2010-08-08, 00:47
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Även om det har regnat lite i trakten på sistone så är vägarna överlag torra även i skogarna, finns mycket grusvägar som är farbara bara för fordon med högre markfrigång. Finns även en gör det själv tvätt vid macken 300 meter bort... GM kan ju ha tvättat bilen ena dagen i samband med dumpning av kropp och kört den till pendelparkeringen en annan dag. Bara ren spekulation...
Ja, det är ju fullt möjligt.
Citera
2010-08-08, 00:48
Medlem
sunshine82s avatar
Jag kan bidraga att någon loggat in på hennes konto på Darkside: Senast inloggad i förrgår 14:00 står det. Är väl Polisen skulle jag tro?
Citera
2010-08-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunshine82
Jag kan bidraga att någon loggat in på hennes konto på Darkside: Senast inloggad i förrgår 14:00 står det. Är väl Polisen skulle jag tro?
Darkside vet jag inget om men msn och mobilen har varit helt tysta så skulle tro det ja.
Citera
Medlem
cochrans avatar
Någon skrev tidigare om en helikopter i området. Expressen har en artikel om detta.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2088758/helikopter-satts-in-i-sokandet-av-marina

Citat:
Polisen kommer under dagen att skicka upp en helikopter för att söka igenom området kring Spekeröd.
- Vi har fått in lite tips kring vilka områden vi ska söka på, säger Pia Goksöyr till GT.se.
Citera
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekingbruden
Jo, jag kollade upp det och la till det i mitt inlägg. Det knepiga är att killen (?) som startade tråden verkade få kalla fötter och ändrade sitt första inlägg och skrev nåt i stil med "det räcker för mig nu"... Men OM, jag säger OM, det finns sanning i trådstarten så är det ju inte hiskeligt långt mellan Uddevalla och Spekeröd...

Frågan är ju var snubben har varit i Gräskärr. Verkar ju vara lite diffus plats om man tittar på kartan.
Ett tips är ett tips, värt att följa upp.
Citera
2010-08-08, 00:54
Medlem
pekingbrudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Frågan är ju var snubben har varit i Gräskärr. Verkar ju vara lite diffus plats om man tittar på kartan.
Ett tips är ett tips, värt att följa upp.

Ja, jag håller med. TS raderade ju sin trådstart, men den finns kvar i mitt svar på hans inlägg. Där skriver han nåt om kaffepaus, så kanske nån rastplats, precis som du skrev tidigare.
Citera
2010-08-08, 00:58
Medlem
sunshine82s avatar
Hemskt att sådant här händer i lilla Stenungsund, händer bara mer och mer saker här. Va ju mc mord för ett tagsedan.
Citera
2010-08-08, 00:58
Medlem
sillobills avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2089226/kvinna-hittad-dod-vid-tjorn

Höll på att smälla av vid rubriken innan jag läste allt. Inte hade väl tidningarna fått reda på något innan FB-detektiverna!
Men mycket som händer på Tjörn nu!
Citera
2010-08-08, 01:10
Medlem
Förstår inte vad dom menar när dom säger att det är en ovanligt komlicerad utredning?
Ovanlig hur?Komplicerad på vilket sätt?
Och det här med drogerna verkar också lite märkligt.Vad jag vet gäller det hasch eller gräs?
konstigt om det vore drog relaterat om det inte gäller nått värre än gräs.

Edit:Fel av mig
Senast redigerad av robotninjan 2010-08-08 kl. 01:27.
Citera
2010-08-08, 01:13
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotninjan
Förstår inte vad dom menar när dom säger att det är en ovanligt komlicerad utredning?
Ovanlig hur?Komplicerad på vilket sätt?
Och det här med drogerna verkar också lite märkligt.Vad jag vet gäller det hasch eller gräs?
Men det står att pappan hittade honom påtänd? Då låter det mer som tjack?
konstigt om det vore drog relaterat om det inte gäller nått värre än gräs.

Jag har totalt missat att pappan hittade honom påtänd. Står det i tidningarna?
Citera
2010-08-08, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
Jag har totalt missat att pappan hittade honom påtänd. Står det i tidningarna?
yes någonstans
hittar det inte nu men vet att jag sett det
Citera
2010-08-08, 01:14
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillobill
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2089226/kvinna-hittad-dod-vid-tjorn

Höll på att smälla av vid rubriken innan jag läste allt. Inte hade väl tidningarna fått reda på något innan FB-detektiverna!
Men mycket som händer på Tjörn nu!

Sanslöst!
Då var det kanske därför en helikopter var uppe så sent på kvällen? (Fast nu kommer jag inte exakt ihåg det geografiska...)

Under lördagskvällen hittades en kvinna som beskrivs som mellan 60 och 65 år gammal.
Kvinnan hittades vid Nordvik strand på Tjörn.
Klockan 21.33 fick polisen in tipset av en privatperson och en halvtimme senare fann de kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in