2010-09-06, 22:48
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Jeg syns det hele med barna er merkelig.
Granner påstår ha sett ham med barn i området flere ganger. Ikke bare denne dagen. Så vi kan se bort fra at han har hjulpet noen barn som har kommet bort fra sine foreldre.

Det merkelige for meg er datoen for observasjonene Det er den 28.06 Dagen etter en krangel.
Samme dag dag man antar MJ forsvant.
Samme dag som PS bevislig har brukt MJs mange kredittkort for å ta ut en større sum penger.
Samme dag vandrer han også alene på veien, mot bostaden.

Så er det dette med MJs bil: Jeg kan henge meg opp i at jeg ikke tror det var MJ som var fører av bilen, men..- Jeg tror ikke et øyeblikk på hun kjørte avgårde på f.m den 28 for så forsvinne i løse luften. Uten sendt en sms, skrevet noe, ringt noen innen hun kjørte av sted i sin bil i høy hastighet. No way....

Jeg er overbevist om MJ døde kvelden eller natten til den 28. Samme kveld/natt som krangelen. Hun er i løpet av natten eller dagen fraktet bort til ukjent sted. Med eller uten hjelpere. MJ er ikke med sikkerhet sett etter de angivelig forlot stedet hvor flere observerte de kranglet høylydt. Det er ingen sikre livstegn fra henne etter observerte krangel. Det mener jeg sier det meste.

Tror heller ikke hun har koplet seg opp til noen internettsider. Det har mistenkte GM gjort for å se hvilke info hun har gitt sine venner for kommende dager f.eks. Eller skrive noen ord...

PS, som jeg da antar står bak hennes forsvinning, har vel andre ting å tenke på enn spasere rundt i området med noen barn, denne "kritiske" dato, om det da ikke er for å legge fra seg små "visittkort" fra MJ i området

Nei, jeg får ikke dette til å stemme ut fra antatte hendelser, og forsvinning. Noter også at PS hadde kontroll på bankkortene til MJ allerede innen han tok ut penger fra disse ca kl. 11.00 f.m den 28.06 Jeg hevder ikke noen lyver, men kan dato stemme?

Og en annen ting jeg lurer på er hvordan PS har kommet seg rundt alle steder. Hadde han tilgang til bil? Det burde finnes mange observasjoner, men tydeligvis er det få som har sett noe av betydning som deles på denne tråden.

Om det nu inte var MJ som körde bilen den fm.vem kan det varit då? En kvinna med ljust uppsatt hår i en tofs..det är vittnet säker på och vid ca 10.30, sen bankuttaget på MJ:s kort vid 11-tiden i Stora Höga. Din teori om en medhjälpare tycker jag är intressant!
Citera
2010-09-06, 23:09
Medlem
bagarn29s avatar
Vad jag minns så är det inte säkert att FS följde med till Källdalen den 27:e. Som någon var inne på kan han ha firat sin födelsedag i t.ex. St Höga.
Citera
2010-09-07, 09:29
Medlem
KiaWs avatar
[quote=limaha]
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Ja vi sier det samme i Norge. Mine barn kaller min brors barn for søskenbarn. Og mine barn kan velge å si: Jeg har fire søskenbarn. Tre fettere og en kusine. Fetter=gutt. Kusine=jente.

Jeg kaller meg tante til disse barna. Min bror er onkel til mine barn. Så våres barn er søskenbarn. Men alderforskjellen mellom søskenbarna er ikke 30 +/-

Jeg har også flere søskenbarn, men de er rundt samme alder som meg selv. Mellom 4-10 års forskjell. Derfor min lille undring på den lille feilen Så Q sitt svar tilbake oppfatter jeg som FS har et søskenbarn som er 5 år. Men det er jo mulig.

On topic: Du har jo fornuftige tanker om mye; Tror du MJ befinner seg i det området de leter? Politiet holder jo inne med opplysninger uten lik og GM. Men de må ha noen klare spor på hun er død. De kan vel ikke lete andre steder uten sterke indikasjoner på hvor, heller....
Det norska ordet syskonbarn är då det samma som det svenska ordet för kusin. Svenska ordet syskonbarn betyder barnet till ditt syskon, dvs din brors eller systers barn som du är faster/moster till.

OnT:
Det finns alldeles för lite info med stora hål för att kunna få en riktig bild.
Det har pratats om kontouttag, men om det finns ett eller flera kort kopplat till kontot vet vi väl inte?
Det skulle kunna vara så att det finns flera kort och att FS har ett av dem, då kan uttaget kl.11 vara gjort av MJ och att hon försvann först efter det och FS kan då vara helt oskyldig.
Däremot, om det bara finns ett kort och MJ var den som tog ut pengar kl.11, så måste MJ och FS träffats efter det för överlämning av kortet, och hemmet blir väl ganska uppenbart ställe att leta runt med tanke på tidpunkten (Jag har svårt att tänka mej att han dräper henne på öppen gata mitt på dagen utan att någon ser)
Finns det bara ett kort och FS gjorde uttaget kl.11 så måste han fått kortet innan, och då bör ju hemmet återigen vara en del av eftersökandet....

Uttaget kl.11 är centralt, och om nu FS sågs med barn vid tidpunkten så har antingen MJ eller en tredje person gjort uttaget, och med tanke på vittnesmålen om en kvinna i MJs bil så bör tredje personen vara kvinna....och då bör FS veta vem kvinnan är.
Citera
2010-09-07, 10:13
Medlem
Jag tycker att detta med barnen är mycket märkvärdigt. Det har framkommit sent i tråden och det spekuleras vilt vem dessa barn kan "tillhöra". Vi kan väl i rimlighetens namn utesluta adoptioner och familjehems-placeringar i och med att FS aldrig någonsin skulle få vare sig adoptera eller vara placeringsfamilj med den bakgrunden han har.

Om det är något/ några grannbarn som han setts med så skulle det nog framkommit efter förhör med grannarna och då skulle det med största sannolikhet vara ute här i tråden..

Hittar inte i tråden vem som var först med denna "nyhet", var det Rubbergirl? Den som "droppade" det får gärna påminna mig om detaljerna igen, tack
Citera
2010-09-07, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Jag tycker att detta med barnen är mycket märkvärdigt. Det har framkommit sent i tråden och det spekuleras vilt vem dessa barn kan "tillhöra". Vi kan väl i rimlighetens namn utesluta adoptioner och familjehems-placeringar i och med att FS aldrig någonsin skulle få vare sig adoptera eller vara placeringsfamilj med den bakgrunden han har.

Den enklaste och rimligaste förklaringen är väl att det förmodligen var hans egna barn.

https://www.flashback.org/sp24847053
Citera
2010-09-07, 10:51
Medlem
Det tycker man ju, men Nilla som säger sig vara mor till Fs barn säger att han inte träffat barnen på 2 år.
Citera
2010-09-07, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skogsgrodan
Det tycker man ju, men Nilla som säger sig vara mor till Fs barn säger att han inte träffat barnen på 2 år.

Ok. Vi har två troliga alternativ:
a) Hans egna barn.
b) Mylingar från skogen.

Välj själv.
Citera
2010-09-07, 11:44
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
a) Hans egna barn.
b) Mylingar från skogen.

Välj själv.
Du menar att FS har träffat sina barn trots att barnens mamma säger att han inte gjort det? Varför skulle hon ljuga om en sådan sak?
Citera
2010-09-07, 11:52
Avslutad
Citat:
Du menar att FS har träffat sina barn trots att barnens mamma säger att han inte gjort det? Varför skulle hon ljuga om en sådan sak?

Se https://www.flashback.org/sp24847053
Citera
2010-09-07, 11:56
Medlem
saffys avatar
Citat:

Det kan finnas många olika skäl till det! Vi kan bara spekulera, men det troligaste är ju att grannarna sett hans egna barn..eler som någon skrev tidigare, att han planterar ut bevis och gör sej synlig för grannarna och har en medhjälpare med barn! Men vad säger han då till dom barnen när han vill hålla dom i handen? Att det finns monster däruppe eller? Nä..nåt e det som känns konstigt och jag tvivlar inte på att grannarna har sett det dom säger...sånt har man ju koll på! Det skulle väl vara tipunkten i såfall?
Citera
2010-09-07, 12:02
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristoferA
a) Hans egna barn.
b) Mylingar från skogen.

Välj själv.

Mylingarna har nog lämnat dalen tror jag! Det fanns nog mer grogrund för dom här förr. När jag flyttade hit fick jag höra, att häruppe gömde sej allt löst folk förr..fjärsman kunde inte ta sej över bron längre ner, så här fick dom vara ifred. Ett uttryck som jag hörde i samband med det är, att häruppe tar man hand om skiten själv. SGT..= Skjut, gräv och tig. Men det är ju andra tider nu..
Citera
2010-09-07, 12:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Stor konflikt
Sms-trafiken
Polisen har säkrat sms-trafik som tyder på att Marina och 37-åringen hamnat i en stor konflikt. Bråket ska ha skett precis före det att Marina misstänks ha försvunnit.
Bankomatuttagen
Tidigt i utredningen säkrades bevis på att det tagits ut pengar på Marina Johansson bankkort - efter det att hon försvunnit.

Söker efter vittnen
Polisen har nu information om att det var 37-åringen som tog ut pengar från kontot, med hennes egna kort. Uttagen ha skett vid ett flertal gånger - alla efter försvinnandet. Polisen sökte även vittnen till ett av dessa uttag, vid en bankomat i centrala Stora Höga. Bankomaten saknar övervakningskamera och ligger i närheten av den plats där Marina Johanssons bil påträffades.

Sms-trafiken: Detta tycker jag tyder på att FS befunnit sig på annan ort t.ex. St Höga och MJ var i Källdalen. MJ kan ha kört sin bil kl. 10.30 i ett uppjagat tillstånd därav den minst sagt vilda framfart.

Bankomatuttagen: Enligt detta citat ur Expr. så rör det sig om flera kort. Polisen anser sig var säkra på att alla uttag, förutom det vid 11-tiden i St Höga, har gjorts av FS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in