2010-09-08, 15:03
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Enl. polisen hade FS mer pengar än normalt i fickan då han greps. Detta sade de när de knackade dörr i området. Men i samband med att FS häktades blev hans tillgångar beslagtagna.

Hur många ggr FS gjort uttag och hur mkt pengar han tagit ut, det vet vi ej.
Eftersom MJ försvann senast 28/7 och FS anhölls först 4/8 så kan han tagit ut pengar flera ggr.
Det var flera uttag, men polisen har endast sökt vittnen till uttaget i Stora Höga 11:00 den 28/7. Antagligen för att det saknades kamera och för de ville veta om MJ var i livet vid denna tidpunkt.

Hva?? Det sortmarkerte over: Helt utenkelig politiet skulle gi slik informasjon til noen
Rykter eller din kilde?
Citera
2010-09-08, 15:12
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Hva?? Det sortmarkerte over: Helt utenkelig politiet skulle gi slik informasjon til noen
Rykter eller din kilde?

Det kan tyckas så och de har sagt en hel del annat också som jag inte kan skriva i tråden. Skulle jag göra det så outar jag min källa - vilket jag inte vill.
Nu har inte polisen sagt ngt som är av värde för denna tråd, men i alla fall.

Polisen frågade om en man synts till gåendes på vägen och innan vittnet hann förklara hur vederbörande såg ut, höll de upp ett kort på FS och frågade om det var han.
Och de sade att "FS levt på MJ under två års tid".

Nej, det är inga rykten och källan är lika förvånad som du. Och jag. Och troligtvis många andra.

Tidsbrist i jakt på bevis, stress och en önskan att sätta dit FS? Polisen är som alla vi andra med fel och brister.

Detta är inget nytt, det har jag skrivit i tråden tidigare.
Citera
2010-09-08, 15:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
– Många av hans tillgångar är beslagtagna, förklarar Niklas Sannerholm, chefsåklagare i Uddevalla, men vill inte gå in på anledningen till detta.

Varför är det så tyst om allt? Är det bara jag som tror att polisen har ytterligare en tråd att nysta i?

Har det stått i någon tidning att han hade mer pengar vanligt på sig när han greps? Varför skulle polisen nämna det och inte andra saker.

Är FS oskyldig?
Citera
2010-09-08, 15:19
Medlem
limahas avatar
Er det noen som kjenner til og er medlem av www.anstalten.nu ? Som kan sjekke ut en viss persons nick? Jeg har ikke peiling på hvilket nettsted dette er.
Jeg fikk en pm som antyder hvor FS befinner seg og med hvem.
Citera
2010-09-08, 16:19
Medlem
saffys avatar
Citat:
Er det noen som kjenner til og er medlem av www.anstalten.nu ? Som kan sjekke ut en viss persons nick? Jeg har ikke peiling på hvilket nettsted dette er.

Jeg fikk en pm som antyder hvor FS befinner seg og med hvem.

Och som du inte får skriva här eller?
Citera
2010-09-08, 16:24
Medlem
saffys avatar
Citat:
Det kan tyckas så och de har sagt en hel del annat också som jag inte kan skriva i tråden. Skulle jag göra det så outar jag min källa - vilket jag inte vill.
Nu har inte polisen sagt ngt som är av värde för denna tråd, men i alla fall.

Polisen frågade om en man synts till gåendes på vägen och innan vittnet hann förklara hur vederbörande såg ut, höll de upp ett kort på FS och frågade om det var han.
Och de sade att "FS levt på MJ under två års tid".
Nej, det är inga rykten och källan är lika förvånad som du. Och jag. Och troligtvis många andra.

Tidsbrist i jakt på bevis, stress och en önskan att sätta dit FS? Polisen är som alla vi andra med fel och brister.

Detta är inget nytt, det har jag skrivit i tråden tidigare.

Ja man får väl skylla på tidsbrist och kanske på att de grannar som bor nära såklart visste vem FS är?
Då var det mera korrekt när mitt vittne skulle försöka peka ut mannen som promenerade på landsvägen, det gick helt enligt regelboken.
Kommentaren har dom klart fått ifrån föräldrarna, som anmälde henne försvunnen, men det ursäktar ju inte deras klumpighet.
Senast redigerad av saffy 2010-09-08 kl. 16:34.
Citera
2010-09-08, 16:54
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
[/b]

Och som du inte får skriva här eller?

Nei, men jeg tenkte først det kunne finnes et medlem i tråden som kunne logge inn og sjekke et nick. Forsiktig siden jeg ikke kjenner avsender og vil ikke henge ut noen. Regnet med tilbakemelding via pm. Det er jo litt ot.

Ikke viktig for meg. Den som sendte pm er nylig reg. og har ikke skrevet noen innlegg på FB, ser jeg.

Noen utdrag av pm til meg: "Det ryktas att Artmix inne på www.anstalten.nu är den kille...
........Skulle det vara så, så befinner han sig just nu hos en annan medlem på anstalten som bor i Örnsköldsvik"
Senast redigerad av limaha 2010-09-08 kl. 17:00.
Citera
2010-09-08, 17:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
........Skulle det vara så, så befinner han sig just nu hos en annan medlem på anstalten som bor i Örnsköldsvik"
Alla är inte överens om det:
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Han befinner sig i Mälardalenregionen och polisen vet.
Edit: För de som inte är hemma i svensk geografi ber jag att få informera om att det är ca 50 mil mellan platserna.
Senast redigerad av Quarrel 2010-09-08 kl. 17:12.
Citera
2010-09-08, 17:24
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Alla är inte överens om det:

Edit: För de som inte är hemma i svensk geografi ber jag att få informera om att det är ca 50 mil mellan platserna.

Jeg skal ikke krangle med deg om hvor FS for to dager siden befant seg. (iflg pm)

Det jeg kan bekrefte er at Artmix er nicknavnet til FS. Det siste er bekreftet til meg av helt bombesikre kilder!
Senast redigerad av limaha 2010-09-08 kl. 17:27.
Citera
2010-09-08, 17:28
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Enl. polisen hade FS mer pengar än normalt i fickan då han greps. Detta sade de när de knackade dörr i området. Men i samband med att FS anhölls, och senare häktades blev hans tillgångar beslagtagna.

Hur många ggr FS gjort uttag och hur mkt pengar han tagit ut, det vet vi ej.
Eftersom MJ försvann senast 28/7 och FS anhölls först 4/8 så kan han tagit ut pengar flera ggr.
Det var flera uttag, men polisen har endast sökt vittnen till uttaget i Stora Höga 11:00 den 28/7. Antagligen för att det saknades kamera och för de ville veta om MJ var i livet vid denna tidpunkt.

I artikeln du länkar till står det bl.a. så här:

Citat:
37-åringen gömde ansiktet i en svart luvtröja och sparkade nervöst med fötterna medan rådmannen läste upp rättens beslut. Efter att ha fått höra att restriktionerna mot honom kommer att finnas kvar, viskade han högt till sin advokat
Mikael Hansson att han ”behöver pengar”.

Av vilken anledning behöver man pengar när man sitter häktad?
Citera
2010-09-08, 17:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
I artikeln du länkar till står det bl.a. så här:

Av vilken anledning behöver man pengar när man sitter häktad?
Att köpa cigg för
Citera
2010-09-08, 17:35
Medlem
jjagares avatar
Nu kommer en av mina knasiga teorier igen. .

Jag själv är Bipolär (tidigare manodepressiv), när jag var "nere" i en svacka så var jag proffs på att dölja detta.

Jag "misslyckades med ett, två självmordsförsök. Möjligt att MJ led av samma sjukdom (för mig att det stod i tråden tidigare att hon gick i terapi).

Hon är i en down period och orkar inte med livet. Hon gör ett försök hemma i huset tex skära sig i handlederna.

Hon skär sig i en handled men klarar inte av att göra det i den andra, hon känner att detta inte kommer att funka.

Då kommer hon på ett annat sätt som är 100%igt , nämligen att ställa sig framför tåget.

Hon tar bilen mot Stora Höga, kör vårdslöst pga att hon bara kan köra med en hand.

Väl framme vid pendelparkeringen så går hon ifrån påstigningsplatsen (för att inte bli förhindrad).

Hon går en bra bit därifrån, där är dock väldigt högt gräs samt ett dike innan rälsen.

Hon blir yr av blodförlusten och blir liggandes och slutligen avlider.

SOM SAGT PARANOIDA TEORIER
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in