Det blir kanske svårt för rätten att veta VEM som loggade in? Är det inte något sådant advokaten är ute efter tro?
Citera
2011-08-26, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Den ihopsydda filten härstammar alltså från Marinas tidigare samboförhållande med Per.

Men jag instämmer tillfullo med resten (även om jag avfetat texten) att det hade varit alltför riskabelt för Fredrik att börja göra sig av med sängarna i ett så tidigt skede.
Om man eldar mitt i sommaren drar man till sig uppmärksamhet från omgivningen, särskilt om man bränner material som skumgummi etc... det brukar bli stinkande rök av sånt. Beroende på vindriktning och rökens utseende kan grannar antingen bli "ordningsvaktiga" och gnälla om att det luktar illa och råder eldningsförbud, eller så kan folk verkligen tro att det brinner och larma om det. (Troligen hade nog ingen konfronterat eldaren just då - men lagt det på minnet och vittnat om det i efterhand, när Marina rapporterats försvunnen.)
Såga sönder sängarna och slänga dem hade väl varit mindre iögonfallande, men knappast införskaffandet och hemfraktandet av nya.
Grannar på landet har oftast koll på vad som sker runt husknuten... av naturliga skäl, som t ex att man är rädd för inbrott. Av andra skäl också... det händer inte så mycket på landsbygden så nyfikna individer får fokusera på det lilla som sker.

Tänk om FS åkt till IKEA och köpt såna frottéöverdrag man knyter runt resårbotten? Då hade väl blodet inte hittats på flera år....
Citera
2011-08-26, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag svarar även Wildis i detta inlägg..
Det här med hackers och proxys och allt vad som finns, det kan inte jag. Även om någon utomstående hackat MJ:s konto så tror jag att familjen bidragit till advokatens undran. De hämtade en kamera och bärbar dator hemma hos MJ den 3 aug. De har sedan gått in på hennes mail och andra ställen och påbörjat en egen sorts utredning, kontaktat hennes kontakter osv. Det blir kanske svårt för rätten att veta VEM som loggade in? Är det inte något sådant advokaten är ute efter tro?
Loggades det in efter Marinas försvinnande så kan de se via ip-adressen mm I vilket område det var och vilken dator det var. Därifrån kan man sedan dra slutsatsen om vem det kan ha varit som skrev.
Citera
2011-08-26, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Loggades det in efter Marinas försvinnande så kan de se via ip-adressen mm I vilket område det var och vilken dator det var. Därifrån kan man sedan dra slutsatsen om vem det kan ha varit som skrev.

Även om man går via proxy?
Citera
2011-08-26, 11:49
Bannlyst
Citat:
Även om man går via proxy?
Det beror på om de har den tjänsten som ger anonymitet för användaren vilken inte är så vanligt..
De flesta är bundna till en viss server som abonenter på bredband eller mobilt, mest större nätverk som har proxy.
Citera
2011-08-26, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Det beror på om de har den tjänsten som ger anonymitet för användaren vilken inte är så vanligt..
De flesta är bundna till en viss server som abonenter på bredband eller mobilt, mest större nätverk som har proxy.

Tack för svar...vi får se vad advokaten luskar fram.
Citera
2011-08-26, 12:03
Bannlyst
Citat:
Tack för svar...vi får se vad advokaten luskar fram.
Eftersom de vill kolla upp om Marina ev tagit med sej en dator och använt efter försvinnandet så har de tydligen hittat spår i en av datorerna med inlägget men inte har kunnat se vart datorn befunnit sej vid just det tillfället. Är det i Spekeröd så är det nog inte hon som suttit framför datorn.
Är det en bärbar så kan ju FS iofs lika gärna ha tagit med sej den vart som helst och skrivit, men samtidigt vet de kanske också vart han rört sej under den tiden. Troligen är det ett mobilt bredband som använts och då kan man se trafiken.
Senast redigerad av Yznof 2011-08-26 kl. 12:06.
Citera
2011-08-26, 12:09
Bannlyst
Det här är intressant:

12:04: Nu förhör med Weine Drotz, från Statens kriminaltekniska laboratorium i Linköping.

Drotz redogör för hur blodfläcken undersökts och hur man kommit fram till mängden blod. Han redogör också för benfragmentet som han hittat i kulhålet i väggen. Något rödbrunt finns på fragmentet, men det går inte att säga om det kommer från Marina eller om det överhuvudtaget är från en människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in