2013-04-28, 16:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Här är en favorit i repris.
Det finns ett samband mellan CB-missbruk och våld.

http://www.fhi.se/PageFiles/7915/R-2009-13-Skador-av-hasch-o-marijuana.pdf

Jag har läst den, du länkade till den tidigare.
Tidigare skrev jag även att jag gör stor skillnad på långvarit bruk som varje dag tex och på ett bruk som en joint i månaden eller mer sällan.
Men de jag har märkt på de som använder det i princip dagligdags är inte att dom blir aggressiva. Dom kan däremot få problem med minnet och några jag känner tycker jag har blivit försoffade latmaskar, trögtänkta sådana dessutom. Inte någon jag skulle ringa om jag ville ha hjälp att mörda och frakta bort en kropp iaf.

Det är däremot vanligare med våld där alkohol är inblandat.
Citera
2013-04-28, 16:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Här är en favorit i repris.
Det finns ett samband mellan CB-missbruk och våld.

http://www.fhi.se/PageFiles/7915/R-2009-13-Skador-av-hasch-o-marijuana.pdf
Fascinerande studie. De har frågat mördare om brottet kan bero på cannabisbruk, och de har svara ja. Självklart. Det beror inte på dem själva, det beror på cannabisen. Och detta citerade jag förra gången du drog upp rapporten:
Citat:
De flesta forskare är överens om att cannabis normalt (det vill säga för den genomsnittlige missbrukaren) snarare verkar lugnande och förslöande än aggressivitetsstimulerande.
Citera
2013-04-28, 16:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tidigare skrev jag även att jag gör stor skillnad på långvarit bruk som varje dag tex och på ett bruk som en joint i månaden eller mer sällan.
Men de jag har märkt på de som använder det i princip dagligdags är inte att dom blir aggressiva. Dom kan däremot få problem med minnet och några jag känner tycker jag har blivit försoffade latmaskar, trögtänkta sådana dessutom. Inte någon jag skulle ringa om jag ville ha hjälp att mörda och frakta bort en kropp iaf.

Fast vad har alkohol med mordet att göra det handlar om en sönderrökt pundare som får utlåtande i p7an om sitt missbruk som varit under mycket lång tid.

För min del spelar det ingen roll om han va medlem i Smyrna och helnykterist han är lika skyldig, och man behöver inte vara påverkad för att mörda. Han har planerat detta, så nej det har ingen betydelse. Jag söker inte svaret på varför eller hur kunde han göra detta utan det finns såna människor som inte klarar av att separera och dom är svartsjuka. Fast denne göken är lite mer farlig i sig då andra gör ett mord och aldrig mer. Denna är kapabel till vad som helst.
Citera
2013-04-28, 16:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Överåklagaren anser att man har det och det kan du lyssna på radion vad han anser om just bindande till kroppen. F städade efter 2 augusti fram till 4 då brottsplatsundersökningen är gjord.

Jag tror detta är för svårt för vissa att ta in.
Hur och av vem och varför va hennes privata rum låsta hon va ju död`, så vem visste att hon låste?
Varför städades undan saker efter polismannen varit på plats?`
Varför va Marinas mobil hemma till 14.30.
Varför va Fredrik på dass då Marinas dator öppnade sig? Han såg inte henne alls den morgonen först och hon sa inget först. Sen såg han henne pyssla, och sen ändrar han tiden för när hon gick.
Nej det är mina åsikter och RÅs åsikter.

Fr*man har väl inte satt sin fot i domstolen av dignitet sen det här domslutet,. Som vanligt kommer man köra över hans domslut.,

Fetade: Att man skulle ha den tiden på sig betyder inte att man BEHÖVER den tiden på sig. Jag har en vecka på mig att diska om jag vill, men jag väljer att göra det på fem minuter.

Vem som helst som sett M låsa upp sin låsta dörr till sin verkstad vet att den är låst.
Städades det undan saker efter polismannen varit på plats? Städats har det nog gjort, det gör jag med hemma. Det händer att jag flyttar på saker också.

Varför FS var på dass, var väl antagligen för att han behövde gå på toa? Har du någon annan förklaring till varför han var på dass?

Detta är ett diskussionsforum. Om du inte förstår det så ska jag hjälpa dig lite: Här får man vädra sina tankar och åsikter. Du med. Och de flesta vuxna brukar klara av det.

Jag tror iaf inte att det blir resning. Men vi får se, vi kan bara vänta. Fram till dess står det mig fritt att spekulera precis som du. Ja, du spekulerar. Du VET inte precis som vi andra. VET du så var du där när M mördades. Var du det?
Citera
2013-04-28, 16:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Fetade: Att man skulle ha den tiden på sig betyder inte att man BEHÖVER den tiden på sig. Jag har en vecka på mig att diska om jag vill, men jag väljer att göra det på fem minuter.

Vem som helst som sett M låsa upp sin låsta dörr till sin verkstad vet att den är låst.
Städades det undan saker efter polismannen varit på plats? Städats har det nog gjort, det gör jag med hemma. Det händer att jag flyttar på saker också.

Varför FS var på dass, var väl antagligen för att han behövde gå på toa? Har du någon annan förklaring till varför han var på dass?

Jag tror iaf inte att det blir resning. Men vi får se, vi kan bara vänta. Fram till dess står det mig fritt att spekulera precis som du. Ja, du spekulerar. Du VET inte precis som vi andra. VET du så var du där när M mördades. Var du det?

Nej, vem som helst har inte sett detta så det är fel.
Nej, det tog inte 5 minuter att städa så vänligen håll dig till fakta.

Städandet har inneburit att mot sitt nekade har han sagt att han inte varit inne i Marinas sovrum, och där fanns ett överkast. Filofaxen är borta också som låg på Marinas bord på kontoret även det låst.

Han ljuger det värderas i en domstol, så nej dina förklaringar ger inget utrymme för annan gm.
Sorry han så rökt han kan bli. PÅ dass va han inte först så det kom i tråden som förmodligen är dokumenterat.
Citera
2013-04-28, 16:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Fast vad har alkohol med mordet att göra det handlar om en sönderrökt pundare som får utlåtande i p7an om sitt missbruk som varit under mycket lång tid.

För min del spelar det ingen roll om han va medlem i Smyrna och helnykterist han är lika skyldig, och man behöver inte vara påverkad för att mörda. Han har planerat detta, så nej det har ingen betydelse. Jag söker inte svaret på varför eller hur kunde han göra detta utan det finns såna människor som inte klarar av att separera och dom är svartsjuka. Fast denne göken är lite mer farlig i sig då andra gör ett mord och aldrig mer. Denna är kapabel till vad som helst.

Nej precis. Man behöver inte vara påverkad för att mörda. Men är man det av cannabis tror jag nog att det skulle ske både en och tre tabbar.

Själv skiter jag i om FB är med frikyrkliga föreningar och pluggar dragkroksexistens på bilar på torsdagar. Han har, teoretiskt, tiden, möjlighet, motiv samt kunskap om Marina. Hon har säkert berättat för honom hur hon alltid låser sin sovrumsdörr. Dom kände ju varandra så bra, minns du det? Hon berättade ju saker för honom som han inte ens var säker på att hennes syster visste. M, FB´s framtida fästmö.

P7:an säger inte att FS är "störd" som du säger.
Så källa tack.
Citera
2013-04-28, 16:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Nej precis. Man behöver inte vara påverkad för att mörda. Men är man det av cannabis tror jag nog att det skulle ske både en och tre tabbar.

Själv skiter jag i om FB är med frikyrkliga föreningar och pluggar dragkroksexistens på bilar på torsdagar. Han har, teoretiskt, tiden, möjlighet, motiv samt kunskap om Marina. Hon har säkert berättat för honom hur hon alltid låser sin sovrumsdörr. Dom kände ju varandra så bra, minns du det? Hon berättade ju saker för honom som han inte ens var säker på att hennes syster visste. M, FB´s framtida fästmö.

P7:an säger inte att FS är "störd" som du säger.
Så källa tack.

Han misstänks ha en störning ja,. LÄS P7an du är så tröttsamt oinsatt.
Hans droger har också tagits upp i P7an, och man rekommenderar en större sinnesundersökning.
Nu får du faktiskt läsa på och vara med. DU missar resningsansökan och påpekar att en av expertisen inte är med i utlåtandet och nu ifrågasätter du p7an., Det är nog så att man kan spekulera men man ska vara insatt i fallet annars lär det inte bli speciellt intressant eller seriöst.
Citera
2013-04-28, 16:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fascinerande studie. De har frågat mördare om brottet kan bero på cannabisbruk, och de har svara ja. Självklart. Det beror inte på dem själva, det beror på cannabisen. Och detta citerade jag förra gången du drog upp rapporten:

Som vanligt skall det blundas för sanningen och fakta för att det inte passar er fantasi.

Ni får dissa studien hur mycket ni vill, men tills dess ni själva tar fram belägg för att cb inte har ett samband med våld så väljer jag att tro att det är rätt slutsats.
Citera
2013-04-28, 16:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, vem som helst har inte sett detta så det är fel.
Nej, det tog inte 5 minuter att städa så vänligen håll dig till fakta.

Städandet har inneburit att mot sitt nekade har han sagt att han inte varit inne i Marinas sovrum, och där fanns ett överkast. Filofaxen är borta också som låg på Marinas bord på kontoret även det låst.

Han ljuger det värderas i en domstol, så nej dina förklaringar ger inget utrymme för annan gm.
Sorry han så rökt han kan bli. PÅ dass va han inte först så det kom i tråden som förmodligen är dokumenterat.

Jag skulle kunna skriva lika idiotiskt som dig och bara skriva "det är fel!" på alla dina inlägg. Men jag tycker det är intressant att se ur olika synvinklar. Det bör man göra om man ska komma någonstans, framförallt borde utredarna gjort det. Det blir så lätt att man blir "hemmablind" annars.

Så för att FS sagt att han inte varit i Marinas sovrum så är det lögn?
Filofaxen kanske M´s familj fick med sig? Det var väl en almanacka om jag inte minns fel.
Jag sitter inte, till skillnad mot dig och säger att jag vet vad som hänt och hur det hänt.

Det är inte mina förklaringar som ger utrymme till alt GM. Det är FUP:en som gör det. Har du missat att domstolarna ansåg det med? Eller är du mer beläst i ämnet än domarna menar du?
Citera
2013-04-28, 16:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Som vanligt skall det blundas för sanningen och fakta för att det inte passar er fantasi.

Ni får dissa studien hur mycket ni vill, men tills dess ni själva tar fram belägg för att cb inte har ett samband med våld så väljer jag att tro att det är rätt slutsats.

Nej jag dissar inte studien. Jag påpekar att det är ovanligt. Jag har själv aldrig upplevt det som står i studien så jag har, därav, svårt att förhålla mig till den.

Jag menar att det är vanligare med våld i samband med alkoholintag. Fråga vilken polis som helst som åker till familjer och ibland måste ta med barn där föräldrarna super och bråkar.

Det är ju inte topic ändå, så vi kan väl bara lämna detta tillsvidare?
Citera
2013-04-28, 16:42
Medlem
Citat:
Han har, teoretiskt, tiden, möjlighet, motiv samt kunskap om Marina.

Du ser alltså fb:s motiv att mörda Marina, men inte FS:s?
Citera
2013-04-28, 16:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag skulle kunna skriva lika idiotiskt som dig och bara skriva "det är fel!" på alla dina inlägg. Men jag tycker det är intressant att se ur olika synvinklar. Det bör man göra om man ska komma någonstans, framförallt borde utredarna gjort det. Det blir så lätt att man blir "hemmablind" annars.

Så för att FS sagt att han inte varit i Marinas sovrum så är det lögn?
Filofaxen kanske M´s familj fick med sig? Det var väl en almanacka om jag inte minns fel.
Jag sitter inte, till skillnad mot dig och säger att jag vet vad som hänt och hur det hänt.

Det är inte mina förklaringar som ger utrymme till alt GM. Det är FUP:en som gör det. Har du missat att domstolarna ansåg det med? Eller är du mer beläst i ämnet än domarna menar du?

FUP har tilläggsprotokoll i dag som du inte har läst och inte verkar ta in på ett seriöst sätt.
Nej, man kan inte ljuga och stå och säga jag har inte varit inne i sovrummet det håller inte.
Det håller inte i en domstol det är så enkelt det kan bli. Nej, dom har inte hennes filofax.
Polisen vittnade i TR om just dessa detaljerna. Tror du verkligen att man kan ändra sin historia i domstolen med att säga emot det man sagt innan? Då ska du göra klart för dig att det är just dom målen som fäller en gärningsman. Som sagt du begär källa på saker du inte läst och du är inte insatt utan kör med egna påståenden långt ifrån det som faktiskt finns,.

Vem som helst va inte i bostaden den 28 juli och inte 2-3-4 aug. Och han ljuger det är en klar värderingsgrund att få fällande dom på.

Jag skriver att du har fel då fakta finns så som en expertis i obduktionsutlåtandet och en P7a. Man ska inte behöva rätta dig då fakta finns. Läs på¨istället för att missakta familjen med skit som alkohol och annat som inte har relevans.
Att du inte begriper hur man värderar i en domstol är ju inget jag kan hjälpa dig med det är du som framstår och uttrycker hur du gissar att det går till.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in