2013-03-04, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om han var uppmärksam kan kan ha sett att dörren var låst när Marina låste upp och sett åt vilket håll kudden låg när de lade sig. Pistolen och lakan fanns förmodligen i sovrummet. Madrasserna var inget problem att hitta. Han hade 50 % chans att vända skyddet rätt, om han inte kunde räkna ut att den absorberande sidan skulle vändas nedåt.

Han kan ha använt FB:s bil. Hur lång var den föraren? Blev den bilen undersökt av likhund, som den koreanska bilen blev? Han kan ha städat strömbrytare, handtag, glas, toasits etc utan att lämna spår av städning. Spår av städning letades bara på golv och väggar.

Varför tar du upp diskussionsämnen från förra veckan? Har du inget nytt att komma med?

Naturligtvis har FS sett allt det där du nämner. Varför sa inte FS att han inte hade en aning om ifall det saknades någon presenning? Han visste att ingen saknades. Den saknade pressen hade de gjort sig av med tidigare. Varför hade FS efter Marinas "försvinnande" koll på presenningarna?

Vad tycker du om dina egna ämnen du tar upp? Har de möjligtvis diskuterats förut?
Citera
2013-03-04, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror att FS bidrog starkt till att de så snabbt förstod att Marina var död. Inte en enda gång hörde han av sig till anhöriga. Han letade inte efter Marina. Trots att han påstod att han älskade henne så bidrog han inte med någonting. När han släpptes raggade han upp första bästa individ att parasitera på. Han glömde Marina väldigt fort. Han hade ingen aning om vad Marinas anhöriga sagt i förhör. Misstänkte de honom? Som den skyldige han är förstod han att det var kört och hade ingen lust att kontakta de personer som under ganska många år varit shyssta mot honom. Hans beteende visar till hundra procent att han är skyldig.
Var skulle FS ha letat och när? Vad skulle han ha bidragit med? Källa på att han glömde Marina? Hur skulle han veta vad de anhöriga sagt i förhör? Hur betedde sig de anhöriga mot honom när han 13 aug hämtade sina tillhörigheter i Spekeröd? Kände han sig välkommen att kontakta eller bidra? Vem har han parasiterat på sedan han lämnade Spekeröd? Hur bidrog FB till sökandet?
Citera
2013-03-04, 08:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Naturligtvis har FS sett allt det där du nämner. Varför sa inte FS att han inte hade en aning om ifall det saknades någon presenning? Han visste att ingen saknades. Den saknade pressen hade de gjort sig av med tidigare. Varför hade FS efter Marinas "försvinnande" koll på presenningarna?

Vad tycker du om dina egna ämnen du tar upp? Har de möjligtvis diskuterats förut?
Jag svarar bara på gamla ämnen.

Han visste att en presenning var bortslängd eller undanlagd i ett biutrymme. Men hade han koll på de övriga? Om alla fanns kvar, varifrån kom presenningen som svepte paketet? Från FB?
Citera
2013-03-04, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det har ingen betydelse huruvida FS är/var kriminell. En person med lokalkännedom hade vetat att platsen frekventerades av folk, kriminella, svampplockare och sportfiskare mm.

Det jag vill ha fram är att det var en kass plats att dumpa en kropp på. Det var bara en ödets nyck som gjorde att det tog 1,5 år att hitta kroppen.

FS kan som så många andra kriminella vilja skylla på någon annan kriminell och valde därför en plats välkänd för kriminella. Vilken skogsdunge besöks inte av svampplockare, hundägare och andra vandrare? Vilken dunge tycker du hade varit bättre?
Citera
2013-03-04, 08:53
Bannlyst
Citat:
Jag svarar bara på gamla ämnen.

Han visste att en presenning var bortslängd eller undanlagd i ett biutrymme. Men hade han koll på de övriga? Om alla fanns kvar, varifrån kom presenningen som svepte paketet? Från FB?

Om FS inte hade koll på presenningarna och var oskyldig så skulle han ha svarat att han inte visste om någon försvunnit. Men nej, han som skyldig försöker hitta på förklaringar till sina förehavanden. Det är på sådana här sätt mördare försäger sig. Det här kan bli en viktig sak i kommande rättegång.
Citera
2013-03-04, 08:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om FS inte hade koll på presenningarna och var oskyldig så skulle han ha svarat att han inte visste om någon försvunnit. Men nej, han som skyldig försöker hitta på förklaringar till sina förehavanden. Det är på sådana här sätt mördare försäger sig. Det här kan bli en viktig sak i kommande rättegång.
Men om det är sant att någon slängts eller lagts i biutrymme, skulle han ha ljugit då?
Citera
2013-03-04, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FS kan som så många andra kriminella vilja skylla på någon annan kriminell och valde därför en plats välkänd för kriminella. Vilken skogsdunge besöks inte av svampplockare, hundägare och andra vandrare? Vilken dunge tycker du hade varit bättre?
Kan inte en icke kriminell FB vilja skylla på kriminella och välja en plats välkänd för kriminella?
Citera
2013-03-04, 08:59
Bannlyst
Citat:
Men om det är sant att någon slängts eller lagts i biutrymme, skulle han ha ljugit då?

FS kan inte ta sig ur den här fadäsen. Han har redan gjort bort sig oavsett hur mycket du försöker hjälpa honom.
Citera
2013-03-04, 09:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Vilken skogsdunge som helst längs vägen. Lägg märke till att MPS fann paketet direkt, när de åkte till just denna vändplats.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mördaren hade definitivt lokalkännedom om Marinas hus. Han visste var pistolen fanns. Han visste att Marina sov åt "fel håll" och hade sovrumsdörren låst. Han hittade nya lakan. Han visste var FS barns madrasser fanns Han visste också hur FS:s kisseskydd fungerade.

Han visste vad Marinas syster hade för smeknamn.

Han var dessutom lika lång som FS. Det var ingen kortare person som senast kört Marinas bil och parkerade där FS brukade parkera.
Han måste också ha samma fingeravtryck och dna som FS eftersom han inte behövde städa undan spår av sig själv...listan kan säkert bli längre.

Jag vill fortfarande veta hur FS visste att ingen av de långa presenningarna saknades.
Nu har jag sett ditt tillägg. Jag ber om ursäkt, jag glömde be om källa på det fetstilta. Själv hittar jag bara följande på sid 202 i FUP:
Citat:
Provsittning gav att en person på 191 cm satt ungefär lika bra som en person på 171 cm. Spegelinställningarna (backspegel och sidospeglar) passade något bättre till personen på 171 cm.
vilket jag tolkar som att inställningarna passar Marina bättre än FS.

Visste Marina systerns smeknamn? Varifrån har du fått att FS visste att ingen av de långa presenningarna saknades?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Sängen var bäddad så när GM kom dit.
Bäddutrustning fanns i huset.
Det krävs knappast nån raketforskning för att använda ett underlägg.
Dörren kan ha varit låst när GM och MJ kom dit.
MJ använde namnet när hon pratade om systern. Men MJ kan ha sms:at systern själv.
Inställningarna passade nån i MJs längd.
Det finns avtryck som inte jämförts med MJs bekanta.

Tillägg:
Jag glömde pickan, den kan MJ ha visat. Det var isf inte första gången, och kanske visade hon vad hon ville göra med den.

Vilken barnunge som helst kan skylla allt på någon annan icke namngiven person. Fakta är ändå att FS visste allt detta.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-04 kl. 09:09.
Citera
2013-03-04, 09:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilken barnunge som helst kan skylla allt på någon annan. Fakta är ändå att FS visste allt detta.
Att han visste allt detta beror på att de bodde ihop. Det är inget indicium på något annat än just att de bodde ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in