2010-08-26, 20:33
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Senast i mars blev han väl dessutom dömd för barnmisshandel så något barn måste han ha träffat senaste året

Processen om barnmisshandel (som skedde 2008) varade ca 1 1/2 år, och dom fastställdes i hovrätt mars 2010.
Se inlägg #3866.

Att FS och exet inte hade kontakt från augusti 2008 till åtminstone mars 2010 kan bl.a. bero på rädsla för ev. anklagelser om övergrepp i rättssak.
Citera
2010-08-26, 21:28
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
FS gick med 2 "synliga" barn, men eftersom det var en sådan synvinkel går det inte att utesluta att det kunde varit fler, t.ex. om ett barn skuttade lite i förväg eller hade stannat till och kollat på ngt intressant.
Och ingen aning om huruvida det var pojkar eller flickor - eller både och.

Vid den tidpunkten var inte MJ:s försvinnande officiellt så det är inte konstigt om man inte tänker på vilket kön barnen har. Att man inte kollar mer noggrant, menar jag.
Det mest uppseendeväckande var att han var synlig med barn i området då han tidigare mest synts till ensam med kamera.

Vet du om detta har framkommit till polisen? Vad säger grannarna, tror dom att FS är skyldig? En del här runt där jag bor, oroar sej för att en mördare är lös. Jag har inte tänkt i dom banorna, då jag tror att det är något personligt riktad mot MJ..men denna tystnade gör ju att folk spekulerar.
Citera
2010-08-27, 17:52
Medlem
Jag har inte skrivit förut men har försökt hänga med i tråden ett tag.
Angående om polisen har undersökt huset vid viadukten i Stora Höga, så sågs en polisbil parkerad där samma dag eller möjligen dagen efter att M:s bil hittades.
Citera
2010-08-27, 17:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viv
Jag har inte skrivit förut men har försökt hänga med i tråden ett tag.
Angående om polisen har undersökt huset vid viadukten i Stora Höga, så sågs en polisbil parkerad där samma dag eller möjligen dagen efter att M:s bil hittades.

Välkommen med första inlägg!
Påminn mig, vilken koppling finns till huset i Stora Höga?
Citera
2010-08-27, 17:59
Bannlyst
Var nog bara nån som nämnde huset som intressant och ev skulle undersöka detta hus, var nog bara det men nu vet vi iallafall att Polisen redan kollat upp det.
Citera
2010-08-27, 18:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var nog bara nån som nämnde huset som intressant och ev skulle undersöka detta hus, var nog bara det men nu vet vi iallafall att Polisen redan kollat upp det.
Ok, har missat det. Tack för klargörande.
Citera
2010-08-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Vet du om detta har framkommit till polisen? Vad säger grannarna, tror dom att FS är skyldig? En del här runt där jag bor, oroar sej för att en mördare är lös. Jag har inte tänkt i dom banorna, då jag tror att det är något personligt riktad mot MJ..men denna tystnade gör ju att folk spekulerar.

Har inte ens tänkt att man behöver vara orolig för att en mördare går lös. Tror väl inte att F skulle börja "härja" vilt i området MEN man vet ju aldrig... Vad tror ni, är det möjligt att F är i närheten av huset eller är han "smart nog" att hålla sig borta?
Citera
2010-08-27, 18:18
Medlem
Huset i Stora Höga var en tanke som stod i inlägg 3918 tror jag.
Citera
2010-08-27, 18:21
Medlem
Det var tydligen fullt pådrag kring Spekeröds folkpark tidigare i veckan, massa polisbilar både målade och civila men inga poliser synliga. Troligtvis sökte de av terrängen i skogen intill rastplatsen, men att dumpa en ev. kropp DÄR innebär en stor risk för upptäckt eftersom det alltid är folk i området dag som natt.
Citera
2010-08-27, 19:45
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Ingen susning vad grannarna tror. Jag har inte pratat med ngn i trakten det sista. Men polisen har ju pratat med de som bor runt omkring.

Personligen skulle jag inte vara skraj om jag bodde i området. Tror inte FS är vare sig psykopat, schizofren eller en ren vettvilling.
Om jag hade sett ngt som kunde vara avgörande - ex. känt igen ngn som fraktade en kropp mitt i natten - och vittnat om det. Ja, då hade jag nog flyttat
Citera
2010-08-27, 21:34
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PampaLow
Har inte ens tänkt att man behöver vara orolig för att en mördare går lös. Tror väl inte att F skulle börja "härja" vilt i området MEN man vet ju aldrig... Vad tror ni, är det möjligt att F är i närheten av huset eller är han "smart nog" att hålla sig borta?

Det verkar som om folk inte tror att det är FS. Dom tycker att polisen isåfall redan skulle hittat bevis och tagit in honom igen. Det är nog så pratet går och om det ev är en annan mördare.
Citera
2010-08-28, 02:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det verkar som om folk inte tror att det är FS. Dom tycker att polisen isåfall redan skulle hittat bevis och tagit in honom igen. Det är nog så pratet går och om det ev är en annan mördare.

De kör hem mot gården efter bråket på Tjörn och F vill stanna i SH och fira sin födelsedag men M är sur och fortsätter själv till huset.

F har setts gående mot gåden vid 15-tiden den 28:e. Någon kvinnlig förare har setts framföra Ms bil på ett vårdslöst sätt vid 10.30 samma dag. Ett uttag har gjorts med Ms kort har gjorts vid 11-tiden.

Vem är det som tagit pengar på kortet vid senare tillfällen?

Vad gjorde att polisen i början var säker på ett "Mord i Spekeröd den 27-28 juli"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in