2011-08-17, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det hade han aldrig vågat göra. - Glaskrosset i ref. inlägg överensstämmer med vittnet SW:s iakttagelser (FUP, s. 343f). Enligt detta vittne stod MJ:s bil på pendelparkeringen före kl. 12.50 onsdagen den 28/7. Detta överensstämmer också med FS:s konstruktion att MJ lämnat hemmet vid middagstid.
Betr. vattnet i närheten av MJ:s bil så hade det enligt vittnet SJ (FUP, s. 359) varit skyfall 2-3 augusti.

Nej, det var bara en teori jag hade.. Om nu FS fraktat bort MJ i hennes bil bör han väl ha tömt bagaget? De få grejer som fanns där bak har väl lätt fått plats i passagerarsätet för att sen placeras där bak igen? Inte omöjligt att det var då dunkarna hamnade i hans egen bil. Ja, när han stuvade om i bilen hemma, innan frakt..
Citera
2011-08-17, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Enligt honom ja, glöm inte att bilen stått där ett par dagar. Hennes föräldrar reagerade på att bilen var ren!
Även en smutsig bil måste tvättas ren någon gång. Enligt väktaren var den brukssmutsig, så den var inte nytvättad när den ställdes på parkeringen. Men visst kan det ha fastnat partiklar på den från platser den kan ha varit på. Jag har dock inte sett något sådant i FUP:en.
Citera
2011-08-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Grad +2 betyder

SKL är alltså inte ens säker på att det är ett skotthål, och säger ingenting om hur gammalt det är.
Jag kanske missförstår dig, men grad +2 betyder att sannolikheten att det inte skulle vara ett skotthål ses som liten, så att säga att SKL inte ens är säkra på att det är ett skotthål är väl inte helt sant?
Citera
2011-08-17, 19:36
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Kan en lekman tappa sig på två dl blod på ett kontrollerat sätt?
För det första: jag har jobbat på operation och sett många personer blöda MYCKET (trauman, post-op etc) och blod sprider sig så det ser mer ut än det är... men jag har nog bara en, eller två, gånger sett någon blöda genom op-kläder/kläder, underlägg (vi kallar dem UP och ett nummer, beroende på bredd), filtar, värmefiltar o.d., vilket troligen beror på att blodet s.a.s. "sprider sig" - det krävs MYCKET blod för att det skall bli en pöl. Detta har jag enbart sett vid artäriella blödningar orsakat av benbrott, eller inre blödningar som samlats och runnit ut när man öppnat bukhålan (vill minnas att jag sett en blödande mjälte under någon omständighet). Jag tror att den mängd som setts här är större än 2 dl - men jag vet inte hur blod beter sig när det kommer i kontakt med sängbottnar (på SU är det ju skumgummimadrassser, som bekant). Men för att svara på din fråga - nej, jag tror inte det. Inte i "ett svep"... även stora venösa skador slutar blöda relativt snabbt (detta brukar benämnas "medicinsk chock", vilket förenklat innebär att kroppen går ner på sparlåga och endast låter vitala organ (hjärna, hjärta, etc) få blod - det är också därför du dör om du får artäriella skador på t.ex. carotis då hjärtat fortsätter pumpa blod mot hjärnan, trots att det "läcker ut" på vägen ).

Men, men... visst finns det sätt, även om det är långsökt. Jag har arbetat på en avdelning där man bl.a annat blodiglar för att få igång blodcirkulation och undvika koagulering vid lambåtransplantationer (avd. gissa jobbet)... dessa blodiglar kan ju samla på sig blod som inte koagulerar då de har ett ämne i saliven som medför detta (skall tydligen också finnas fladdermöss med samma funktion?). Men jag tror INTE hon hade dylika hemma - vi beställde dem från ett företag i Helsingbor (vill jag minnas).
Citera
2011-08-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Fan har du läst detektiverna knatte fnatte och tjattes handbok i svåra fall?

Jag känner inte till den boken.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det blir en viss friktion på väggens material efter en kula och då kan man se hur färskt hålet är.

På vilken sida i FUP redovisas denna undersökning?
Citera
2011-08-17, 20:03
Medlem
Citat:
M:s eventuella brott mot griftefriden känner jag inte till. M har åtalats för misshandel av ett av FS barn, barnet bands vid handlederna med silvertejp. Hon friades.

Shit missat helt i hennes dagbok eller vad det är i FUP tycks ju han vara "dåren" som misshandlar ungarna - vem anmälde misshandeln? Hur gamla är barnen i dag är det ingen som frågar dem? Antar att de tycker lika illa om sin pappa som om sin "styvmamma" - men OM han de facto varit och badat med em samtidigt som han haft M i sängen - ELLER strax efter han fllyttat på henne är han ju mer iskall än ja, finns den här misshandelsanmälan någonstans? Var F.S MED?
Citera
2011-08-17, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
På vilken sida i FUP redovisas denna undersökning?
Tilläggsprotokoll 1, sidan 6. Dock inget om ålder på hålet.
Citera
2011-08-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
De var väl så till sig i byxorna av "munboll" och "piskor" samt andra sexleksaker så de helt glömde att fokusera på det som de skulle göra... varför skrivs dessa saker ut så explicit? Jag menar: det står ju inte "i fönstret stod en blomma" eller "på stolen låg en tröja"...

Har du rätt i - där finns en annan variant - en hårdhänt lek som gått snett? Fast antar det var F.S som skulle ha munbollen?
Citera
2011-08-17, 20:06
Medlem
Citat:
Tilläggsprotokoll 1, sidan 6. Dock inget om ålder på hålet.

Ok. Och anledningen till att inte hålets ålder behandlas i FUP bör ju vara att det antingen inte går att bestämma, eller också att de fick "fel" resultat.
Citera
2011-08-17, 20:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Ok. Och anledningen till att inte hålets ålder behandlas i FUP bör ju vara att det antingen inte går att bestämma, eller också att de fick "fel" resultat.
Troligen att undersökningen inte beställdes.
Citera
2011-08-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Har du rätt i - där finns en annan variant - en hårdhänt lek som gått snett? Fast antar det var F.S som skulle ha munbollen?

De borde intervjua gamla älskare fråga hur brutalt det var - en god vän till mig DOG under en sexakt när hon och sambon utförde så kallad S&M sex - men i det fallet var båda lika inne på den grejen och enligt kunniga på området finns alltid en "kod" - att inte gå över styr - blir intressant att se om Holland kan få fram hur gammal blodfläcken e...
Citera
2011-08-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter

Ur FUP, sid 572:

Citat:
Marina berättade för Martin om en träff hon hade haft med en kille. Hon berättade att hon
hade bundit fast killen och att hon sedan hade gjort saker med honom enligt en bok som hon
läste ur. Martin vet inte vad det är för en bok och hon berättade inte exakt vad hon gjorde
med killen. Martin fick uppfattningen att hon gjorde saker med killen/skadade honom, för att
få fram rädslan i hans ögon och att hon därigenom upplevde sexuell njutning. Martin tror att
en del av njutningen var att killen inte visste vad hon skulle göra med honom. Martin fick
uppfattningen att hon inte ville skada killen på riktigt. Hon njöt inte av att se honom skadad,
hon njöt av att se personens rädsla i dennes ögon, det var det som gav henne någon form av
kick/tillfredställelse. Martin vet inte om Marina kände killen så väl så att han visste att han
inte skulle bli skadad på riktigt.

Kanske var det nu dags för FS att se rädslan i Marinas ögon som resultat av kvällens bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in