2013-02-27, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han påstår sig ha sms:at fre den 30/7 och ringt dagen efter, som var en lördag. Han är säker, trots att det inte finns i loggen.
Nästa samtal är den 3/8, man tar väl inte fel på flera dagar.

Vem är det som ringer samtalet till Marinas telefon den 31/8 kl 17.31.26?
Citera
2013-02-27, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu är jag förvirrad!
Läser FBs uttalanden i fup och undrar vad han menar.
Har han och MJ träffats tre ggr inkl den gången i snödrivan?
Jag har uppfattat att FB berättar om att de sågs vid tre tillfällen. Första gången var i februari, då Marina och FS satt fast i snö och Riddaren av den Blå Traktorn kom till undsättning. Andra gången var i mars, då de sågs på Tjörn, och tredje gången var 17 juli då Marina kom hem till honom.
Citera
2013-02-27, 13:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vem är det som ringer samtalet till Marinas telefon den 31/8 kl 17.31.26?
Syster C.
Citera
2013-02-27, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Syster C.

Nej, hon ringer strax efter.
Citera
2013-02-27, 13:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
FB hade förutom 070-numret som finns i listan även ett 072-nummer, vilket slutade med 3574.
Inget sådant nummer ringde till Marinas privata mobil, jobbmobil eller hemtelefon i telefonlistorna.
Citera
2013-02-27, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, hon ringer strax efter.
17.31.26 är en vidarekoppling från Marinas mobil till röstbrevlådan. Det är samma samtal registrerat tre sekunder tidigare.
Citera
2013-02-27, 14:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag har uppfattat att FB berättar om att de sågs vid tre tillfällen. Första gången var i februari, då Marina och FS satt fast i snö och Riddaren av den Blå Traktorn kom till undsättning. Andra gången var i mars, då de sågs på Tjörn, och tredje gången var 17 juli då Marina kom hem till honom.
Ja jävlar, då förstår jag att han tyckte han hade halva inne.
På slutet pratade de minst varannan vecka, FS verkade ha skärpt till sig och MJ verkade mer tillfreds med tillvaron. Kunde det bli bättre? Ja när FB och MJ tog sin vänskapsrelation vidare till en kärleksrelation.
Citera
2013-02-27, 14:13
Bannlyst
Citat:
På slutet pratade de minst varannan vecka, FS verkade ha skärpt till sig och MJ verkade mer tillfreds med tillvaron. Kunde det bli bättre? Ja när FB och MJ tog sin vänskapsrelation vidare till en kärleksrelation.

Så du tror att FS dödade Marina av svartsjuka om hon nu hade en ny kärleksrelation med FB?
Citera
2013-02-27, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Visst. Är det inte dags för Marina att bjuda tillbaka omkring den 28/7, när FS är ombedd att hålla sig borta?

Vad jag kan se i telefonlistorna under efter 17 juli fram till försvinnandet så var enda telefonkontakten två SMS från Marina 21 juli.
Citat:
Ursprungligen postat av FUP sid 61
Marina ville ringa [FB]. [FB] sms:ade oftast Marina och så ringde hon upp. I början hördes de av ungefär varannan dag men nu på senare tid blev det ca 1 gång i v eller varannan vecka.
De måste ha haft någon annan telefonkontakt än vad som finns i listorna.
Citera
2013-02-27, 14:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så du tror att FS dödade Marina av svartsjuka om hon nu hade en ny kärleksrelation med FB?
Tror du det?

Varför skulle två män i Vimmerby daktas om bilen hittades i Lidköping?
Citera
2013-02-27, 14:23
Bannlyst
Citat:
Tror du det?

Varför skulle två män i Vimmerby daktas om bilen hittades i Lidköping?

Ja, varför inte? Kan du och raggsockan inbilla er att Marina och FB hade en kärleksrelation så kan väl FS göra det också?

Du verkar inte kunna tänka själv. Om Marina och bilen hade hittas i exempelvis Lidköping hade polisen förmodligen haft dessa herrar som misstänkta och daktat dem. Eftersom de bodde i Vimmerby kunde mamma L ha hört fel. De kanske hade sagt Lidköping istället för Linköping.
Senast redigerad av Mariooo 2013-02-27 kl. 14:28.
Citera
2013-02-27, 14:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, varför inte?

Du verkar inte kunna tänka själv. Om Marina och bilen hade hittas i exempelvis Lidköping hade polisen förmodligen haft dessa herrar som misstänkta och daktat dem. Eftersom de bodde i Vimmerby kunde mamma L ha hört fel. De kanske hade sagt Lidköping istället för Linköping.
Så du tror att det kan ha varit en ny kärleksrelation mellan Marina och FB.
Citat:
Det har inget att göra med om jag kan tänka själv. Jag vill veta hur du tänker. Om bilen hittas i Lidköping ska två män som pratar om Linköping och finns i Vimmerby daktas, men en man som bor granne med Marina och vill inleda, eller har inlett, en kärleksrelation ska alltså inte daktas. Har jag förstått rätt hur du tänker då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in