2013-03-25, 18:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Det fanns två olika vapen, tänker du på det som hittades hos odlaren ?
Ja, vilken tänkte du på?
Citera
2013-03-25, 19:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men det verkar ju inte vara någon som har ett gott ord att säga om fs, dessutom någon fiende som skickade vykortet under ett alias, detta borde vara en person som känner fs väl och har kommit ihop sig med denne.

Btw vargunge eller vad denne nu kallade sig, kände hen fs ?
Jag har aldrig sett en FUP sammansatt av vittnen som talar sig varma för den tilltalade, har du?

Beträffande vargunges kännedom om FS föreslår jag att du läser hens inlägg i tråden.
Citera
2013-03-25, 19:04
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Men det verkar ju inte vara någon som har ett gott ord att säga om fs, dessutom någon fiende som skickade vykortet under ett alias, detta borde vara en person som känner fs väl och har kommit ihop sig med denne.

Btw vargunge eller vad denne nu kallade sig, kände hen fs ?
Men den här tråden handlar om mordet på Marina.
Menar du att du tycker att FS kan dömas för detta brott, pga att "det verkar ju inte vara någon som har ett gott ord att säga om fs"?
Citera
2013-03-25, 19:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag håller fullkomligt med.
Jag föreslog att någon "dem" kunde åka till området och göra egna mätningar.
Vi får se vad som kommer fram, och hur lång tid det tar.
Förhoppningsvis finns det någon som inte har allt för lång resa.

Det skulle bara vara intressant med fler kartor och teorier och tankar. Jag välkomnar det. Det är så trist bara att det ska delas upp i FS-kramare och FS-hatare läger. I grund och botten vill vi väl alla att mördaren åker fast, oavsett vem det är? För än håller jag öppet för att det finns en alt GM. Polisen har inte övertygat mig iaf med FUP.
Citera
2013-03-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tack för att du försöker få mig att förstå. Men vaddå, du menar att jag själv kan se vilken mast jag befinner mig under? Hur gör jag det? (förmodligen kan jag inte det där jag befinner mig ändå, men jag ska ju till Sverige snart och då kan jag testa!)
Ja du kan oftas se vilken mast du är uppkopplad till genom att slå en *3000 kod det brukar gå i de flesta telefoner. Har du en smartphone finns det i dag appar som visar det mesta, vilken mast, avstånd fältstyrka mm. Tyvärr har jag inte kunnat styra mobilen att ta kontakt med den mast jag vill med en vanlig mobil. Hade man kunnat det kunde man från Övre Röra tagit kontakt med StoraHöga N och sett att samtal kunde genomföras. Avgränsningen är ingen rak linje, den är överlappande och i överlappningen finns det många fält som är starkare fältstyrka i än den mast som ligger närmare beroende på träning, skog osv. Mobilen som är uppkopplad till en mast tolererar betydligt sämre signal innan den bryter än den gör om den skall koppla upp ett samtal. I detta fall var det ett SMS som överfördes, det tolereras då ingen stark signal för att gå igenom. Såledeles kunde mobilerna vara på samma plats vid detta tilfälle.
Citera
2013-03-25, 19:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja du kan oftas se vilken mast du är uppkopplad till genom att slå en *3000 kod det brukar gå i de flesta telefoner. Har du en smartphone finns det i dag appar som visar det mesta, vilken mast, avstånd fältstyrka mm. Tyvärr har jag inte kunnat styra mobilen att ta kontakt med den mast jag vill med en vanlig mobil. Hade man kunnat det kunde man från Övre Röra tagit kontakt med StoraHöga N och sett att samtal kunde genomföras. Avgränsningen är ingen rak linje, den är överlappande och i överlappningen finns det många fält som är starkare fältstyrka i än den mast som ligger närmare beroende på träning, skog osv. Mobilen som är uppkopplad till en mast tolererar betydligt sämre signal innan den bryter än den gör om den skall koppla upp ett samtal. I detta fall var det ett SMS som överfördes, det tolereras då ingen stark signal för att gå igenom. Såledeles kunde mobilerna vara på samma plats vid detta tilfälle.

Jag förstår för första gången hur det fungerar. Tusen miljoner tack Fnero52. Men nu måste jag ju då fråga, med anledning av sista meningen, innebär det då även att det inte behöver vara så att mobilerna var på samma plats? (även om det naturligtvis då kunde vara det)
Citera
2013-03-25, 19:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Men mobilen väljer den mast som för tillfället har starkast signal. Vid FB:s bostad Stora Höga N, vid Marinas bostad Kode N eller Kode O, det varierar. Med Marinas telefon, som inte var en smartphone, går det inte att styra vilken mast den ska kommunicera med.
Citera
2013-03-25, 19:26
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Beträffade dina och KluvenTungas tjugo frågor så ser jag ingen mening med att svara på dem. Om jag svarar rätt ökar inte min trovärdighet i era ögon ett dugg. Däremot om jag svarar fel på någon fråga kommer jag att hånas och ifrågasättas ännu mer.

Du har inte funderat på hur jag kunde veta att det fanns en kedja som spärrade vägen? Någon annan kunde ha talat om det för mig och tagit bilden. Men det spelar ingen roll vad jag säger eller visar för foton, någon annan kan förse mig med svaren och foton. Så det visar ingenting.

Men jag kan berätta en annan sak som jag gjorde. Jag mätte GSM-nätet genom att åka från rastplatsen till Anvik tur och retur och avläsa vilken Telia mobilcell jag befann mig i. Varje gång mobilen kom in i en ny cell, eller tappade kontakten med nätet avlästes positionen. Till min hjälp hade jag en mobil, med vilken jag kunde avläsa vilken cell jag var i, och en GPS-navigator med vilken jag avläste positionen. Resultatet redovisas här. Där kan man se att vid resa västerut låg avfarten till Marinas bostad i cell Kode O, och vid resa österut låg avfarten i cell Kode N. Cellen beror på från vilket håll man förflyttar sig. Man ser vidare att det saknas täckning där vittnet KH mötte en kvinna som liknade Marina i en bil som liknade Marinas. Det kan vara förklaringen till att de nästan krockade, Marina tappade kontakten med nätet och koncentrationen. Dessutom klargör mätningen att FB:s bostad ligger i cell Stora Höga N, varifrån sista SMS från Marinas mobil skickades, och Marinas bostad ligger inte i cell Stora Höga N.

Jag tänker inte gå in på nån vidare diskussion ang
att Mariooo först skrev senare och att du försöker få det till något hon ej menat.

Vad som däremot är mer intressant är att din sk "analys" är att den skulle vem som helst kunnat utföra efter detta inlägg av:
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Vid mina två besök i Svartedalen har jag också gjort observationer på täckningsområdet för Telias mobilmast benämnd Kode.
Jag har utgått från Q's utmärkta karta där jag koncentrerat mej på linjen som Q anger som:

Jag hade förväntat mej att min Android mobil med Telia abonnemang skulle byta uppkopplingen vid passage av den linjen men så sker inte utan då jag kör österut mot Anvik behålls uppkoppling mot Kode Norr ända till parkeringsrutan strax efter avtagsvägen mot Marinas hus.

Vänder jag sedan vid badplatsen och kör tillbaka mot Spekeröd dvs västerut så behåller min mobil uppkopplingen mot Kode Öst ända till korsningen med vägskylt "Hallekullen 2".

Jag har kört denna sträcka fram och tillbaka flera ggr och resultatet är alltid detsamma.
Vid första besöket körde jag i etapper om ca 200 meter med stopp på bilen och kontroll av min mobils mastuppkoppling innan jag fann dessa punkter.

Detta har jag sammanfattat med dessa två länkar

Byte från Kode Norr (Telia 5084) till Kode Öst (Telia 5525) vid färd österut dvs mot Anvik:
http://goo.gl/maps/8wR6o

Byte från Kode Öst (Telia 5525) till Kode Norr (Telia 5084) vid färd västerut dvs mot Spekeröd:
http://goo.gl/maps/UGYQK

Min tolkning av detta blir då att detta område som begränsas av dessa två punkter utgör överlappningen mellan Kode Öst och Kode Norr och området är ungefär lika stort på vardera sidan av Q's linje.

Jag har inte kört upp till Marinas hus av respekt för den familj som nu bor i huset och mätningen på den allmänna vägen räcker för att avgöra överlappningen av mobiltäckningen.

Källa till mätningen: AndroidApp från OpenSignalMaps

Du är som sagt avslöjad som en lögnare enligt mig och jag tror alla gånger att du utnyttjat
Joakim65:s inlägg från augusti 2012 för att vilseleda att du varit på plats och att framstå
som duktig
Bilden säger ingenting, den kan du ha fått av vem som helst, eller stulit.
Joakim65 sa dessutom att när han var på plats så fanns där en kedja så den informationen
har du säkert tagit därifrån också.
Citera
2013-03-25, 19:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men mobilen väljer den mast som för tillfället har starkast signal. Vid FB:s bostad Stora Höga N, vid Marinas bostad Kode N eller Kode O, det varierar. Med Marinas telefon, som inte var en smartphone, går det inte att styra vilken mast den ska kommunicera med.

Nu blev det rörigt igen!

Vad innebär det fetade? Om det inte går att styra, vad väljer Marinas icke smartphone då?
Citera
2013-03-25, 19:35
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det skulle bara vara intressant med fler kartor och teorier och tankar. Jag välkomnar det. Det är så trist bara att det ska delas upp i FS-kramare och FS-hatare läger. I grund och botten vill vi väl alla att mördaren åker fast, oavsett vem det är? För än håller jag öppet för att det finns en alt GM. Polisen har inte övertygat mig iaf med FUP.
Det vore dessutom mycket mer givande.
Jag tror att samtliga av oss som benäms FS-kramare, är av den åsikten.

Däremot verkar flertalet av FS-hatarna mer framhäva vilken dålig männnska han skall vara, än att försöka finna bevis för mordet.

Belastningregister, ingen tycker om honom - inte ens hans mor, psykopat, knarkare, parasit......
Ja listan kan göras lång, men ingenting kommer fram som kan binda honom till mordet.

Detsamma gäller förre åklagaren, som man gärna glorifierar.
Man skulle kunna kalla det för att de är Kvarnblinda.
Citera
2013-03-25, 19:36
Medlem
Citat:
Jag förstår för första gången hur det fungerar. Tusen miljoner tack Fnero52. Men nu måste jag ju då fråga, med anledning av sista meningen, innebär det då även att det inte behöver vara så att mobilerna var på samma plats? (även om det naturligtvis då kunde vara det)
Både och, mobilerna behövde givetvis inte vara på samma plats, men kunde också vara det. De kunde vara gemensamt på en plats där båda masterna hade bra täckning. I den data som finns i masterna kan man se avståndet till respektive mobiler. Låt oss säga att en mobil som är uppkopplad till mast A och den ander till mast B, respektive avstånd till mobilen från masten kan ritas som en ring, sammanfaller ringen någonstans var bägge telefonerna vid denna plats
Citera
2013-03-25, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu blev det rörigt igen!

Vad innebär det fetade? Om det inte går att styra, vad väljer Marinas icke smartphone då?
Den väljer den mast som som har starkast signalstyrka. Vid FB:s bostad Stora Höga N, vid Marinas bostad Kode N eller Kode O.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in