2012-07-20, 00:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har flera gånger pekat på män som har kunnat utföra mordet, precis som FS har kunnat utföra det. Jag kan inte bevisa att någon är skyldig, lika lite som någon kan bevisa att FS är skyldig. Det finns alltså fog för rimligt tvivel om att FS är skyldig.
Vilken av de män som du har pekat på, är rimligast som mördare, enligt dig?

Jag kan inte se ett enda rimligt tvivel kring Fredrik som den rimligaste mördaren.
Citera
2012-07-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad är din version om resan, varför Kvarnbränsle petades och jagar dieseltjyvar nuförtiden ?
Tacksam om du svarar enbart på dessa frågor och inte tramsar om annat.

Hupp hupp hupp.
Nu lugnar du ner dej lite...Det lär ju knappast vara en åklagares jobb att "jaga" dieseltjuvar.
Så ordet jagar är ytterligare en lögn från din sida.Jagar gör möjligen polisen.
Att dieseltjuvar och annat löst folk ska bestraffas är nog så viktigt.
Eller är du av den åsikten att även dessa ska frias ?

Och vad föranleder ditt ngt barnsliga uttalande om Herr Kvarnström ?
Kvarnström har ansett att FS är den mest skyldiga och det är möjligt att han kan ha gjort ngt fel.
Men det är knappast upp till dej att avgöra.
Möjligen gör du dej bättre som trunkbärare.
Citera
2012-07-20, 00:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad är din version om resan, varför Kvarnbränsle petades och jagar dieseltjyvar nuförtiden ?
Tacksam om du svarar enbart på dessa frågor.

Lägg av med ointressant skitsnack. Vad finns det för mord i Uddevalla just nu? Övergrepp, mordbränder? Mord`? Grova kriminella brott som Fredrik är bekant med?
Du menar väl inte att du är så dåligt insatt att du tror att en åklagare som Kvarnström inte har fall om tjuvar? Hur mycket diesel rör det sig om? Är det enbart diesel? Är det organiserat ?
Han hade Fredriks sketna misshandel på sitt barn med glöm inte det pissfallet.
Tröttsamma ointressanta, ovidkommande spekulationer.

Så Marinafallet är han fortfarande aktuell för, och har dessutom en hel del rätt i fallet.
Så Kvarnström fick domstolarna att framstå som fantasigummor och fyllegubbar, och inte nog med det han satte Hovrätten också. Tror du dom tänker på sitt domslut? Det tror jag och man skäms nog att en åklagare dansar in utan varken kropp eller dödsorsak och nitar fallet med alla rätt.
Plats, blod, mord, dumpning, vapen, så låt detta bli en lärdom att inte fria kriminella avarter som bara genom första anblicken i belastningsregistret är skyldiga.

Vem har skaffat sig respekt och trovärdighet för nästa tur i domstolen?
Inte Friman i alla fall det är ett som är mycket säkert.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-07-20 kl. 00:42.
Citera
2012-07-20, 00:43
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
, så låt detta bli en lärdom att inte fria kriminella avarter som bara genom första anblicken i belastningsregistret är skyldiga.
Där tror jag du har rätt. Det var säkert så det gick till.
Citera
2012-07-20, 00:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Där tror jag du har rätt. Det var säkert så det gick till.

Ja, är det en nyhet för dig att det är det första man letar efter vid grova brott som mord?
I så fall har du lärt dig något nytt i dag som du kan ta med dig till nästa mord.

Spaningsregistret är inte att leka med heller, så kanske Fredrik här befinner sig i det eller vad tror du?
Fråga farbror blå vilka dom letar efter först då det inträffar ett grovt brott, så ska du se att poletten möjligen trillar ner.

16 avsnitt har vår man här så han är sannerligen ingen duvunge. En utmärkt potentiell mördare och supermisstänkt.
Citera
2012-07-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vilken av de män som du har pekat på, är rimligast som mördare, enligt dig?

Jag kan inte se ett enda rimligt tvivel kring Fredrik som den rimligaste mördaren.

Ska jag vara helt ärlig,så tycker jag att det är åt helsike med alla dessa utpekningar av folk till höger och vänster.

Att Marinas bil används är egentligen inte helt klart så vitt jag vet.Även om bilen har vissa fördelar med att användas vid transport av en död människa.Bla går det att fälla passagerar sätet framåt samt då även baksätet.Vilken bil som än har används så är det nog svårt att finna spår av presenning.

Men visst kan FS fortfarande ses som den mest misstänkte..Absolut!
Citera
2012-07-20, 00:52
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ja, är det en nyhet för dig att det är det första man letar efter vid grova brott som mord?
I så fall har du lärt dig något nytt i dag som du kan ta med dig till nästa mord.

Spaningsregistret är inte att leka med heller, så kanske Fredrik här befinner sig i det eller vad tror du?
Fråga farbror blå vilka dom letar efter först då det inträffar ett grovt brott, så ska du se att poletten möjligen trillar ner.

16 avsnitt har vår man här så han är sannerligen ingen duvunge. En utmärkt potentiell mördare och supermisstänkt.
Om farbror blå skulle erkänna något sådant, så skulle farbror blå bli av med jobbet.
Det vill han inte.
Citera
2012-07-20, 00:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Om farbror blå skulle erkänna något sådant, så skulle farbror blå bli av med jobbet.
Det vill han inte.

Ja, jisses då skulle halva krim få sparken och alla principer skulle frångås?`Nej, det är liksom samma här då man misstänkte det kriminella slöddret ganska snabbt. Iofs inte enbart på registret med 16 kriminella gärningar utan den nära relationen och döljandet av brottet givetvis. En klassiker med andra ord. Men för all del kriminella avskum är alltid högst på listan då det gäller grova brott.
Citera
2012-07-20, 01:06
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ja, jisses då skulle halva krim få sparken och alla principer skulle frångås?`Nej, det är liksom samma här då man misstänkte det kriminella slöddret ganska snabbt. Iofs inte enbart på registret med 16 kriminella gärningar utan den nära relationen och döljandet av brottet givetvis. En klassiker med andra ord. Men för all del kriminella avskum är alltid högst på listan då det gäller grova brott.
Jag har även tidigare sagt att jag tycker polisen gjorde helt rätt som direkt misstänkte och utredde FS.

Du påstod däremot att man "bara genom första anblicken i belastningsregistret" bestämde sig för att han är skyldig.
Det är tjänstefel.
Citera
2012-07-20, 01:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har även tidigare sagt att jag tycker polisen gjorde helt rätt som direkt misstänkte och utredde FS.

Du påstod däremot att man "bara genom första anblicken i belastningsregistret" bestämde sig för att han är skyldig.
Det är tjänstefel.

Åh, fan anmäl dom då om du anser det. Petitesser säger jag.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Att åka omkring med ett lik i bilen är illa nog och att dessutom ha ett ev. mordvapen med är väl snudd på katastrof.
Min gissning är att de ligger nergrävda inte alltför långt från bostaden, kanske t.o.m så nära som under de så omtalade stenplattorna?

Inte för en kriminell påtänd, iskall Fredrik. Han har lyckats köra omkring i bil med både lik och vapen med prylar det finns liksom inga andra färdmedel han kan ha använt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-07-20 kl. 01:14.
Citera
2012-07-20, 01:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det är tjänstefel.

Jag tror inte de hann att titta i belastningsregistret innan BIs berömda magkänsla hade slagit till men det är lika olyckligt.
Citera
2012-07-20, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Håller med dig. En riktigt god gärning från chefsåklagare Sannerholm att peta Kvarndiesel. Han var verkligen en fara för rättssystemets trovärdighet när han anklagade en friad man.

Nej, det var ingen lögn. Det är uppenbart att Sannerholm har retat sig på Glappdiesels uttalande i media och att resan var droppen som fick honom petad.

Var har Sannerholm uttalat sig efter min föråldrade artikel?

Helt friad är han inte om du läser domarna det finns misstankar riktade mot honom i dessa. varför skriver du att han är friad? för det är han inte han är släppt i brist på bevis domstolarna ser möjligheter att han kan ha gjort det. du står dessutom nära honom och deltar i tråden vilket gör dina uttalanden till mindre objektiva en andras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in