2013-03-25, 17:12
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
God morgon!

Jag ber att få inleda dagens munhuggande med att rekapitulera gårdagens. Diskussionen började inte där du påstår, utan här.

Här hävdade Mariooo att spolarvätskan skulle använts som bränsle.

Jag frågade alltså varför han inte gjorde det redan vid dumpningen. Mariooo skrev.

för att senare säga emot sig själv

FS planerade att bränna kroppen senare, men kunde inte göra det för att polisen håller koll på honom, vilket var en risk FS inte ville ta.
Då förklarade jag att det inte hade gått att elda upp kroppen.

Mariooo hävdade att spolarvätskan flyttades över till Lupon för att användas vid förbränning, och jag frågade varför den inte användes till det. Jag fick inget svar. Det är Mariooo som slingrar sig, inte jag.

Beträffade dina och KluvenTungas tjugo frågor så ser jag ingen mening med att svara på dem. Om jag svarar rätt ökar inte min trovärdighet i era ögon ett dugg. Däremot om jag svarar fel på någon fråga kommer jag att hånas och ifrågasättas ännu mer.

Du har inte funderat på hur jag kunde veta att det fanns en kedja som spärrade vägen? Någon annan kunde ha talat om det för mig och tagit bilden. Men det spelar ingen roll vad jag säger eller visar för foton, någon annan kan förse mig med svaren och foton. Så det visar ingenting.

Men jag kan berätta en annan sak som jag gjorde. Jag mätte GSM-nätet genom att åka från rastplatsen till Anvik tur och retur och avläsa vilken Telia mobilcell jag befann mig i. Varje gång mobilen kom in i en ny cell, eller tappade kontakten med nätet avlästes positionen. Till min hjälp hade jag en mobil, med vilken jag kunde avläsa vilken cell jag var i, och en GPS-navigator med vilken jag avläste positionen. Resultatet redovisas här. Där kan man se att vid resa västerut låg avfarten till Marinas bostad i cell Kode O, och vid resa österut låg avfarten i cell Kode N. Cellen beror på från vilket håll man förflyttar sig. Man ser vidare att det saknas täckning där vittnet KH mötte en kvinna som liknade Marina i en bil som liknade Marinas. Det kan vara förklaringen till att de nästan krockade, Marina tappade kontakten med nätet och koncentrationen. Dessutom klargör mätningen att FB:s bostad ligger i cell Stora Höga N, varifrån sista SMS från Marinas mobil skickades, och Marinas bostad ligger inte i cell Stora Höga N.

Spännande. Jag antar att det är det sista SMSet som FS inte säger sig känna till?

Jag provade med en likadan telefon som M hade och det är faktiskt ganska lätt att av misstag trycka iväg ett tomt svars-SMS när man bara kollar inkomna meddelanden och ska hoppa till nästa. Har man svårt med språket, läsningen eller bara ser illa så kan ett tomt meddelande gå iväg.

Jag tänker mig att någon satt i cell Stora Höga N och gick igenom Ms tillhörigheter inkl SMS-listan. Och då drog h*n iväg ett till FS telefon som vid tillfället var på ett annat ställe. Och eftersom meddelandet var tomt så bara FS tog bort det och glömde bort det.
Citera
2013-03-25, 18:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hur ska du kunna locka någon till diskussion med den fattiga informationen? Vem har gjort "skapelsen"? Och var har du fått den ifrån är ju viktiga bitar du bör nämna först.

Jadu Mariooo den länkades i tråden imorse. Så där finns informationen du frågar om.
Citera
2013-03-25, 18:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Vad är intressant? Vad vill du diskutera? Vad ska fungera? Vilket läger tillhör du?

Jag vill få en uppfattning kring det här jag inte förstår kring koderna och masterna på mobilceller. Och för att jag ska få en bild, rättvis sådan, så ser jag gärna information från de som vet vad dom pratar om. Oavsett vad man tror kring vem som är GM.

Jag besitter ingen kunskap alls kring det här med masterna, men nu fick jag en karta med bilder och med punkter där Marinas hus ligger, var mobilmasterna byts osv på ett enkelt sätt.
Citera
2013-03-25, 18:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det är delar i detta jag har hävdat från start i denna tråd. Nu menar jag inte att din bild och den test som förevarit denna bild är till någo som helst nytta då det inte finns några parametrar att gå efter.
Men med de data som finns i masterna blir det något helt annat. Jag ser att jag nu befinner mig från en GSM mast 796 m 2 dm 4cm 3 mm. Med den noggrannheten går det att korsmäta och få ut var detta är. Detta skulle åklagaren tagit fram men gjorde så inte, trodde bevisen räckte ändå tydligen, eller okunnighet vad som fanns att tillgå i mobilspårning

Tack för att du försöker få mig att förstå. Men vaddå, du menar att jag själv kan se vilken mast jag befinner mig under? Hur gör jag det? (förmodligen kan jag inte det där jag befinner mig ändå, men jag ska ju till Sverige snart och då kan jag testa!)
Citera
2013-03-25, 18:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
"Fann" får du gärna utveckla. Det var ingen som"skickade/länkade" till den? Att Fr`d ingår som part i bilden får iallafall mig att tänka på FS eller Q, som "kreatör".

"Jag fann detta intressant" Hur ska jag utveckla det menar du?
Citera
2013-03-25, 18:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Helt rätt kartan fanns här. Hop komponerad av Quarell.

För mig var den lätt att förstå, jag besitter som sagt inte någon kunskap som helst kring det här med masterna. Ja den fanns i tråden. Spelar det någon större roll vem som gjort den menar du?

Hade det varit mer trovärdigt om tex Mariooo hade skapat den? Jag hade funnit den minst lika intressant.
Citera
2013-03-25, 18:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är svårt att elda upp en kropp, det vet jag. Det behövs krematorievärme vilket är svårt att ordna ute i naturen. Min tanke är att FS borde efter mordet tänkt att bäddmadrasser, lakan etc måste försvinna då det så väldigt mycket pekar ut honom som gärningsmannen. En annan gm hade inte brytt sig om att bädda rent och dolt blodet. Så tror jag i alla fall att FS tänkte.

FS borde också varit mån om att dölja spår eller snarare bristen av spår från någon annan gm på kroppen.

OM FS hade som plan att elda upp emballaget och spår på kroppen kanske den gröna, saknade presenningen sedan skulle haft en funktion. När allt brännbart brunnit upp skulle kroppen gömmas på ett annat ställe i den gröna pressen.

Det är ju bara att hoppas att han tänkt ungefär så för då har han förmodligen inte varit så försiktig med emballaget. Om tanken var att det ändå skulle brinna..

Har du provat elda kroppar menar du?
Och vad menar du med att FS borde ha varit mån om att dölja spår/brist på spår från annan GM på kroppen? Eh... spår efter andra GM hade väl inte legat FS i fatet om FS är GM?
Citera
2013-03-25, 18:42
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För mig var den lätt att förstå, jag besitter som sagt inte någon kunskap som helst kring det här med masterna. Ja den fanns i tråden. Spelar det någon större roll vem som gjort den menar du?

Hade det varit mer trovärdigt om tex Mariooo hade skapat den? Jag hade funnit den minst lika intressant.
Jag tror inte du kommer att få något svar på en stund.
Det verkar som man är upptagen med att försöka sudda och ändra på Quarrels karta, som jag måste poängtera att jag tycker var väldigt detaljerad och välgjord.
Citera
2013-03-25, 18:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag tror inte du kommer att få något svar på en stund.
Det verkar som man är upptagen med att försöka sudda och ändra på Quarrels karta, som jag måste poängtera att jag tycker var väldigt detaljerad och välgjord.

Ja och framförallt var den lättförstådd. Det är inte helt enkelt att förstå sig på ämnet i fråga för mig iaf.

Det är ok om man gör en egen karta och lägger upp tider och mobilceller och gud vet vad allt heter, så länge man förklarar hur man tänkt. Jag är så jävla trött på larv och pajkastning i den här tråden - man kan ju tro att man är på Lunarstorm ibland, på den nivån är den emellanåt.
Citera
2013-03-25, 18:50
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Pistolen återlämnades till upphittaren, alltså "Yrkandet om förverkande av i beslag tagen pistol ogillas. Beslaget hävs", som det står i domen.
Det fanns två olika vapen, tänker du på det som hittades hos odlaren ?
Citera
2013-03-25, 18:55
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Nej, efter att ha träffat FS två gånger de senaste fem åren har hon inte en susning.
Men det verkar ju inte vara någon som har ett gott ord att säga om fs, dessutom någon fiende som skickade vykortet under ett alias, detta borde vara en person som känner fs väl och har kommit ihop sig med denne.

Btw vargunge eller vad denne nu kallade sig, kände hen fs ?
Citera
2013-03-25, 18:56
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja och framförallt var den lättförstådd. Det är inte helt enkelt att förstå sig på ämnet i fråga för mig iaf.

Det är ok om man gör en egen karta och lägger upp tider och mobilceller och gud vet vad allt heter, så länge man förklarar hur man tänkt. Jag är så jävla trött på larv och pajkastning i den här tråden - man kan ju tro att man är på Lunarstorm ibland, på den nivån är den emellanåt.
Jag håller fullkomligt med.
Jag föreslog att någon "dem" kunde åka till området och göra egna mätningar.
Vi får se vad som kommer fram, och hur lång tid det tar.
Förhoppningsvis finns det någon som inte har allt för lång resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in