Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Min fråga var: Vilka omständigheter i målet som talar för att Marina kan ha tagit livet av sig har försvunnit sedan domen? Du har alltså inget svar.Nej, jag har inte idiotförklarat FS, det har du. Men oavsett intelligens är det inte säkert att man litar på polisens dödsfallsutredningar.
Här är ett motsatt fall. Polisen trodde det var självmord tills GM erkände.Jag har inte förkastat informationen, bara tvivlat på den, och bett om källa. Du påstod att GP har källa, och därför trodde jag att du hade insyn. Men jag hade tydligen fel, GP har ingen källa.
Polisen utreder mord, men vart det leder vet vi inte. Du vet inte heller att självmord är uteslutet av polis och åklagare.
En kropp och en dödsskjutning givetvis. Har det inte gått in? Jo jag har svar som är självklara utan att frågan ens ställs.
Du idiotförklarar Fredrik då du påstår att han skulle städa och göra det efterföljande åtgärderna bara för att slippa misstänkas. Det är ju inget som vid ett sånt tillfälle skulle misstänkas då det handlar om skott i huvudet, så visst du anser att han inte är kapabel att inse en sån sak.
Litar på polisens utredningar? Har Fredrik
paranoida tankar eller? Vad är det som gör att polisen vill nita oskyldiga för mord i så fall? Det är då inte deras agenda, så det är bara fjantigt att resonera åt det hållet. Dessutom så handlar det inte ens om självmord här och du har inte tagit fram ett enda fall alltså inte ett ENDA fall, som ser ut som den teorin du lägger fram. Hur seriöst är det?
Insynen du frågade efter handlade om gärningsmannen inte om obduktionen, så det håller inte med att sitta och bortförklara sig då frågan av uppenbar. Jag själv bryr mig inte om vad du tror på utan här går jag stenhårt på utredningens misstänkte och inte på fabler.
Vart det leder är polisiärt uppklarat då det gäller gärningsman. Men om det blir resning är inte klarlagt bara att man rest till RÅ.
Fallet du hänvisar till hade den utgången som jag har presenterat då det gäller självmord.
Det är mord här inte självmord och vill du hävda det lägger du upp belägg för saken.
Citat:
Hon tog alltså ut 8000 kr på Visa Gold 3/7, med en avgift på 160 kr, trots att hon hade ett saldo på 18471,82 på bankkontot. Avgiften tycks inte ha varit ett oöverstigligt hinder.
Till vadå? Något som man inte kan betala med kort på eller?
Citat:
Det finns inget Nordea-kontor i Stora Höga.
Jag vill inte kalla Marina ekonomisk.
Du är inte hennes bankman heller utan bankmannen i fallet har kallat henne ekonomisk. Och han har befogenheter till det.
Citat:
Jag utesluter inte att Marina tog ut dem. Det är oftast kortinnehavaren som gör uttag.
Gäller det då Fredrik snodde sin grannes kort och stal pengar och blev dömd för det?
Är det då kortinnehavaren som gör uttagen då Fredrik fälls för bedrägeri?
Citat:
Den som för fram teori om att FS gjorde uttagen bör kunna svara på varför han inte tog ut allt han kunde. Varje krona var en tjänad krona.
Enkelt han ville att det skulle se ut som hon rest i väg, och inte mördad. Ett länsat konto hade inte sett bra ut.