2012-05-31, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Och så kan det vara som så att handen aldrig var svullen - rättsläkaren såg ju ingenting konstigt med den.

Jo, FS drar sin version för fhl varför handen är svullen. Svullnaden kan ha lagt sig på ett dygn i vila i häktet.
Citera
2012-05-31, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag fick för ett fem minuter sedan besked från HD. Resning är inte begärd. Varför kan du inte hålla dig till sanningen?

Det är väl ingen som lämnar in en resningsansökan när inte SKL är klar med sin undersökning av fynd i paket och runt dumpningsplats ? Det tar nog ett tag till innan teknikerna är klar och överlämnar bevismatreal till polis och åklagare.
Citera
2012-05-31, 08:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jo, FS drar sin version för fhl varför handen är svullen. Svullnaden kan ha lagt sig på ett dygn i vila i häktet.

Ok. Så han får en svullnad kring den 28/7 och den är kvar den 4/8 men den 5/8 ska den alltså mirakulöst ha försvunnit?
Den 5/8 säger fhl återigen att hans hand är svullen.
Citera
2012-05-31, 08:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag fick för ett fem minuter sedan besked från HD. Resning är inte begärd. Varför kan du inte hålla dig till sanningen?

Jaha, ingen officiell handling inlämnad än alltså, tyckte det var lite märkligt med det uttalande som MrsMagoo kom med, en så udda händelse i ett så pass uppmärksammat mål skulle givetvis kommit ut i media.
Citera
2012-05-31, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ok. Så han får en svullnad kring den 28/7 och den är kvar den 4/8 men den 5/8 ska den alltså mirakulöst ha försvunnit?
Den 5/8 säger fhl återigen att hans hand är svullen.

Du har dålig koll. Rättsläkaren undersökte FS den 6/8
Citera
2012-05-31, 08:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av van.haelsing
Det är väl ingen som lämnar in en resningsansökan när inte SKL är klar med sin undersökning av fynd i paket och runt dumpningsplats ? Det tar nog ett tag till innan teknikerna är klar och överlämnar bevismatreal till polis och åklagare.
Men ändå påstod MrsMagoo att resning är begärd. Konstigt, va?
Citera
2012-05-31, 08:12
Bannlyst
Citat:

Kan förberedelser för en resning vara begärd men inte inlämnad?
Citera
2012-05-31, 08:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du har dålig koll. Rättsläkaren undersökte FS den 6/8

Vilket jag visst hade koll på. Jag skrev att fhl påpekade svullnaden den 5/8. Och att den uppmärksammades även den 4/8. Då har han alltså haft en svullnad i en vecka. Men rättsläkaren såg inget dag 8.
Citera
2012-05-31, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vilket jag visst hade koll på. Jag skrev att fhl påpekade svullnaden den 5/8. Och att den uppmärksammades även den 4/8. Då har han alltså haft en svullnad i en vecka. Men rättsläkaren såg inget dag 8.

Det är inte omöjligt. Om FS hållit igång genom att dölja spår, släpa och bära tungt så blir handen ansträngd och svullnaden ger sig först efter vila.
Citera
2012-05-31, 08:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är inte omöjligt. Om FS hållit igång genom att dölja spår, släpa och bära tungt så blir handen ansträngd och svullnaden ger sig först efter vila.

Jag tror inte att skadan uppkommit genom att han slagit Marina. Jag tror inte att han slog henne överhuvudtaget. Varken då eller innan.
Citera
2012-05-31, 08:22
Bannlyst
Citat:

Blir det en resning inlämnad så har teknikerna hittat ngt väldigt graverande för FS. Annars finns ingen anledning att gå vidare med fallet. Order om extrem noggranhet har nog utfärdats till SKL. Ingenting lämnas åt slumpen denna gång.
Citera
2012-05-31, 08:29
Bannlyst
Citat:

Det är mycket konstigare att du fått besked av HD nu på morgonen innan de ens har öppnat växeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in