2013-05-05, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Mannen med minnesluckorna i form av tid och rum skulle alltså mycket väl kunna begå ett brott under tillfällig upprördhet, eller vållande utan uppsåt ??
Eller ser du detta som en omöjlighet ?

Vad är då svaret Q ?
Nej, skrev jag
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det har jag aldrig skrivit.

Ser du det som möjligt att FB skulle ha begått brottet under tillfällig upprördhet, eller vållande utan uppsåt?
och ställde en fråga till dig. Vad är svaret?
Citera
2013-05-05, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Var fanns inkontinensskydden som användes i sängen? De lär väl inte ha varit i MJ:s säng?
Gissningsvis i garderoben. FS skydd fanns i källaren.
Citera
2013-05-05, 21:43
Medlem
Citat:
Kropp, troligen med vidhängande madrasser och sängkläder, vet vi var ute inom 20 minuter. Allt som behövdes för bäddning fanns troligen lätt att hitta, framförallt i Marinas garderob.

Kroppen ja. Men tror du mördaren var ute ur huset på 20 minuter?
Nejdå. Den gubben går inte...

Citera
2013-05-05, 21:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Kroppen ja. Men tror du mördaren var ute ur huset på 20 minuter?
Nejdå. Den gubben går inte...

Nej, GM var inte ute ur huset inom 20 min.
Citera
2013-05-05, 21:57
Medlem
Citat:
Kropp, troligen med vidhängande madrasser och sängkläder, vet vi var ute inom 20 minuter. Allt som behövdes för bäddning fanns troligen lätt att hitta, framförallt i Marinas garderob.

Ja, jag är säker.

Detta med 20 minuter är rätt och riktigt.Och där kan nog samtliga i tråden hålla med.
Lika väl din beskrivning om hur bortforslandet från sängen kan ha gått till.

Då återstår att förklara hur man fann pressen och madrasser.
Överkastat kan naturligtvis funnits i garderoben, men hur säkert är detta ?
Och hur säkert är det att kisseskydd fanns på samma plats.

För mej känns det som att Gm raskat på för att snabbt få ut Marina därifrån.
För att sedan komma tillbaks för att fixa och dona med säng och sovrum.

Iskall fan den där GM
Citera
2013-05-05, 21:58
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Artmix känner säkert till en hel del om MJ:s kvällsvanor:
https://www.flashback.org/sp32748548
Det finns heller ingen anledning att tro motsatsen. - I så fall fick hon nog hitta på en riktigt bra historia plus be sin syster täcka henne. Systern brukade svara att hon precis åkt därifrån när FS ringde - men den rättegångspassagen har du väl i objektivitetens namn inte någon ljudupptagning från.Systerns utsaga verifieras av vittnet FB:

Det fetade: Var har du läst att systern brukade svara så, eller menar du att systern uppgav detta i rättegången?
Citera
2013-05-05, 22:01
Medlem
Citat:
Nej, GM var inte ute ur huset inom 20 min.

Misstänkta mördaren Fredr!k $vensson hade flera dagar på sig att tänka på städning, bäddning, vädring, handskar, rengöringsmedel, alternativa bilar, mobiltelefon, handväska, pass, låsta dörrar, kulhål i väggen, dumpa pistol, filofaxar, bildarkiv, dumpningsplats, kamouflagefiltar, pisseskydd oroliga familjemedlemmar, kreditkort, kamera .m.m

En alternativ gm hade troligtvis lagt benen på ryggen så snart som möjligt.
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Mm, mycket mystik omgärdar det där flipperspelet. Undras om vi någonsin får veta sanningen.
Det som kan observeras betr. kontantuttaget den 3/7 är att det företer stora likheter med uttaget den 28/7: Uttagaren slår fel pinkoder. Betr. uttaget 28/7 har pinkoden till bankkortet helt tappats bort och i stället görs två uttag med Guldkortet (felslag på andra uttaget och därefter övergång till Guldkortet).

Betr. noteringen ”flipperspel” kan sägas att man till internetbanken bl a kan logga in med hjälp av en kortläsare (koddosa) vari man stoppar in sitt bankkort och anger bankkortets pinkod.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Detta med 20 minuter är rätt och riktigt.Och där kan nog samtliga i tråden hålla med.
Lika väl din beskrivning om hur bortforslandet från sängen kan ha gått till.

Då återstår att förklara hur man fann pressen och madrasser.
Överkastat kan naturligtvis funnits i garderoben, men hur säkert är detta ?
Och hur säkert är det att kisseskydd fanns på samma plats.

För mej känns det som att Gm raskat på för att snabbt få ut Marina därifrån.
För att sedan komma tillbaks för att fixa och dona med säng och sovrum.

Iskall fan den där GM
Ja, han har raskat på ut med Marina och stoppat in henne i bilen. Sen har han gått tillbaka och donat. Marina hade säkert sagt att hennes inneboende inte skulle komma förrän kl 10, och han hade inget val än att lita på det.

Men överkastet finns bara i konstapel B. Guldfisks minne. Du vet, han med tavlan.
Citera
2013-05-05, 22:08
Medlem
Citat:
Nej, skrev jag

och ställde en fråga till dig. Vad är svaret?

Jag tror inte FB begått detta.
Jag tror att det fanns större anledning för honom att i så fall ta kål på FS.

Om "någon annan"
Så tror jag inte att "någon annan" skulle gjort rent efter sej. Jag tänker då närmast på sängen.
Möjligen hade denna någon annan nöjt sej med att "bara" sett till att Marina försvann från sovrummet, fort.
Det där med att bädda osv känns lite överkurs för ert alternativ GM.
Citera
2013-05-05, 22:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Det fetade: Var har du läst att systern brukade svara så, eller menar du att systern uppgav detta i rättegången?
Ja, jag citerade vad systern ska ha sagt under rättegången i TR:
Citera
2013-05-05, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det som kan observeras betr. kontantuttaget den 3/7 är att det företer stora likheter med uttaget den 28/7: Uttagaren slår fel pinkoder. Betr. uttaget 28/7 har pinkoden till bankkortet helt tappats bort och i stället görs två uttag med Guldkortet (felslag på andra uttaget och därefter övergång till Guldkortet).

Betr. noteringen ”flipperspel” kan sägas att man till internetbanken bl a kan logga in med hjälp av en kortläsare (koddosa) vari man stoppar in sitt bankkort och anger bankkortets pinkod.
Du ser likheter mellan uttagen, och har sett en bild på en glad Marina bredvid flipperspelet. Någon slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in