2012-06-07, 23:54
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte fel, jag har aldrig förnekat att Marina kan ha blött två liter blod.
Du har lika lite fel som att FS skulle vara en sanningssägare. Det tar jag för gott.
https://www.flashback.org/sp33462225
https://www.flashback.org/sp32251125
https://www.flashback.org/sp32244810
Förstår du inte vidden av dina egna alster? Skummade litet...
Citera
2012-06-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Blod rinner så innihelvete. Om det var en presenning så tror jag knappt att det var tättslutande. En plastsäck (om det finns vita) skulle inte tåla påfrestningen. Vidare kunde man tydligen peta sönder emballaget med en pinne.

"rinner så innihelvete"? Nu har jag ingen erfarenhet av just människor, skönt nog, men en madrass i paketet som suger upp spill, och ett plastemballage runtom hindrar nog spill. Att det gick sönder vid "petande" berodde väl på att paketet legat ute i naturen rätt länge. Det talar också emot alla korkade ideer om att någon flyttat på det under senare tid.
Citera
2012-06-07, 23:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Blod rinner så innihelvete. Om det var en presenning så tror jag knappt att det var tättslutande. En plastsäck (om det finns vita) skulle inte tåla påfrestningen. Vidare kunde man tydligen peta sönder emballaget med en pinne.

Inte i det här fallet utan konstaterar följande han har lagt skydd på golvet och packat in henne där, och det är innan hon legat i 20 minuter i sängen.
Allt har stannat i plasten och inte avgett några som helst kroppsvätskor varken i sängen, huset eller utanför eller i bil. Hade hon legat utan plast, så kan du ge dig fan på att hund markerat.

Hur tror du kadaverinet ska ta sig igenom flera lager av plast?

Efter 2 år ja då va plasten skör men inte mordnatten då va det hur bra som helst.
Det här har hänt i fler fall ingen markering i bil för lik, men ändå har dom fraktats i bil.

Ehh, traktor?

Känt fall markering av likhund i Elinfallet då Elin legat naken i minst 20 minuter direkt på marken medan han samlade saker för att skyla kroppen på fyndplats. Alltså en tillfällig plats under tiden.

Nora styckade likdelar i bil inplastat ingen markering.

Hur lång tid tar en biltur från hemmet till dumpningsplatsen? Någon?
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-06-08 kl. 00:04.
Citera
2012-06-08, 00:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
"rinner så innihelvete"? Nu har jag ingen erfarenhet av just människor, skönt nog, men en madrass i paketet som suger upp spill, och ett plastemballage runtom hindrar nog spill. Att det gick sönder vid "petande" berodde väl på att paketet legat ute i naturen rätt länge. Det talar också emot alla korkade ideer om att någon flyttat på det under senare tid.

Presenningar tål att ligga ute, det är ju liksom själva grejen med sådana.

Ok... men här känns det som att någon på trakten med traktorsläp, etc, gjort detta. Men vi får väl se, vartåt det bär. Problemet är ju nu också att många poliser har uttalat sig vitt och brett om FS. Det kan ju vara svårt att växla spår då.

Bra att PÅK är borta dock - som han har skroderat skulle det vara omöjligt att lagföra en annan misstänkt.
Citera
2012-06-08, 00:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tiderna går ihop sig. Släpa ut kroppen, snabbstäda/snabbädda, plocka undan pass och pengar samt rafsa undan kläder. Ta bilen till pendelparkeringen, gå hem och hämta traktorn samt köra undan kroppen till gömman. Köra traktorn hem.
Traktormannen blir alltmer våghalsig...
Citera
2012-06-08, 00:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Traktormannen blir alltmer våghalsig...

Våghalsig? Det är gjort på en timme, städningen alltså, och han hade hela natten plus halva fm på sig.
Citera
2012-06-08, 00:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Våghalsig? Det är gjort på en timme, städningen alltså, och han hade hela natten plus halva fm på sig.
En timme...

https://www.flashback.org/sp32576751
Till detta ska läggas tidsåtgång för att hitta pass och pengar...
Senast redigerad av letsdoit 2012-06-08 kl. 00:15. Anledning: Glömde passet och pengarna...
Citera
2012-06-08, 00:11
Medlem
Citat:

Det är gjort på en timme? Först måste väl en alt. GM faktiskt ha utfört dådet också, och vilken tid pratar vi då? Sedan städat upp (och det fanns väl indikation på torktid mellan dåd och bäddning enligt åklagaren?), och personen måste i allt detta komma ihåg var pass och övriga saker finns. Sedan fixa till så att inneboende inte märker att nåt är fel... Grannarna får heller inte märka nåt... så traktor med släp??
Citera
2012-06-08, 00:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag kan inte se någon köra traktor mitt i natten direkt utan att väcka uppseende.
Och vilken tid det skulle ta i så fall, så kan man inte ha något som går ihop`?

Traktor? Nej, en silverfärgad jeep på natten den 28 juli i rastfickan där en man utan skor i röda kalsonger härja omkring. I bilen låg en stor IKEA kasse och en vit låda. Det är inte lätt att se i mörker, men det kan han varit Marina i paket. Samma bil stod sedan på pendeln.

Så va Fredrik ute i kallingarna? Panik? Vad gömde han där? Och vad hämtade han sen på samma ställe?
Pistolen?
Citera
2012-06-08, 00:18
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Släp. Traktorer brukar ha det.

Paketet har i vart fall inte varit inne i någon av de bilar som FS hade tillgång till.

Släp, ok!
Men du menar då också att GM har tagit traktorn och kört uppför den smala vägen till huset, vänt däruppe, lastat in kroppen på släpet och sedan åkt mot fyndplatsen. Väl där, vänt på den smala
vägen och kört ut sedan. MJ:s bil då, körde han hem traktorn först och gick och hämtade den?
Konstigt att ingen hörde eller såg en bullrande traktor vare sig på natten eller dagen..
Äger han ett släp förresten? Han kanske åkte först till Statoil och hyrde en släpkärra?
Citera
2012-06-08, 00:25
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
<cut>
Har du den självutnämnde barrexperten NightHawks som källa för när granarna fälldes? Har du sett den ursprungliga bilden eftersom du säger att den talar sitt tydliga språk?

Jag har tillräckligt med HP inom skoglig biologi under bältet men jag antar att du hellre sätter all din tillit till en 19-årig snubbe som inte ens har gått ut gymnasiet.
En som dessutom har så hög frånvaro från sin utbildning att CSN kräver tillbaka studiemedlet.
Det låter ju verkligen som rena rama "yrkesexpertisen" och all denna information kan du finna i användarens egna inlägg här på FB.

Vem du väljer att tro på säger en hel del om dig själv och din agenda.
Jag lutar mig mot dels de bilder som finns av själva fyndplatsen, varav en redan är offentligt publicerad och tillgänglig i tråden, och dels information ifrån personer som var delaktiga i sökandet.
Lägg därtill åtskilliga hundratals timmar i Gårdsjöprojektet så får du en bra bild av min kännedom utav både skogsområdet ifråga och dess markbiologi.

Citat:
Ja, speciellt detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Utredarna hade aldrig på ett såpass tidigt stadium givit fallet en "mordstatus" om det inte hade funnit rejäla skäl till detta. Man har sannolikt funnit en viss mängd av Marinas blod som vittnar om att hennes kropp inte klarat av denna blodförlust utan fatala följder - hennes död.

Tror att det handlar om minst ett par liter för att en kvinnokropp i hennes storlek ska sluta att fungera. Att hon dör.
(egen fetstil)

Väldigt förutseende för att komma innan första BPU var avslutad och ett halvår innan blodfläcken hittade.

Mannen, myten och den otroliga fetläggaren.
Jag vet ingen annan än du som medvetet kan välja att fetmarkera en del av en mening för att få fram en annan innebörd än själva meningen har i sig självt.
Är det verkligen förutseende att gissa på att minst ett par liter blod behövs ha förlorats för att en kvinna i BO:s kroppsstorlek ska ha avlidit?

Common sense - in everybody but Quarrel!

Du gör i sanning skäl för ditt namn.

Räcker det inte med att diskutera sakfrågan - måste du verkligen trolla fram diskussioner genom att medvetet falsifiera och misstolka?
Citera
2012-06-08, 00:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej, det innebär det inte.
Ifall någon hade bättrat på gömstället med färskt granris efter oktober månads början hade det fortfarande varit grönt vid fyndtillfället.
Har ni bara betongdjungel där ni bor?
Jag håller med om att granar, kanske inte granris, borde ha hållit sig gröna från oktober 2011 till april 2012. Men hade de legat från augusti 2010 till april 2012, då hade de varit mer åtgångna än vad du beskriver. Alltså, helt torra och bruna, förmodligen med nakna kvistar.
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Tvärtom - du har snackat dl sida upp och sida ned. Vem hade fel, du eller disponenten?
Disponenten hade skrämmande rätt, nästan som om han hade facit.
Jag ger mig tusan på att det ligger en gul säckkärra nånstans i Spekerödskogarna, inte nödvändigtvis i anslutning till paketet.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2012-06-08 kl. 00:45. Anledning: Rättade till citatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in