2010-08-07, 17:25
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtus
Med tanke på hur 37-åringen beskrivs kan man nog tänka sig att han agerade i affekt.
Fast en granne har beskrivit honom som glad, öppen och lättpratad. Och att de alltid talades vid när de sågs.

En vän har beskrivit honom som en helt vanlig person fast med något svårdefinierat drag som gör att han kan kännas litet märklig.

Har du andra beskrivningar?
Citera
2010-08-07, 17:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Såvida inte likstelheten har ställt till det för honom. Om hon nu är avliden, så beror ju likstelhetens påverkan på när han hade behov av att hantera henne efter döden inträffat.
Likstelheten släpper efter ett par dygn (har jag lärt mig på CSI).
Jag antar att det går att ta bort hatthyllan och fälla fram baksätet: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01255/hund3_1255589w.jpg
Då är det rätt lätt att stuva in en kropp genom bakdörren och lägga en filt över.
Citera
2010-08-07, 17:26
Medlem
bagarn29s avatar
Om de träffats vid parkeringsplatsen där hennes bil påträffades är det då en möjlighet att han tagit sig dit i Lupon? Kan han ha följt efter henne från gården eller har han möjligtvis ha haft tillgång till Lupon på sitt nya ställe?
Citera
Medlem
Så ännu en kvinna har viljat ha en "tuff och riktig man" och nu har hon fått betala priset när han antagligen slagit ihjäl henne och dumpat kroppen någonstans.
Citera
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hon verkar väga en del så han kan väl knappast ha burit henne någon längre sträcka. Kan han ha använt Lupon för transportera henne? Den andra bil är väl troligen känd i det närmsta området.
Men polisen började väl kolla Lupon först flera dagar efter att dom hittade Hyundaien. Antingen är den inte het eller också har polisen gjort ett misstag som väntade med att kolla upp den.
Citera
2010-08-07, 17:27
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Så ännu en kvinna har viljat ha en "tuff och riktig man" och nu har hon fått betala priset när han antagligen slagit ihjäl henne och dumpat kroppen någonstans.
Mycket kan nog sägas om den här killen, men inte verkar han väl vara en tuffing?
Citera
2010-08-07, 17:31
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Likstelheten släpper efter ett par dygn (har jag lärt mig på CSI).
Jag antar att det går att ta bort hatthyllan och fälla fram baksätet: http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/01255/hund3_1255589w.jpg
Då är det rätt lätt att stuva in en kropp genom bakdörren och lägga en filt över.

Du skrev det som ett axiom: "Om hon ryms levande så ryms hon död".

Detta vänder jag mig emot, såvida du inte lade in någon underförstådd betydelse i, att han ej haft möjlighet att frakta henne avliden förrän senast likstelheten inträffat alternativt tidigast den släppt. I det mellanliggande intervallet anser jag den kan ha haft inverkan på hur lätt det går att stuva in kroppen i bilen gentemot om hon hade varit levande.
Citera
2010-08-07, 17:32
Medlem
DeLoreans avatar
Att polisen använder hundar som kan söka efter vapen och narkotika, men inte efter lik - kan det tyda på att polisen har info som pekar på att ett eventuellt våldsdåd och en eventuell kropp skett/finns någon helt annan stans?

Inte utan att man undrar vad det var som fick polisen att misstänka mord så tidigt. Hade det varit blodspår i hennes eget hem eller på tomten hade väl ex-sambon varit misstänkt direkt eftersom han verkar ha bott där. Men han avfärdades ju länge av polisen.

Så det måste väl vara något annat. Men vad? Blodspår någon annan stans skulle väl inte kopplas till henne utan vidare. Kan det vara något elektroniskt - mail, sms, chat?
Citera
2010-08-07, 17:32
Medlem
Callass avatar
Usch, det kanske rent av var ungefär som jag spekulerade angående iakttagelserna av henne i bilen...

Att han placerade henne i passagerarsätet och spände fast bilbältet... och så fick de möte någonstans på de smala grusvägarna, och någon av grannarna la märke till "Va, åker de båda två i den där lilla bilen? Konstigt, trodde hon var på semester. Men var det verkligen hon, hon vinkade ju inte tillbaka?"

Nä, detta tror jag inte på egentligen. Men det dök upp i mitt huvud nu, dags för foliehatt eller datorpaus?
Citera
2010-08-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Fast en granne har beskrivit honom som glad, öppen och lättpratad. Och att de alltid talades vid när de sågs.

En vän har beskrivit honom som en helt vanlig person fast med något svårdefinierat drag som gör att han kan kännas litet märklig.

Har du andra beskrivningar?

Han var kanske glad och lättpratad vid brevlådan men å andra sidan verkar han ha använt droger, varit arbetslös länge och levde i MJ:s skugga. Han hjälpte henne när hon fotograferade, hon hade ett välbetalt jobb, hon hade en familj som brydde sig och som hade tillgångar. Och hon verkar ha dumpat honom.
Citera
2010-08-07, 17:41
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Att polisen använder hundar som kan söka efter vapen och narkotika, men inte efter lik - kan det tyda på att polisen har info som pekar på att ett eventuellt våldsdåd och en eventuell kropp skett/finns någon helt annan stans?

Inte utan att man undrar vad det var som fick polisen att misstänka mord så tidigt. Hade det varit blodspår i hennes eget hem eller på tomten hade väl ex-sambon varit misstänkt direkt eftersom han verkar ha bott där. Men han avfärdades ju länge av polisen.

Så det måste väl vara något annat. Men vad? Blodspår någon annan stans skulle väl inte kopplas till henne utan vidare. Kan det vara något elektroniskt - mail, sms, chat?

Var inte FS misstänkt direkt??
Citera
2010-08-07, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Att han placerade henne i passagerarsätet och spände fast bilbältet... och så fick de möte någonstans på de smala grusvägarna, och någon av grannarna la märke till "Va, åker de båda två i den där lilla bilen? Konstigt, trodde hon var på semester. Men var det verkligen hon, hon vinkade ju inte tillbaka?"
Nej, hon satt inte. Jag har haft en bil i samma storleksklass och blev imponerad över det stora lastutrymmet som uppstod när jag hade fällt ned baksätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in