2014-02-17, 22:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
så skitjobbet bakom har ingen betydelse? Det är liksom ursäktat då.. att man missat blodfläckar tex och låtit familjen lida i onödan? Bara man har "rätt" GM?
Ja, men nu går det ju inte att göra tabbarna ogjorda direkt.
De finns där och det är givetvis högst beklagligt med det hela.
Ska vi låta mördaren gå fri därför att vissa klantskallar till brottsplatsundersökare gjort
ett uselt jobb?

Man har i alla fall reparerat en del av skadorna genom att så klart och tydligt binda
FS till sitt illdåd. Definitivt och otvetydigt genom återskapandet av det nu så välkända sms:et.
Citera
2014-02-17, 22:55
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Att det låter jävligt dumt att säga som det fetade.

Det är som att jag skulle säga " det luktade 2013"
Det tycker jag inte alls att det är. Har ett rum varit helstängt i några dagar så luktar det inte på samma sätt än det gör om man har vädrat nyligen. Vad är det som är så konstigt med det?

Sluta med hårklyverierna nu, det är tröttsamt.
Citera
2014-02-17, 22:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
så skitjobbet bakom har ingen betydelse? Det är liksom ursäktat då.. att man missat blodfläckar tex och låtit familjen lida i onödan? Bara man har "rätt" GM?

Familjens lidande är det väl FS som orsakat.
Citera
2014-02-17, 22:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, men nu går det ju inte att göra tabbarna ogjorda direkt.
De finns där och det är givetvis högst beklagligt med det hela.
Ska vi låta mördaren gå fri därför att vissa klantskallar till brottsplatsundersökare gjort
ett uselt jobb?

Man har i alla fall reparerat en del av skadorna genom att så klart och tydligt binda
FS till sitt illdåd. Definitivt och otvetydigt genom återskapandet av det nu så välkända sms:et.

Mmm tänk att en del SMS kan man återskapa (om man bara vill) medan andra lyser med sin frånvaro. Det hade varit intressant att veta lite mer om SMS´et som innehöll en avbokning på en date. Så nära i tid till Marinas, vad man trodde då, försvinnande. Tycker ni inte det? Vad som stod i det. Men det var det ingen som tyckte var viktigt. Man hade ju "sin man".

Tänk vad många som hade slutat med "alt GM" alternativ om allt presenterats. Tror du att man undersökt allt?

Och nej, jag säger inte att FS är oskyldig. Eller skyldig. Jag tycker inte att ett SMS är "spiken i kistan" i det här fallet.
Citera
2014-02-17, 23:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Familjens lidande är det väl FS som orsakat.

Självklart är det GM som orsakat, framförallt Marina, men även hennes familj lidande. Men klanterierna i FUP är oförlåtliga. Man missar inte blod i en säng och under en säng om man står i rummet och utgår ifrån att Marina blivit dödad i sin säng. Hur kan man inte komma på tanken att lyfta på filten?

Om nu FS är skyldig hade han ju faktiskt några dagar på sig att åtgärda det här med blodfläcken. Varför gjordes inte det? Har det blivit "förklarat" så ber jag om ursäkt för om jag glömt det. Påminn mig gärna då.
Citera
2014-02-17, 23:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Det tycker jag inte alls att det är. Har ett rum varit helstängt i några dagar så luktar det inte på samma sätt än det gör om man har vädrat nyligen. Vad är det som är så konstigt med det?

Sluta med hårklyverierna nu, det är tröttsamt.

Hårklyverier? Ett fönster är öppet eller så är det stängt. Frågan var från begynnelsen ställd till Letsdoit och jag är övertygad om att hen kommer ge mig ett svar på det. Även om jag inte delar hens åsikter till fullo betyder inte att jag inte respekterar det hen skriver.
Citera
2014-02-17, 23:05
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Mmm tänk att en del SMS kan man återskapa (om man bara vill) medan andra lyser med sin frånvaro. Det hade varit intressant att veta lite mer om SMS´et som innehöll en avbokning på en date. Så nära i tid till Marinas, vad man trodde då, försvinnande. Tycker ni inte det? Vad som stod i det. Men det var det ingen som tyckte var viktigt. Man hade ju "sin man".

Tänk vad många som hade slutat med "alt GM" alternativ om allt presenterats. Tror du att man undersökt allt?

Och nej, jag säger inte att FS är oskyldig. Eller skyldig. Jag tycker inte att ett SMS är "spiken i kistan" i det här fallet.
Det finns ingen anledning att undersöka allting möjligt då allt pekar i en och samma riktning
från nästan första stund.

Att du fortfarande tvekar om Svenssons skuld är ju helt otroligt måste jag säga.
Citera
2014-02-17, 23:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det finns ingen anledning att undersöka allting möjligt då allt pekar i en och samma riktning
från nästan första stund.

Att du fortfarande tvekar om Svenssons skuld är ju helt otroligt måste jag säga.

Det kan du tacka FUP för isåfall. Jo det fanns all anledning att undersöka de som hade kontakt senast med Marina. Hade jag sett det (och jag är långt ifrån ensam, det finns 2 poliser som tycker lika i Göteborg) hade jag känt att dom drev en förutsättningslös utredning. Från dag ett i utredningen hade dom bestämt sig. Det känns oproffsigt. Men det är bara min egna uppfattning.
Citera
2014-02-17, 23:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Syns det inte om det är dammsuget menar du?

Finns det någon notering om att det är dammsuget och välstädat?

Jag har inte kunnat hitta någon sådan i alla fall.
Nej, det finns ingen sådan notering men det framkom av förhöret med EG i TR:
Citera
2014-02-17, 23:32
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Betyder det att man "precis stängt fönstren" ? Fräscht kan det lukta om man har stängt med.
Nä, ett sovrum där ingen vädrat på ett tag kan inte sägas "lukta fräscht".
Det kan det möjligen göra om det är nyvädrat!
Citera
2014-02-17, 23:38
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Självklart är det GM som orsakat, framförallt Marina, men även hennes familj lidande. Men klanterierna i FUP är oförlåtliga. Man missar inte blod i en säng och under en säng om man står i rummet och utgår ifrån att Marina blivit dödad i sin säng. Hur kan man inte komma på tanken att lyfta på filten?

Om nu FS är skyldig hade han ju faktiskt några dagar på sig att åtgärda det här med blodfläcken. Varför gjordes inte det? Har det blivit "förklarat" så ber jag om ursäkt för om jag glömt det. Påminn mig gärna då.
Har du missat att han varit kvar på plats, låtit blodet torka(vilket tar avsevärd tid) bäddat med fleecefilt (när blodet torkat), flyttat på en madrass och bäddat om?
Citera
2014-02-17, 23:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ja det tycker jag det är på en kyrkogård vid den misstänktas mormors grav. Tycker du att de kunde frågat i bilen istället? Hans relation till sina barn, har det med fallet att göra tycker du?
Vid tillfället var FS misstänkt.
Nej de frågor polisen ställde till honom hade inte kunnat tagits i bilen i stället. Det filmades av en anledning. T ex frågan från N om var Fredrik satt när han besökte graven på natten, där svaret blir väldigt tydligt när F svarar "på kanten på graven". Det finns ju inte en chans att någon skulle kunna sitta timmar på en sådan kant. Lögn.

Personligen tyckte jag det var mycket mer osmakligt och respektlöst agerande av Fredrik när han vände sig om och snöt ut en massa snor ur näsan, rakt mot graven mitt emot hans mormors.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in