2012-05-29, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om man inte hittar spår från FS och inte hittar spår från annan, vilken betydelse får detta?

Det låter jag rätten avgöra.
Citera
2012-05-29, 08:42
Bannlyst
Citat:
Tack för det svaret.

Smutsblått överkast eller fleecefilt, vad menar du med det?

Enligt Borgar så låg ett smutsblått överkast i frotté på sängen när de var där första gången. FS kanske lade på det som hastigast för att sedan dölja blodet mer ordentligt med fleecefilten.
Citera
2012-05-29, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den som dolt blodpölen gjorde ju uppenbarligen det. Eftersom dom inte ens gick igenom sängen då.

En husrannsakan vänder upp o ner på hela huset om det gäller misstanke om narkotika brott. Här pratar vi mord. Och ingen vänder upp o ner på sängen, madrasser....

Nej, det letade då efter en försvunnen Marina. De arbetade förutsättningslöst eftersom de inte visste om hon gett sig av frivilligt.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kam pratar om två olika män som setts på olika platser vid olika tidpunkter. Bägge två KAN vara FS dock.

Jag visste inte att det var två olika män (som då naturligtvis inte kan vara F.S båda två om det är olika män).

Självklart skulle det vara intressant att höra signalement på dom. Min gissning: Det får vi inte höra, för det var inte något som stämnde in på F.S och därav sågs inget intressa av dessa.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det ser jag i FUP. Den enorma slasken har jag inte läst, men jag tror inte den innehåller kakrecept. Att advokater säger att ingen annan är utredd verkar vara ett standaruttalande? Så sa Schurrers advokat också.."hur vet ni att det är hon? ingen annan är utredd". Nej, för de personer som kunde vara aktuella visade sig inte behövas utreda närmare på grund av alibin och andra orsaker. Jag undrar när ni ska förstå hur polisen arbetar?

Har du någon hänvisning till sida i FUP där en sådan utredning av alternativa GM har skett, jag har läst hela FUP och inte hittat detta?

Suck, nu gissar du iallafall att de personer som behövde utredas inte utredes för att de hade alibin trots att det inte finns något som styrker detta.

Många av oss vet hur polisen arbetar och i detta fall så vet vi att det har gått käpprätt åt helvete.
Citera
2012-05-29, 08:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Visst var det vid detta besök som det var korsdrag där inne också? Ljust och fräscht

Ja..FS gjorde vad han kunde för att få bort blod och krutlukt.
Citera
2012-05-29, 08:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, det letade då efter en försvunnen Marina. De arbetade förutsättningslöst eftersom de inte visste om hon gett sig av frivilligt.

Så har inte jag uppfattat det. Måste läsa stycket igen. Rätt ska vara rätt såklart.

Dock var det ju ingen polis, eller kriminalhund som märkte det heller.
Det var dom som flyttade in i huset som märkte blodpölen.
Citera
2012-05-29, 08:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det låter jag rätten avgöra.

Menar du att du helt plötsligt anser att rätten är kapabel att avgöra detta nu, accepterar du därmed rättens utslag eller är deras utslag bara rätt om det dömmer så som du vill?
Citera
2012-05-29, 08:48
Bannlyst
Citat:
Har du någon hänvisning till sida i FUP där en sådan utredning av alternativa GM har skett, jag har läst hela FUP och inte hittat detta?

Suck, nu gissar du iallafall att de personer som behövde utredas inte utredes för att de hade alibin trots att det inte finns något som styrker detta.

Många av oss vet hur polisen arbetar och i detta fall så vet vi att det har gått käpprätt åt helvete.

Det måste först hitta någon annan än FS att utreda. Det har de inte gjort. Finns inget som ger någon vink om att någon mer än han behöver utredas vidare. Det arbetet går säkert att läsa om i slasken. FS har slasken, inte ens han verkar hitta någon misstänkt. Han hade inte hållit käften om det om det funnits någon som han tyckt hade behövts utredas vidare.
Citera
2012-05-29, 08:49
Bannlyst
Citat:
Menar du att du helt plötsligt anser att rätten är kapabel att avgöra detta nu, accepterar du därmed rättens utslag eller är deras utslag bara rätt om det dömmer så som du vill?

Jag kan väl inte göra mer än att acceptera rättens beslut? Du vet att jag tyckte de gjorde rätt som inte fällde FS även fast jag är övertygad om att han är skyldig.
Citera
2012-05-29, 08:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Enligt Borgar så låg ett smutsblått överkast i frotté på sängen när de var där första gången. FS kanske lade på det som hastigast för att sedan dölja blodet mer ordentligt med fleecefilten.

Är Borgars ord huggna i sten eller kan det vara så att han mindes fel, precis som han mindes fel att ett tavla var ett fönster med mera?

Okej, så nu anser du att det inte är säkert att han hade dolt blodet i sängen redan, annat än temporärt, innan polisen kom första gången.
Citera
2012-05-29, 08:52
Bannlyst
Citat:
Är Borgars ord huggna i sten eller kan det vara så att han mindes fel, precis som han mindes fel att ett tavla var ett fönster med mera?

Okej, så nu anser du att det inte är säkert att han hade dolt blodet i sängen redan, annat än temporärt, innan polisen kom första gången.

I och med att Borgar till och med minns att det var i frotté så verkar han säker på sin sak i den frågan. Jag tror att FS lät blodpölen torka med de öppna fönstren för att senare dölja allt mer noggrannt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in