Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Mördaren hade definitivt lokalkännedom om Marinas hus. Han visste var pistolen fanns. Han visste att Marina sov åt "fel håll" och hade sovrumsdörren låst. Han hittade nya lakan. Han visste var FS barns madrasser fanns Han visste också hur FS:s kisseskydd fungerade.
Han visste vad Marinas syster hade för smeknamn.
Han var dessutom lika lång som FS. Det var ingen kortare person som senast kört Marinas bil och parkerade där FS brukade parkera.
Han måste också ha samma fingeravtryck och dna som FS eftersom han inte behövde städa undan spår av sig själv...listan kan säkert bli längre.
Jag vill fortfarande veta hur FS visste att ingen av de långa presenningarna saknades.
Nu har jag sett ditt tillägg. Jag ber om ursäkt, jag glömde be om källa på det fetstilta. Själv hittar jag bara följande på sid 202 i FUP:
Citat:
Provsittning gav att en person på 191 cm satt ungefär lika bra som en person på 171 cm. Spegelinställningarna (backspegel och sidospeglar) passade något bättre till personen på 171 cm.
vilket jag tolkar som att inställningarna passar Marina bättre än FS.
Visste Marina systerns smeknamn? Varifrån har du fått att FS visste att ingen av de långa presenningarna saknades?