2012-10-05, 10:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisrapport
Då det inte finns skador i det sk. munhåletaket så tror jag inte på den möjligheten.

Ligger på rygg med pistolen uppochned riktad mot ögat. Avfyrar med tummen, kulan kommer ut "över" ögonnivå (alltså anatomiskt "över"). 39B i en pistol för 9x20 leder till att kulan inte har mycket kraft men ögonbottnarna sprängs ändå loss. Kulan går ner i madrassen och rikoschetterar upp i väggen medan allt krut- och blodstänk hamnar i sängen.

Så kan det ha gått till. Men vem städade och varför?
Citera
2012-10-05, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ligger på rygg med pistolen uppochned riktad mot ögat. Avfyrar med tummen, kulan kommer ut "över" ögonnivå (alltså anatomiskt "över"). 39B i en pistol för 9x20 leder till att kulan inte har mycket kraft men ögonbottnarna sprängs ändå loss. Kulan går ner i madrassen och rikoschetterar upp i väggen medan allt krut- och blodstänk hamnar i sängen.

Så kan det ha gått till. Men vem städade och varför?
Då hade det funnits ett hål i madrassen, vilket det inte gjorde, samt att kulan inte rikorschetterar mot ett så pass mjukt underlag gör att den idéen inte håller fullt ut.
Citera
2012-10-05, 10:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Då hade det funnits ett hål i madrassen, vilket det inte gjorde, samt att kulan inte rikorschetterar mot ett så pass mjukt underlag gör att den idéen inte håller fullt ut.

Normalt sett gör den inte det. Men 39B i ett sådant vapen? Dels har du ett glapp i patronläget och dels har du mycket stort (tror jag) forceringsmotstånd i pipan. Jag tycker att hacket i väggen är alldeles för klent för att vara av en normal "nia". Låt vara att det var efter ett genomslag av en människa.
Citera
2012-10-05, 10:34
Medlem
bagarn29s avatar
Om GM och MJ slåss om pistolen och de hamnar i sängen med MJ underst och med pistolen mellan sig, finns det en möjlighet att om ett skott gått av att de skador som (du känner till) finns på kroppen kan ha uppstått då?
Citera
2012-10-05, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om GM och MJ slåss om pistolen och de hamnar i sängen med MJ underst och med pistolen mellan sig, finns det en möjlighet att om ett skott gått av att de skador som (du känner till) finns på kroppen kan ha uppstått då?
Jag håller för troligt att GM har kommit in i rummet och M har legat i sängen, när han kommer in lyfter hon på huvudet så ögat ligger i ca. 24 cm höjd från madrassen/kudden. Kulan går in genom ögat och ut i bakhuvudet, kulan roterar (vilket är vanligt när det träffar) kommer ut och går med sidan/bakänden in i gavlen på sängen, detta visar hålet som är bredare i ena änden och avlångt.
Det är inget facit med det bygger på det jag vet.
Citera
2012-10-05, 11:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Jag håller för troligt att GM har kommit in i rummet och M har legat i sängen, när han kommer in lyfter hon på huvudet så ögat ligger i ca. 24 cm höjd från madrassen/kudden. Kulan går in genom ögat och ut i bakhuvudet, kulan roterar (vilket är vanligt när det träffar) kommer ut och går med sidan/bakänden in i gavlen på sängen, detta visar hålet som är bredare i ena änden och avlångt.

Fanns inte blodstänk på väggen. Ok, det hade ju gått ett tag innan man kom sig för att kolla efter sådant och det finns ju bra denaturerande tvättmedel, men ändå...
Citera
2012-10-05, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Varför säger ni så ?
Arbetsplatscoachen sa att hon visade tecken på utbrändhet, Marina berättade för flera att hon var på väg att försvinna. Uppspeltheten kan vara tecken på medicinering. M skriver själv att hon haft "en för JÄVLIG dag". Därefter dumpad av hur många killar på chatt & SMS ?
Självmord kan inte uteslutas, rätten har heller inte uteslutit det.

Kände ni Marina bättre än både coach och M själv, och vet bättre än Svensk Domstol ?

Polisen har kollat med några läkarmottagningar / sjukhus i FUP om M blivit inskriven.
Men de har tex. inte kollat med företagshälsan, eller psykologmottagningar.

Vet ni mer än polisrapport ? Delge gärna det med källa.
Delge oss källan att MJ medicinerade mot depression.
Citera
2012-10-05, 12:08
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:

Kan man därmed avgöra om Marinas vänstra eller högra kind varit riktad mot bäddmadrassen vid skottillfället?
Citera
2012-10-05, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
FS intresse för att jobba har varit lågt, tycker du inte tråden vet det redan ?

Sakfrågan var hur trovärdig EV är:

Du påstår felaktigt först att FS hade problem med potensen, och då måste hon verkligen ljuga, eller hur ?
Sedan påstår du att FS inte vill ha sex med EV, då måste hon verkligen ljuga, eller hur ?
EV själv säger så här: http://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-1

Kan vi vara helt överens om att EV ljuger nu ?

Enligt Marina så var FS impotent och även ointresserad av sex. Och hon om någon borde väl veta?
EV kan ha fullständigt rätt när hon säger att FS inte ville ha sex, för en våldtäkt är ett övergrepp och våldshandling och ingenting annat. Så nej...EV verkar inte alls ljuga.
Citera
2012-10-05, 12:32
Bannlyst
Citat:

Är det din egen bedömning detta att utgångshålet, vinklar etc innebär uppförsbacke för åklagaren?
Citera
2012-10-05, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Enligt Marina så var FS impotent och även ointresserad av sex. Och hon om någon borde väl veta?
EV kan ha fullständigt rätt när hon säger att FS inte ville ha sex, för en våldtäkt är ett övergrepp och våldshandling och ingenting annat. Så nej...EV verkar inte alls ljuga.

Likt https://www.flashback.org/t1977057 så är det inte själva sexuella handlingen per se som är det primära...

... Så ett troligt scenario är därmed att FS kan ha visat sin "makt" och missnöjdhet pga. av sin livssituation samt det som tidigare hänt på dagen, och därför genom att utfört ett övergrepp på Marina, som tidigare med EV, fast denna gång var det en mer bestämd kvinna så vapen behövdes för att genomföra handlingen? Finner du det troligt?
Citera
2012-10-05, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Likt https://www.flashback.org/t1977057 så är det inte själva sexuella handlingen per se som är det primära...

... Så ett troligt scenario är därmed att FS kan ha visat sin "makt" och missnöjdhet pga. av sin livssituation samt det som tidigare hänt på dagen, och därför genom att utfört ett övergrepp på Marina, som tidigare med EV, fast denna gång var det en mer bestämd kvinna så vapen behövdes för att genomföra handlingen? Finner du det troligt?

Det är absolut troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in