2013-03-01, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, du minns inte fel. Enligt FB hade de kontakt på Facebook 27/7. Det finns en användare, "Br*m*tz", *=e, på Skype. Kan FB och Marina ha haft kontakt via Skype oxå? Kan de ha haft kontakt via okända mobiler?
Är osanning och ett påstående som inte är sant olika begrepp?

Du har fått svar gällande lögn och felaktiga uppgifter. Jag tycker fortfarande det är väldigt fel av dig att påstå att FB ljuger eller talar osanning fast du inte har några bevis för att han ljugit.
Skriver du att FB talar osanning tolkas det av andra som att han ljugit men det är förmodligen ditt syfte.

Du försöker också tvinga fram att man ska skriva att Marina eller FB kan ha ljugit fast inget tyder på det. Det är omoget och väldigt fegt gjort av dig.
Citera
2013-03-01, 09:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Polisen tog en mindre båt i beslag. Vad som hände med den vet jag inte. Det kanske visade sig vara Marinas båt. Fyrhjuling nämns en hel del i fuppen. Det stals en vid det här tillfället och det räcker att en person sett FS eller någon som liknar honom åka på en fyrhjuling så är det inte fel att tipsa polisen om det. Likaså om någon hört att en person har en fyrhjuling som varkade saknas. Det finns också intresse att kolla upp.
FB fick inte en enda fråga om fyrhjulingen eller båten i TR, trots att det har ett uppenbart bevisvärde. Uppgifterna skulle ha belastat FS, eftersom det skulle ha givit honom större möjlighet att gömma kroppen. Men du väljer att tro FB trots att t.o.m. Kvarnsten misstrodde honom.
Citera
2013-03-01, 09:10
Bannlyst
Citat:
FB fick inte en enda fråga om fyrhjulingen eller båten i TR, trots att det har ett uppenbart bevisvärde. Uppgifterna skulle ha belastat FS, eftersom det skulle ha givit honom större möjlighet att gömma kroppen. Men du väljer att tro FB trots att t.o.m. Kvarnsten misstrodde honom.

Jag vet inte vad som togs upp i TR och inte. Jag var inte där.
Citera
2013-03-01, 09:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Men om FB berättar något som han fått höra så ljuger han inte. Han återger bland annat vad Marina berättat för honom. Det är något helt annat än lögn.

Frågan var har någon av dessa uppgifter blivit styrkta?
Citera
2013-03-01, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Frågan var har någon av dessa uppgifter blivit styrkta?

Hur menar du nu? Hur ska det kunna styrkas att Marina berättat om vissa saker för FB?
Citera
2013-03-01, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har fått svar gällande lögn och felaktiga uppgifter. Jag tycker fortfarande det är väldigt fel av dig att påstå att FB ljuger eller talar osanning fast du inte har några bevis för att han ljugit.
Skriver du att FB talar osanning tolkas det av andra som att han ljugit men det är förmodligen ditt syfte.

Du försöker också tvinga fram att man ska skriva att Marina eller FB kan ha ljugit fast inget tyder på det. Det är omoget och väldigt fegt gjort av dig.
Jag har inte syftet att få andra att tro att FB har ljugit genom att skriva att han talar osanning. De flesta kan skilja på osanning och lögn.

Det finns alla anledning att tro att uppgifterna om fyrhjulingen och båten inte är sanna. Det innebär att, antingen lämnade Marina osanna uppgifter till FB, eller så återgav han osant vad Marina har sagt.
Citera
2013-03-01, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte vad som togs upp i TR och inte. Jag var inte där.
Jag vet vad som togs upp i TR. FB fick inte en enda fråga om fyrhjulingen och båten.
Citera
2013-03-01, 09:17
Bannlyst
Citat:
Jag har inte syftet att få andra att tro att FB har ljugit genom att skriva att han talar osanning. De flesta kan skilja på osanning och lögn.

Det finns alla anledning att tro att uppgifterna om fyrhjulingen och båten inte är sanna. Det innebär att, antingen lämnade Marina osanna uppgifter till FB, eller så återgav han osant vad Marina har sagt.

Om både båt och fyrhjuling Fanns/funnits då? Då har ingen av dem talat osanning.
Citera
2013-03-01, 09:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hur menar du nu? Hur ska det kunna styrkas att Marina berättat om vissa saker för FB?

Det är inga små prylar så om de funnits så hade de kunnat styrkts på ett eller annat sätt.
Köper man en båt eller fyrhjuling så finns det en säljare, eller hur?
Citera
2013-03-01, 09:18
Bannlyst
Citat:
Jag vet vad som togs upp i TR. FB fick inte en enda fråga om fyrhjulingen och båten.

Du ska inte fråga mig varför det inte togs upp. Jag var inte där. Både båt och fyrhjuling kan ha nämnts i TR.
Citera
2013-03-01, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du ska inte fråga mig varför det inte togs upp. Jag var inte där. Både båt och fyrhjuling kan ha nämnts i TR.
Jag vet att de inte togs upp i TR. Därför kan jag fråga dig, och gör det. Varför togs de inte upp?
Citera
2013-03-01, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är inga små prylar så om de funnits så hade de kunnat styrkts på ett eller annat sätt.
Köper man en båt eller fyrhjuling så finns det en säljare, eller hur?

Inte om FS stulit prylarna.. Marina kanske trodde att de köpt dessa. Det framgår inget om betalning. Det finns säkert en anledning till att FS inte vill veta av prylarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in