Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Men kroppen måste väl ändå ligga i MJ:s Hyundai i det vita paketet strax efter kl 01:00-01:30?
Eftersom hon slutade chatta 00:55:26 så kan hon inte ha hunnits både skjutas, förpackas och lastas före kl. ... - ja, vilken
tidigaste tidpunkt kan det handla om, antaget gm också skulle rigga upp den stora handikapprampen, hitta presenning och rep, lasta på en skottkärra, köra fram sin bil..? - Eller gjorde han inte det (se nedan)?
Citat:
Vad gjorde GM på rastplatsen, eller rättare sagt åt det hållet? Tänkte han först dumpa henne i havet men ångrade sig när han var iaktagen eller att det var mycket bilar o rörelse kanske? Han kanske prioriterade att få ut kroppen samt pistolen ifall någon hört o larmat.
Om LJ:s iakttagelse stämmer (och då måste han ha tagit fel på tiden åtminstone en halvtimme) så är din reflektion att gm prioriterat att snabbt få undan kropp och pistol beaktansvärd. Lägg därtill att han bör ha varit ganska mör efter det bloddrypande dramat inne i sovrummet.
Citat:
Pistolen kan han väl ha slängt ut från bron, som första åtgärd. Men kroppen då, tror du han mellanlagrat den nånstans?
Om han varit panikslagen och livrädd för att någon hört skottet kan han ha mellanlagrat MJ mycket provisoriskt inslagen i plast medan han åkte i väg för att göra sig av med den värsta bråten. I så fall bör hon ha förts till en plats helt nära huset, alltså inte i skottkärra nedför någon gnisslande handikappramp, eller fått vänta i t ex det norra garaget.
Citat:
Jag tror att FP var preparerad. Det växte granar runt paketet men mindre granar var bortsågade där sedan paketet låg över.
Du menar att gm först sågat plats för paketet, sedan huggit mindre granar för täckning? - Skrev du avsiktligt "sågat", och i så fall: Varför sågade han då inte också täckningsmaterialet? (Jag går då på resningsansökans "huggna" vilket jag tror man bör tolka bokstavligen).