2012-12-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Han berättade i första polisförhöret, vill jag minnas. Han ville väl inte säga, i Marinas mammas närvaro, att Marina skulle ta hem en knullkompis och att han därför var borta.

Nej nej nej.
Försök inte utmåla FS som en finkänslig kille.
För det tror jag inte ett skvatt på att han är.
Citera
2012-12-05, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Lite märkligt hur "hustomten".. Dvs sambon FS inte vet var hans egna madrasser fanns.
Inte heller var presenningen tog vägen.

Däremot tycks det vara oerhört enkelt för en alternativ GM att finna dessa enligt vissa i tråden.
Men att FS skulle veta var dessa låg tycks vara mer eller mindre en omöjlighet enligt samma skribenter.

Jag är övertygad om att FS ljuger.
Han om någon bör vara väl medveten om var dessa saker låg.

Inte enligt vissa, enligt en enig TR/HR som dessuton var på plats.
Citera
2012-12-05, 02:29
Bannlyst
Citat:
Nej nej nej.
Försök inte utmåla FS som en finkänslig kille.
För det tror jag inte ett skvatt på att han är.

Finkänslig är kanske att ta i, men ett mått av respekt då han tex. skyddar M från det faktum att han kör utan körkort. Då jobbar man efter tesen försvinnande, och han vill inte att M skall råka illa ut trots att de båda vet.

Läs förhöret.
Citera
2012-12-05, 03:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Lite märkligt hur "hustomten".. Dvs sambon FS inte vet var hans egna madrasser fanns.
Inte heller var presenningen tog vägen.

Däremot tycks det vara oerhört enkelt för en alternativ GM att finna dessa enligt vissa i tråden.
Men att FS skulle veta var dessa låg tycks vara mer eller mindre en omöjlighet enligt samma skribenter.

Jag är övertygad om att FS ljuger.
Han om någon bör vara väl medveten om var dessa saker låg.

Du menar haschtomten förstår jag. Klart han vet var allt fanns även koderna till Marinas bankonto.
Men numera är en fodran är ställd av arbetslöshetskassan genom TR eftersom Fidde inte betalt. Ja, han förlorade den tvisten som rör sig om korvöre, så han är stenblack. Hans sötebrödsliv är slut kan man säga, och fogden jagar honom igen. Källa FT 3601-11

Vet han var han själv finns om man klämmer haschtomten på information om Marina?
Han borde få årtiondets lögnpris, men hos polisen är det lugna gatan man har god tid på sig, och den som väntar på något gott väntar inte för länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Biding
Enligt vad GP erfar, efter samtal med personer som har insyn i den nya utredningen, har fem viktiga pusselbitar plockats fram, sedan organisationen Missing People i april fann den illa tilltygade förpackningen i Svartedalens naturreservat.

- Marina var skjuten genom huvudet från nära håll. Ingångshålet har spårats till den bakre delen av skallen och kulan gick ut genom ena ögat eller munnen. Resterna av ammunitionen trängde in i en träpanel bredvid dubbelsängen.
- Den 31-åriga kvinnan var inslagen i sin bäddmadrass, sitt täcke och sina lakan. Paketet innehöll också hennes kudde.
- Den vita presenningen, som utgjorde det yttre överdraget, var den som Marina och hennes 39-årige exsambo vanligtvis använde för att skydda sina utemöbler med.
- Kvinnan var klädd i pyjamasbyxor och naken på överkroppen. Som hon brukade när hon gick och la sig för natten.
- Fyndplatsen, en halv mil från bostaden i Spekeröd, kräver lokal kännedom för att ha vetskap om. Ett relativt tungt fordon har backats upp i terrängen, vid en vändplats. Den avlidna kvinnan har inte burits många meter, utan mer eller mindre tippats av och därefter gömts under avklippta grangrenar.

Mördarens misstag:
Om liket lagts i skogen, utan att viras in i ett platsemballage, hade det försvunnit under påverkan av yttre omständigheter.

Göteborgs-Posten, sid. 4, 30 november 2012

Tack GP för en mycket informativ och faktabaserad artikel.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-12-05 kl. 04:17.
Citera
2012-12-05, 06:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du menar haschtomten förstår jag. Klart han vet var allt fanns även koderna till Marinas bankonto.
Men numera är en fodran är ställd av arbetslöshetskassan genom TR eftersom Fidde inte betalt. Ja, han förlorade den tvisten som rör sig om korvöre, så han är stenblack. Hans sötebrödsliv är slut kan man säga, och fogden jagar honom igen. Källa FT 3601-11

Vet han var han själv finns om man klämmer haschtomten på information om Marina?
Han borde få årtiondets lögnpris, men hos polisen är det lugna gatan man har god tid på sig, och den som väntar på något gott väntar inte för länge.
Så du har kollat och sett att Konservatics anklagelse om narkotikabrott var osann. Hittade du inte ens minsta lilla snatteribrott?
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tack GP för en mycket informativ och faktabaserad artikel.
I artikeln står att kroppen "tippats av". Varifrån har kroppen tippats? Man tippar inte från en bagagelucka. Lastbilsflak? Frontlastare?
Citera
2012-12-05, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så du har kollat och sett att Konservatics anklagelse om narkotikabrott var osann. Hittade du inte ens minsta lilla snatteribrott?
I artikeln står att kroppen "tippats av". Varifrån har kroppen tippats? Man tippar inte från en bagagelucka. Lastbilsflak? Frontlastare?

De menar att kroppen inte burits eller släpats från bilen till fyndplatsen. Den tippades ur bilen direkt.
Citera
2012-12-05, 07:22
Bannlyst
Citat:
Har du källa på det, eller är det ett till påhitt?

Det är inget påhitt. Jag har bara förmågan att förstå vad de menar utan att behöva vända och vinkla orden in absurdum. Bilen backades så nära som möjligt och kroppen tippades ut ur bilen så att FS inte behövde bära eller släpa paketet en bit. Han hade säkert ont i ryggen..
Citera
2012-12-05, 07:23
Bannlyst
Citat:
Den koreanska bilen kan ha körts av vem som helst med B-körkort. Det behöver inte vara FS, så det är inget indicium på hans skuld.

Nej, du har fel. Det behövs inget körkort för att kunna köra bil. Se på FS.
Citera
2012-12-05, 07:25
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Mycket enkelt att "tippa av" en kropp ur Marinas stadsjeep.
Citera
2012-12-05, 07:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, du har fel. Det behövs inget körkort för att kunna köra bil. Se på FS.
Nej, jag har inte fel. Jag skrev inte att det krävs körkort för att köra bilen. Jag skrev att vem som helst med körkort kan köra bilen. Dessutom finns det folk utan körkort som kan köra bilen.
Citera
2012-12-05, 07:33
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte fel. Jag skrev inte att det krävs körkort för att köra bilen. Jag skrev att vem som helst med körkort kan köra bilen. Dessutom finns det folk utan körkort som kan köra bilen.

Precis. Det behövs inget körkort för att kunna köra Marinas eller någon annans bilar. FS klarade att köra utan körkort.
Citera
2012-12-05, 07:36
Bannlyst
Citat:
Javisst. Det är bara att lyfta framhjulen tills kroppen ramlar ur.

Vad fånig du är. Den som skrev artikeln hade lika gärnat kunna skriva "lastat ur". Det krävs inte ett flak för att tippa av något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in