Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
<cut>
Har du den självutnämnde barrexperten NightHawks som källa för när granarna fälldes? Har du sett den ursprungliga bilden eftersom du säger att den talar sitt tydliga språk?
Jag har tillräckligt med HP inom skoglig biologi under bältet men jag antar att du hellre sätter all din tillit till en 19-årig snubbe som inte ens har gått ut gymnasiet.
En som dessutom har så hög frånvaro från sin utbildning att CSN kräver tillbaka studiemedlet.
Det låter ju verkligen som rena rama "yrkesexpertisen" och all denna information kan du finna i användarens egna inlägg här på FB.
Vem du väljer att tro på säger en hel del om dig själv och din agenda.
Jag lutar mig mot dels de bilder som finns av själva fyndplatsen, varav en redan är offentligt publicerad och tillgänglig i tråden, och dels information ifrån personer som var delaktiga i sökandet.
Lägg därtill åtskilliga hundratals timmar i Gårdsjöprojektet så får du en bra bild av min kännedom utav både skogsområdet ifråga och dess markbiologi.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, speciellt detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Utredarna hade aldrig på ett såpass tidigt stadium givit fallet en "mordstatus" om det inte hade funnit rejäla skäl till detta. Man har sannolikt funnit en viss mängd av Marinas blod som vittnar om att hennes kropp inte klarat av denna blodförlust utan fatala följder - hennes död.
Tror att det handlar om minst ett par liter för att en kvinnokropp i hennes storlek ska sluta att fungera. Att hon dör.
(egen fetstil)
Väldigt förutseende för att komma innan första BPU var avslutad och ett halvår innan blodfläcken hittade.
Mannen, myten och den otroliga fetläggaren.
Jag vet ingen annan än du som medvetet kan välja att fetmarkera en del av en mening för att få fram en annan innebörd än själva meningen har i sig självt.
Är det verkligen förutseende att gissa på att minst ett par liter blod behövs ha förlorats för att en kvinna i BO:s kroppsstorlek ska ha avlidit?
Common sense - in everybody but Quarrel!
Du gör i sanning skäl för ditt namn.
Räcker det inte med att diskutera sakfrågan - måste du verkligen trolla fram diskussioner genom att medvetet falsifiera och misstolka?