2013-03-19, 10:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu är det inte bara lukten FS skulle behöva vädra ut som eventuella tjuvrökande ungar behöver göra. Det är väl det minsta bekymret..

FS själv förklarar sitt udda betende den 2 augusti med att han just rökt. Han var däremot inte ett dugg orolig för att Marina skulle lägga märke till det udda beteendet.

Nej dom levde ju varsina liv i ett hus med fler än ett plan. Hur svårt hade det varit för FS att mörka det?Inte alls. Det är bara att vara på väg ut när man hör bilen och säga att man ska ut och gå.

Att han rökt den 2/8 kan ju vara för att han inte vet hur han ska hantera situtationen. Är han oskyldig är han orolig, är han skyldig är han orolig. Oavsett så behövde han kanske en rök för att lugna sig.
Citera
2013-03-19, 10:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nu är det inte bara lukten FS skulle behöva vädra ut som eventuella tjuvrökande ungar behöver göra. Det är väl det minsta bekymret..

FS själv förklarar sitt udda betende den 2 augusti med att han just rökt. Han var däremot inte ett dugg orolig för att Marina skulle lägga märke till det udda beteendet.

Jag tror att du glömde förklara hur man är missnöjd över något man inte ser

"Marina fick Freds mobil-och hemtelefonnummer ifall de behövde mer hjälp. Marina visade det inte för Fredrik men Fred såg att hon blev glad. Fredrik såg däremot inte nöjd ut över detta."
Citera
2013-03-19, 10:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel[B
]Enligt P7 använde FS cannabis mindre än en gång per månad. [/b]Du tror inte att han kan ha finansierat bruket med försäljning, och smygrökt då Marina inte var hemma, eller när han var på annan plats, t.ex. fotopromenader i skogen? Jag tycker att en natt då han är hemförvisad för natten är ett utmärkt tillfälle att smygröka på, och att han skaffar cannabis inför den natten är inte förvånande.

Jag hittar inte de av dig citerade frågorna bland ett dygn gamla inlägg. Men jag har precis svarat på första frågan, han smygrökte troligen. När han skulle betala tillbaka till kranen har jag ingen aning om. Varför frågar du mig?

Det är inte i mina mått mätt ett regelbundet konstant bruk av cannabis.
Citera
2013-03-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror att du glömde förklara hur man är missnöjd över något man inte ser

"Marina fick Freds mobil-och hemtelefonnummer ifall de behövde mer hjälp. Marina visade det inte för Fredrik men Fred såg att hon blev glad. Fredrik såg däremot inte nöjd ut över detta."

Marina blev glad, men visade det inte för FS.
FS såg inte nöjd ut över att Marina fick numren, vad är det du inte förstår?
Citera
2013-03-19, 10:22
Bannlyst
Citat:
Nej dom levde ju varsina liv i ett hus med fler än ett plan. Hur svårt hade det varit för FS att mörka det?Inte alls. Det är bara att vara på väg ut när man hör bilen och säga att man ska ut och gå.

Att han rökt den 2/8 kan ju vara för att han inte vet hur han ska hantera situtationen. Är han oskyldig är han orolig, är han skyldig är han orolig. Oavsett så behövde han kanske en rök för att lugna sig.

Nu börjar du troligtvis närma dig sanningen. FS var orolig och kunde inte hantera en viss situation utan att röka. Vad hände natten till den 29 juli som fick FS att införskaffa cannabis? För du tror väl inte att han förutsåg att han skulle behöva lugna sig den 2 augusti?
Citera
2013-03-19, 10:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nu börjar du troligtvis närma dig sanningen. FS var orolig och kunde inte hantera en viss situation utan att röka. Vad hände natten till den 29 juli som fick FS att införskaffa cannabis? För du tror väl inte att han förutsåg att han skulle behöva lugna sig den 2 augusti?

Han kanske hade rökt dagen innan med? Vem vet? Han hade ingen att förklara sig för då. Oavsett så kan jag förstå att han vill lugna sig. Hans sambo är borta. Jag hade tagit en grogg eller fem om min sambo försvann.
Citera
2013-03-19, 10:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
@Mariooo

Jag lovade ju att återkomma med Freds kommentar att han kände Marina bäst så jag gör det nu:

FUP sid 71:
Men Fred har lärt känna Marina på ett mer känslomässigt plan. Han vet inte ens om hennes syster Carina känner till alla saker som Marina berättat för honom när det handlar om dom bitarna.

Vidare har jag lite mer funderingar:

Ur FUP:

Okey. FS ser alltså inte att Marina får Freds nr, men FS såg inte nöjd ut över detta? Hur går det ihop? Hur kan man se missnöjd ut över något man inte ser hända?
F.B hade väl ingen tanke på att paret hade suttit fast ett bra tag i snön och kanske inte var så glada.

Kanske F.B trodde att M kört fast för hans skull.
Citera
2013-03-19, 10:26
Bannlyst
Citat:
Han kanske hade rökt dagen innan med? Vem vet? Han hade ingen att förklara sig för då. Oavsett så kan jag förstå att han vill lugna sig. Hans sambo är borta. Jag hade tagit en grogg eller fem om min sambo försvann.

FS var ju inte orolig för Marina. Han hade ju ingen anledning att vara det påstår han. Och de var inte sambos. FS var inneboende.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-19 kl. 10:30.
Citera
2013-03-19, 10:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
F.B hade väl ingen tanke på att paret hade suttit fast ett bra tag i snön och kanske inte var så glada.

Kanske F.B trodde att M kört fast för hans skull.

En annan märklig sak är att FB gladeligen sitter och pratar i en timma med paret som sitter fast i en snöhög och lämnar dom sedan, för att komma tillbaka 4-5 timmar senare och se att dom sitter kvar i samma driva. Varför hämtade han inte bara en traktor och hjälpte dom istället för att ge ut sitt nr ifall dom behövde "mer hjälp"? Hjälp var det sista han gav dom då han lämnade dom.
Citera
2013-03-19, 10:33
Bannlyst
Citat:
En annan märklig sak är att FB gladeligen sitter och pratar i en timma med paret som sitter fast i en snöhög och lämnar dom sedan, för att komma tillbaka 4-5 timmar senare och se att dom sitter kvar i samma driva. Varför hämtade han inte bara en traktor och hjälpte dom istället för att ge ut sitt nr ifall dom behövde "mer hjälp"? Hjälp var det sista han gav dom då han lämnade dom.

Är du säker på att FB hade en påställd, körduglig traktor till hands vid det tillfället? De som skulle hjälpa paret hade tydligen själva kört fast. Du menar att FB borde veta om det?
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-19 kl. 10:35.
Citera
2013-03-19, 10:35
Medlem
SweetPoison1s avatar
Citat:
Jag blir så förundrad över den bristande läsförståelsen i tråden. Kan du inte skilja på så enkla saker? FB säger att han inte vet om Carina känner till alla saker som Marina berättat för honom. Det har ju absolut ingenting att göra med hur väl han känner Marina. FB informerar bara utan att gissa den här gången.

Ja, och likadant det här som står med fetat text "Marina fick Freds mobil-och hemtelefonnummer ifall de behövde mer hjälp. Marina visade det inte för Fredrik men Fred såg att hon blev glad. Fredrik såg däremot inte nöjd ut över detta"
Jag tolkar det som att Fredrik såg att Fred gav sina telefonnummer till Marina, men Marina visade inte dom till Fredrik och då såg han inte nöjd ut.
Citera
2013-03-19, 10:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
FS var ju inte orolig för Marina. Han hade ju ingen anledning att vara det påstår han. Och de var inte sambos. FS var inneboende.

Inneboende och hyresvärdinna med benefits. Dom tumlade runt i sänghalmen då och då iaf efter uppbrottet.

Nej de första dagarna hade han kanske inte anledning att vara orolig? Marina brukade väl åka iväg på resor? Om vi utgår från hypotesen att han är oskyldig vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in