2011-03-31, 13:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Är det inte så att åklagaren kan besluta om skäligt misstänkt igen? Denna gången måste det ju tillkommet mer bevis för att häkta honom eftersom dom bara kunde hålla honom en vecka sist. Tycker åklagarn att det finns lite mer bevis för att ha honom inlåst och att utreda det, men inte så graverande, så kan han bli skäligen misstänkt igen.
Åklagaren kan inte besluta om häktning, det gör domstol.

Förra gången var FS häktad som skäligen misstänkt, och för att en häktning ska kunna förlängas måste sannolika skäl tillkomma, som jag har förstått. Då har jag svårt att se hur en person som en gång har varit häktad som skäligen misstänkt kan häktas på samma misstankegrad igen. Men jag har haft fel förut.
Citera
2011-03-31, 13:18
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren kan inte besluta om häktning, det gör domstol.

Förra gången var FS häktad som skäligen misstänkt, och för att en häktning ska kunna förlängas måste sannolika skäl tillkomma, som jag har förstått. Då har jag svårt att se hur en person som en gång har varit häktad som skäligen misstänkt kan häktas på samma misstankegrad igen. Men jag har haft fel förut.

Det kan väl vara samma misstankegrad men det måste vara nya saker som framkommit, som gör att han överhuvudtaget blir häktad?
Citera
2011-03-31, 13:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det kan väl vara samma misstankegrad men det måste vara nya saker som framkommit, som gör att han överhuvudtaget blir häktad?
Det tror jag inte. Men den som lever får se.
Citera
2011-03-31, 18:00
Medlem
Minardis avatar
Är det någon som vet namnet på den nu gripne mannen?
Citera
2011-03-31, 18:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minardi
Är det någon som vet namnet på den nu gripne mannen?
Ja, det är det. Du vet det också, om du orkar bläddra tillbaka till inlägg #5104.
Citera
2011-03-31, 18:08
Medlem
Minardis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det är det. Du vet det också, om du orkar bläddra tillbaka till inlägg #5104.

Fan var det så nära inpå jag som sitter och kollar på sidan 174, hehe,
Citera
2011-03-31, 18:20
Medlem
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2385978/37-aring-begars-haktad-i-morgon
Citera
2011-03-31, 19:02
Medlem
bagarn29s avatar
Om kroppen hittas t.ex. nergrävd kan den var i sådant skick att det går att fastställa en dödsorsak?
Citera
2011-03-31, 19:31
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om kroppen hittas t.ex. nergrävd kan den var i sådant skick att det går att fastställa en dödsorsak?
Ja.
Citera
2011-03-31, 19:38
Medlem
mercys avatar
Tänk om de nya hyresgästerna har hittat något i bostaden
Det är ju en sak att leta bevis under en husrannsakan men en helt annan att bo in sig och finna saker som inte stämmer, saknas, M`s anteckningar, spår m.m
Citera
2011-03-31, 20:22
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tänk om de nya hyresgästerna har hittat något i bostaden
Det är ju en sak att leta bevis under en husrannsakan men en helt annan att bo in sig och finna saker som inte stämmer, saknas, M`s anteckningar, spår m.m

Du är inne på lite samma spår som mig.
Min tanke var också att något kan ha framkommit i huset efter exet + nuvarande frun flyttade in. Exet bodde ju där innan FS kom in i bilden så han känner till både huset och omgivningarna väl.
Det blir skillnad att leta som tekniker än att leta som "anhörig" eller vad man skall kalla dem.

Det verkar även som att FS och nya flickvännen har en fnurra på tråden eller helt enkelt har gjort slut. Nya flickvännens syskon (hon har 2 bröder och en syster) har tagit bort FS som sin vän på fejjan. FS är dock fortfarande vän med flickvännens pappa - som han även är skriven hos - men det tror jag mer beror på att pappan inte är särdeles aktiv på fejjan.
Flickvännen och FS profiler är "hemliga" så där går inte att utröna något (inte för mig i alla fall).
Något verkar i alla fall ha hänt. Flickvännen skrev även nyligen hos en gemensam vän till dem att hon var arg på FS. Varför vet jag ej.

Av de senaste bilderna på FS att döma så ser han väldigt sliten, tärd och plufsig ut - d.v.s. som man ser ut efter för mkt spritintag.

Och det var allt från Hänt i veckan
Citera
2011-03-31, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Du är inne på lite samma spår som mig.
Min tanke var också att något kan ha framkommit i huset efter exet + nuvarande frun flyttade in. Exet bodde ju där innan FS kom in i bilden så han känner till både huset och omgivningarna väl.
Det blir skillnad att leta som tekniker än att leta som "anhörig" eller vad man skall kalla dem.

Det verkar även som att FS och nya flickvännen har en fnurra på tråden eller helt enkelt har gjort slut. Nya flickvännens syskon (hon har 2 bröder och en syster) har tagit bort FS som sin vän på fejjan. FS är dock fortfarande vän med flickvännens pappa - som han även är skriven hos - men det tror jag mer beror på att pappan inte är särdeles aktiv på fejjan.
Flickvännen och FS profiler är "hemliga" så där går inte att utröna något (inte för mig i alla fall).
Något verkar i alla fall ha hänt. Flickvännen skrev även nyligen hos en gemensam vän till dem att hon var arg på FS. Varför vet jag ej.

Av de senaste bilderna på FS att döma så ser han väldigt sliten, tärd och plufsig ut - d.v.s. som man ser ut efter för mkt spritintag.

Och det var allt från Hänt i veckan
Har skvallergirl någon nytagen bild på FS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in