Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag tror som du, Disponenten, att en del förtroende har brutits eller att FS inte har kunnat vara tyst. Tänkte på MJ när jag hörde flera helikoptrar i veckan, hur det var förra sommaren häruppe. Hoppas nu att dom hittar henne och att familjen får ro. Hon kanske ligger i närheten iallafall.
Ja, det lutar nog åt det faktiskt. Det kan hända många underliga saker i narkotikans underbara värld; en del knarkare får svåra nojor och röjer sig själva (så att någon annan flumputte i sällskapet kan berätta vidare om det som snappats upp), någon annan kanske är arg för något annat som Fredrik har gjort - eller inte gjort - emot dem, eller så är det bara som så att Fredrik själv blivit rejält överbevisad av något slag - utan att det är någon nära bekant till honom som har inverkat i detta. Det skulle kunna vara teknisk bevisning, eller att själva indiciekedjan har brutits.
Jag skulle inte bli särskilt förvånad om kroppen av Marina återfinns inom några dagar, förutsatt att utredarna har tillräckligt på fötterna. Detta säger jag av flera olika skäl. Dels att Fredrik själv kan göra ett slags avslut, och ta sitt straff. Men också att själva bevisningen kan vara överväldigande, vilket gör att Fredrik gör det lättare för sig själv - straffmässigt - att berätta var Marinas kropp finns.
Hoppas att detta elände löser sig inom kort. Med tanke på alla inblandade, och inte minst Marinas hårt prövade familj.