Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet bara att FS och även Maskroos var/är aktiva i det forumet. Det var där de lärde känna varandra. Jag ser det som mer märkligt om FS där inte berättat vad som hänt. Uppgifter sprids via pm och mail så visst kan vem som helst berättat om Marina för busringaren.
Jag är inte alls emot att tänka åt flera håll. Däremot finns det några som inte alls vill ta i allt det som pekar mot FS. Men vad det gäller alternativ gm så finns det inget att gå på. Det är som polis och åklagare säger, ingen av Marinas kontakter hade varit i närheten av huset de här dagarna.
Jag har sagt hela tiden att FS inte kommer bli fälld. Och det beror på att kroppen inte hittades inför rättegången. Åklagaren kunde inte fullt ut bevisa att Marina var mördad eller ens död. Jag hoppas verkligen att det blir annat nu, även om jag inte alls kan vara säker.
FS verkar inte alls må dåligt av skriverierna. Tvärtom. Han har deltagit aktivt på flera sätt. Han bevisade vem han var genom att publicera ett foto på sig själv här i tråden. Q tror att FS följer tråden vilket jag också tror. Det är bara i tidningen han gnäller och det är säkert för att han hoppas på högre skadestånd för stackars honom.
Jag menade då han kom in i tråden efter att ha varit frihetsberövad. Jag förstod det som att det var då han bad alla på Flashback dra åt pipsvängen? Missförstod jag?
Problemet som jag ser det, är att man inte har något att gå på (nåväl, nu har man kanske det, men jag är tveksam) åt något håll. Vare sig mot FS eller någon annan GM om jag nu ska hänvisa till FUP.
Att ingen av Marinas kontakter inte varit i närheten av Marinas hus de här dagarna vet jag inte om man vet ärligt talat. Folk kan ju, som du vet, ljuga om att man träffat Marina överhuvudtaget de dagar man avser. Det kan även vara så att det finns kontakter man inte hittat helt enkelt.
Men jag ville gärna att du skulle berätta hur du tänker kring det faktum att man inte kunnat peka på något bevis på att FS har mördat Marina i utredningen som varit. Som sagt, det kan ju ha uppkommit något i samband med fyndet, men innan menar jag nu.