2013-12-30, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Av vilken anledning skulle denna dejt avföras? Vad är han misstänkt för?

För att träffat MJ den 28e. Mord, dråp, vållande, griftefrid etc.
Citera
2013-12-30, 13:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du har ju inga som helst problem med att slänga ur dig att det finns +100 alt gm i marinafallet. Varför har du såna problem med att svara på en följdfråga kopplat till ditt eget påstående? Jag frågar igen - är det din uppfattning att polisen alltid ska utreda ett BOs samtliga kontakter på FB, msn o i mobilen?

Är det här känsligt på nåt sätt?
Det måste bedömas från fall till fall. Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death var knappast Explovisions intressenter, så det är uppenbart att smygmobilen användes för sexkontakter. TR har uttalat att GM kan finnas bland de män som Marina träffade på nätet, och dessa måste avföras på ett tillfredsställande sätt.
Citera
2013-12-30, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du kunde inte svara på:

Tycker du att det är rimligt att Linköpingsdejten är utredd och avförd ?
Så du kan inte belägga att det krävs att ett BOs samtliga kontakter ska utredas, innan en alt gm kan anses vara avförd ur utredningen? Ok, men då är alla dina inlägg om detta rent skitprat då. Det krävs inte i något fall och inte heller i detta fall. Frågan om alt gm är belyst i detta fall på samma sätt som i likartade fall, dvs de mest intressanta alt gm är förhörda och utredda. Det räcker.
Citera
2013-12-30, 13:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kan konstateras att ingen av dessa blodtörstiga bestar har sms:at FS den 29/7 kl. 10:01:39; det är bara FS själv som kunnat avsända sms:et, och detta som en följdriktig manöver efter sina sms till MJ:s syster. Även om en alt. gm skulle ha avsänt sms:en till systern hade denne ingen anledning att meddela FS att MJ ändrat sina planer och skulle vara borta ännu en natt. MJ hade ju mördats inne i sitt eget sovrum och inte varit hemifrån en enda natt! Det var ju i stället FS som (efter att vid närmare eftertanke ha insett att han måste få bort sig själv från huset en natt) skulle vara borta.

Enligt FS:s slutliga version hade han och MJ överenskommit att MJ skulle få ha huset för sig själv natten 28-29 juli. Om då MJ och den alt. gm hon från början tänkt tillbringa natten i huset tillsammans med sedan ändrat sina planer och de i stället stannat kvar i t.ex. L-köping; vad hade då den alt. gm:en i Ö R att göra?

Felet FS gjorde var att han vid tidpunkten för sitt livstidsbefrämjande sms hade MJ:s syster i huvudet eftersom han i MJ:s namn lovat systern att höra av sig.

Alt. gm behövde inte vinna någon tid eftersom han redan hunnit ställa huset i ordning. – Däremot hade alt. gm för länge sedan behövt avlägsna sig från trakten och med det snaraste göra sig av med MJ:s mobil.

Alt. gm riskerade ett svars-sms med frågor, eller att FS velat att MJ skulle ringa honom.

Alt. gm har genom sitt sms – antaget FS vid sin hemkomst skulle ha sett texten: ”Jag blir kvar tills i morgon” berett marken för två möjliga scenarion:
a) FS tror att MJ hunnit i väg till T och ringer och frågar efter MJ,
b) FS förstår direkt att något är fel och börjar titta sig omkring.

En alt. gm hade vunnit mer tid genom att ligga lågt och inte skicka något sms till FS, och inte under några som helst omständigheter skulle han ha avsänt ett sms som riskerat att sätta myror i huvudet på FS.

Det är därför FS sökt svära sig fri från sin tankevurpa.
Jag vill höra åklagaren dra denna långsökta teori för HR, avslutat med att FS skickat SMS till sig själv istället för till systern.

Alternativ GM skickade detta för att fördröja upptäckten av försvinnandet.
Citera
2013-12-30, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det måste bedömas från fall till fall. Sunshinboy, Vitvargen, Marcus Toyboy L och Greath death var knappast Explovisions intressenter, så det är uppenbart att smygmobilen användes för sexkontakter. TR har uttalat att GM kan finnas bland de män som Marina träffade på nätet, och dessa måste avföras på ett tillfredsställande sätt.
Och i vilket fall som du känner till har någon rättsinstans har krävt att samtliga kontakter i ett BOs kontaktnät - som kan omfatta hundratals kontakter - ska utredas?
Citera
2013-12-30, 13:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
/.../ På samma sätt stärker den hypotesen om att det är en alt. GM som skickar sms. Hypotesen är då att det är MJ som skickar SMS och gör fordonsförfrågan den 28e liksom bankomatuttag.
Hur ser den hypotesen ut - i sin helhet, dvs med samtliga kända komponenter inbakade?

Min hypotes är att den hypotesen haltar värre än FS efter sin gravkantssittning, och det är också därför som ingen har kunnat formulera en sådan hypotes. - Har MJ sagt hon ska åka någonstans - annat än till sin syster?
Senast redigerad av letsdoit 2013-12-30 kl. 14:03.
Citera
2013-12-30, 13:59
Bannlyst
Citat:
Så du kan inte belägga att det krävs att ett BOs samtliga kontakter ska utredas, innan en alt gm kan anses vara avförd ur utredningen? Ok, men då är alla dina inlägg om detta rent skitprat då. Det krävs inte i något fall och inte heller i detta fall. Frågan om alt gm är belyst i detta fall på samma sätt som i likartade fall, dvs de mest intressanta alt gm är förhörda och utredda. Det räcker.

Jag frågade:
Belägg att Polisen kartlagt och avfört den man som Marina skulle träffa i Linköping.
Tycker du att det är rimligt att Linköpingsdejten är utredd och avförd ?

Du får hålla isär diskussionerna.
Citera
2013-12-30, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och i vilket fall som du känner till har någon rättsinstans har krävt att samtliga kontakter i ett BOs kontaktnät - som kan omfatta hundratals kontakter - ska utredas?
Det känner jag inte till något, och behöver inte känna till. Däremot känner jag till domar där det har konstaterats att det finns alternativa GM, utan att ett antal angivits.
Citera
2013-12-30, 14:03
Bannlyst
Citat:
Hur ser den hypotesen ut - i sin helhet, dvs med samtliga kända komponenter inbakade?

Min hypotes är att den hypotesen haltar värre än FS efter sin gravkantssittning, och det också därför som ingen kunnat formulera en sådan hypotes. - Har MJ sagt hon ska åka någonstans - annat än till sin syster?

Räcker det inte med att hon säger det till sin syster ?
Nu har iofs. 4 oberoende vittnen sagt samma sak.

Jag tycker det är svårsmält att skylla det på FS utan att följa upp, kartlägga och avföra Linköpingsdejten som är ett reellt spår.
Varför skulle rätten resonera annorlunda ?
Citera
2013-12-30, 14:06
Avslutad
Citat:
Det känner jag inte till något, och behöver inte känna till. Däremot känner jag till domar där det har konstaterats att det finns alternativa GM, utan att ett antal angivits.
Bra, inte jag heller. Att kräva det skulle nämligen vara som att ge fri lejd åt mördare. Det krävs inte i det här fallet heller. Hoppas vi därmed kan lägga det här dravlet om att alla marinas kontakter ska utredas bakom oss. De mest intressanta och i tid närliggande kontakterna är utredda. Det spåret var iskallt.
Citera
2013-12-30, 14:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag vill höra åklagaren dra denna långsökta teori för HR, avslutat med att FS skickat SMS till sig själv istället för till systern.
Jag vill höra försvararen hävda att FS raderat alt. gm:s sms tillsammans med sms från Telia i tron att "Jag blir kvar tills i morgon." inneburit att Telia börjat med en ny charmoffensiv.
Citera
2013-12-30, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vill höra försvararen hävda att FS raderat alt. gm:s sms tillsammans med sms från Telia i tron att "Jag blir kvar tills i morgon." inneburit att Telia börjat med en ny charmoffensiv.
Det kommer han inte att hävda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in