2012-06-04, 22:09
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har försökt att använda mig av en objektiv expertkälla för att åldersbesämma fällningen av granarna. Det gjorde jag i den här tråden.

Alltså, granarna fälldes i år.

Man häpnar över er inkompetens, värsta utläggningen om något som ni inte har en susning om.
Ni har inte jobbat i skogen, och det går inte att jämföra med en julgran som tas in i värmen.
Citera
2012-06-04, 22:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Det har jag svarat på.
(Ett svar till Kam på varför du publicerade bilden.)

Det är ett dåligt svar. Olovpalme har aldrig skrivit att förnedringen var av sexuell karaktär. Det är din egen slutsats. Fredrik kan ha känt sig förnedrat och kränkt på flera sätt. Tänk dig själv in i hans situation, som hjon i någon annans hem.

Om olovpalme syftade på sexuell förnedring och att detta skedde på morkvällen/natten kan det naturligvis stämma som motiv för Fredrik. Om inte Fredrik delade Marinas sexuella preferenser – och Marina tvingade honom till handlingar han inte ville vara med om – så är det inte svårt att förstå Fredriks känsla av förnedring. Men varför vägrade han inte bara, i så fall? Var det lättare att "bara" skjuta henne?

Bilden du valde att publicera, förmodligen på Fredriks begäran, är genom din publicering förnedrande för mannen i fråga. Inte sexakten i säg, den är han med på frivilligt och han har förhoppningsvis ett positivt utbyte av den.

Din publicering av bilden och att därefter att skylla på en annan skribent som skäl, är så lågt att det inte finns ord för det.
Citera
2012-06-04, 22:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det var det fetade du inte svarade på.
Det har jag svarat på. Min åsikt är lika med det jag tror kommer att hända.
Citera
2012-06-04, 22:25
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Vilken lokal nyhetsbevakare påstår jag är mer trovärdig än GP som inte uppger källa?

Jag föredrar att tro mer på en yrkesman utan förutfattad mening. Är det fel?

Du har rätt i att granarna inte bevisar vem som är skyldig, jag ville bara försöka få ordning i grandebatten. Hamnade granarna där före försvinnandet, i samband med försvinnandet, mellan försvinnandet och fyndet eller i samband med fyndet? Enligt yrkesmannen hamnade granarna där i år, vilket utesluter flera alternativ.

Din s.k. yrkesman hävdar detta efter att ha sett en bild på en gran som fällts i samband med åtkomst till FP.
Gratulerar till utmärkelsen trådens största Qlown.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Han har sagt att han hade mycket pengar i plånboken eftersom han ville ha dem osynliga för soc. Och det finns inget som motsäger det. Så är det bara.

Du kanske borde ta dig en funderare på varför domstolarna dömde som de gjorde.

Nu uppfattar jag ditt resonemang som att man kan behålla försörjningsstödet livet ut om man väl har fått det. Du hävdar att inga kontroller eller omprövningar av försörjningsstöd sker efter att det beviljats. Men det kan jag tala om för dig, att detta är fullkomligt fel.

Om någon säger att solen är gul får du det med andra ord till att personen hävdat att månen är gul?

Jag belyste bara det faktum som är gällande för att erhålla försörjningsstöd och har inte med ett endaste ord nämnt vad som krävs för att behålla detsamma.
Betackar mig för ditt argumentationssätt att lägga ord i andras mun. Påvisa var jag har hävdat att det inte krävs några vidare kontroller eller omprövning av försörjningsstöd eller upphör omedelbart med dina lögner.
Citera
2012-06-04, 22:30
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det framkom i rätten att det var ett 50-tal män som M hade i sin dator.
Och då är det inte från facebooks vänlista som dessa män/vänner plockats från.
Det fetade.

Tror du att Marina trodde på Lill Lindfors när hon sjöng:

"Tänk dej att ha en man i byrån, i en ask bland andra grejor. När som helst du får lust så plockar du fram din ask." ?

Eller vad menar du?
Citera
2012-06-04, 22:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Din s.k. yrkesman hävdar detta efter att ha sett en bild på en gran som fällts i samband med åtkomst till FP.
Gratulerar till utmärkelsen trådens största Qlown.

Om någon säger att solen är gul får du det med andra ord till att personen hävdat att månen är gul?

Jag belyste bara det faktum som är gällande för att erhålla försörjningsstöd och har inte med ett endaste ord nämnt vad som krävs för att behålla detsamma.
Betackar mig för ditt argumentationssätt att lägga ord i andras mun. Påvisa var jag har hävdat att det inte krävs några vidare kontroller eller omprövning av försörjningsstöd eller upphör omedelbart med dina lögner.

Det FS sagt är att han höll dessa pengar osynliga pga försörjningsstöd. Det är sakfrågan, håll dig till den. Inget motsäger att han talade sanning då.

Sunt förnuft ger vid handen att man inte kan ha för mycket pengar på kontot när man ansöker om, eller uppbär, försörjningsstöd. FS har, enligt egna uppgifter, uppburit försörjningsstöd fr o m juni. Första utbetalningen var i månadsskiftet maj/juni.

Enligt FUP och domar så har inte FS beslagits med lögn på den punkten.
Citera
2012-06-04, 22:48
Medlem
Citat:
Hur bekräftades det?
Bara logist tänkande hon hittades säkert inte på en nyinköpt IKEA madrass utan det är den som var i sängen. En kvinnokropp innehåller ca 4-5L blod minus lite spill. Tror du att madrassen hon blev funnen på inte inehåller något blod? Hur är ditt logiska tänkande då beskaffat?
Citera
2012-06-04, 22:49
Bannlyst
[quote=Eerieye]Det FS sagt är att han höll dessa pengar osynliga pga försörjningsstöd. Det är sakfrågan, håll dig till den. Inget motsäger att han talade sanning då.

Menar du att F inte talat sanning någon annan gång då, eller ?
Citera
2012-06-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Man häpnar över er inkompetens, värsta utläggningen om något som ni inte har en susning om.
Ni har inte jobbat i skogen, och det går inte att jämföra med en julgran som tas in i värmen.
Menar du mig så kan jag avslöja att jag delvis är skogsbonde.
Citera
2012-06-04, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Bara logist tänkande hon hittades säkert inte på en nyinköpt IKEA madrass utan det är den som var i sängen. En kvinnokropp innehåller ca 4-5L blod minus lite spill. Tror du att madrassen hon blev funnen på inte inehåller något blod? Hur är ditt logiska tänkande då beskaffat?
Min fråga gällde bl.a. blodmängden.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Och en madrass med 4-5 liter blod
En kvinnokropp innehåller mycket riktigt 4-5 liter blod. Men för att tömma en kropp på så mycket blod krävs dränering. Det går normalt inte att blöda så mycket. Så vad har du för källa? Och var har du din källa om att en madrass har hittats? Och att den innehöll blod?
Citera
2012-06-04, 23:01
Medlem
Citat:

En kvinnokropp innehåller mycket riktigt 4-5 liter blod. Men för att tömma en kropp på så mycket blod krävs dränering. Det går normalt inte att blöda så mycket. Så vad har du för källa? Och var har du din källa om att en madrass har hittats? Och att den innehöll blod?
Jag kan lova dig att madrassen ligger i paketet, du kommer att få detta bekräftat senare om så är nödvändigt. Hur mycket blod som nu ligger i madrassen är också ett logist tänkande, en stor blodfläck kvar på resårmadrassen, en tredje del av ytan, blev hon strypt eller åderlåten genom skott eller kniv. Samma fråga igen till dig, vad tror du är dödsorsaken ?
Citera
2012-06-04, 23:01
Bannlyst
Citat:

Har 2 l blod runnit ut i sängen så har bäddmadrassen fått sin beskörda del av blodbesudling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in