2012-05-13, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Källa på att bara en herre är tillfrågad om alibi? Du kan omöjligen känna till allt vad polisen gjort för att utesluta andra GM.
FUP, jag skrev det.
Citat:
Framhäv inte dina spekulationer som sanningar. Du vet inte om teorierna hade som avsikt att rikta polisens fokus mot FS. Varför säger du att Fred hittade på att Marina kan ha försvunnit frivilligt? Hittade också domstolen på som inte kunde utesluta att hon inte var mördad?
Han kommer med unika påståenden, som inte stöds av andra. Därför drar jag slutsatsen att han hittar på.
Citera
2012-05-13, 09:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, jag skrev det.

Besvara nu frågan ordentligt, Quarrel.

Citat:
Han kommer med unika påståenden, som inte stöds av andra. Därför drar jag slutsatsen att han hittar på.

Bra att du nu försäkrar oss om att det var din egen slutsats och inte någon sanning. Du kommenterade dock inte hur du visste att Freds avsikt var att rikta polisens intresse mot Fredrik.

Varför är det ett påhitt av Fred att påstå att Marina kan ha försvunnit frivilligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Dina slutsatser ska ingen lita på. Du som tror att ett alibi måste bestå av en fysisk person som går att höras...

Precis.
Citera
2012-05-13, 09:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bra att du nu försäkrar oss om att det var din egen slutsats och inte någon sanning. Du kommenterade dock inte hur du visste att Freds avsikt var att rikta polisens intresse mot Fredrik.

Varför är det ett påhitt av Fred att påstå att Marina kan ha försvunnit frivilligt?
Jag svarade på det.
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Dina slutsatser ska ingen lita på. Du som tror att ett alibi måste bestå av en fysisk person som går att höras...
Precis.
Vad har du för anledning för att hålla med Mariooo? När påstod jag att ett alibi måste bestå av en fysisk person?
Citera
2012-05-13, 09:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Hon sa det efter båtturen.

Är detta ytterligare ett uttalande av ett medium eller var du där?
Citat:
Jag slår min näve i väggen
Varför slår du din näve i väggen?
Citat:
förbannad vart han då...
Vem blir förbannad för att du slår din näve i väggen?
Citera
2012-05-13, 09:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ingen aning. Men en sak är säker: Åklagaren är chanslös på grund av detta, jag begriper inte ens varför han väckte åtal med den luckan i bevisningen.

Med tanke på den prestige som gått i saken från åklagarens sida, hur man utan bevisning har försökt att få någon framstå som skyldig endast baserat på gissningar och övertygelser och hur man genom sanningsvittnen försökt att förtala och svartmåla en person så han ska uppfattas som mer skyldig så förstår man att det inte fanns sannolika skäl att tro att han skulle kunna bli dömd och man kan nästan misstänkta att det handlar om ett obefogat åtal därför att åklagaren satte sina och målsägarens intressen före rättvisans.

Rättens dom och den skarpa tillrättavisning som totalt sågade åklagarens åtal och polisens utredning är så pass talande att även rätten sannolikt ansåg att åtalet var obefogat.

Vid tillfället för åtal fanns inte en kropp och en konstaterad brottsplats.

"Väcker någon åtal mot oskyldig med uppsåt att denne må bliva fälld till ansvar, dömes för falskt åtal till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Är brottet grovt, skall dömas till fängelse, lägst sex månader och högst fyra år.

Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om åtalet avsett allvarligt brott eller innefattat missbruk av tjänsteställning.

Den som väcker åtal ehuru han icke har sannolika skäl därtill, dömes för obefogat åtal till böter eller fängelse i högst sex månader."
Citera
2012-05-13, 09:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Fanns det i TR eller HR några vittnen som talade till FS fördel?

Det fanns några vittnen som enbart vittnade om saken och höll sig till sanningen vilket talade till FS:s fördel.
Citera
2012-05-13, 09:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Källa på att bara en herre är tillfrågad om alibi? Du kan omöjligen känna till allt vad polisen gjort för att utesluta andra GM.

Det framgick under domstolsförhandlingarna att polisen inte hade utfört åtgärder för att utesluta alternativa gärningsmän, om nu inte åklagaren hade skäl att dölja det för rätten också.
Citera
2012-05-13, 09:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag svarade på det.

Vad har du för anledning för att hålla med Mariooo? När påstod jag att ett alibi måste bestå av en fysisk person?

När och var skrev Mariooo att du påstod det? Mariooo skrev också att det gällde en fysisk person som går att höras, inte att ett alibi måste bestå av en fysisk person. Försök inte använda dessa qlassiska motdrag mot mig, du kommer inte lyckas. Du har inte koll på alibifrågan då du inte har någon som helst koll på vad polisen har gjort för att utesluta GM. Är du medveten om att man kolla upp en persons alibi utan att tillfråga den berörda personen?

Kan du berätta nu hur du vet vad Freds avsikter var?

Varför hittar Fred på när han säger att Marina kan ha försvunnit frivilligt?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-13 kl. 09:54.
Citera
2012-05-13, 09:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det framgick under domstolsförhandlingarna att polisen inte hade utfört åtgärder för att utesluta alternativa gärningsmän, om nu inte åklagaren hade skäl att dölja det för rätten också.

Inte tillräckligt, nej. Eller du kanske har full insyn i polisarbetet och vet exakt vilkas alibi som utretts?
Senast redigerad av TKD_1337 2012-05-13 kl. 10:09.
Citera
2012-05-13, 09:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ovanligt är att en åklagare sekretessbelägger en hel slask..Har det hänt i något annat fall?
I vanliga fall så är det en offentlig handling med kanske viss undantag med svärtning av känsliga kapitel.
Men i Marinafallet har åklagaren valt att sekretessbelägga hela slasken och då kan man fråga sig av vilken anledning.
Inte kan det vara av rikets säkerhet eller terroristlag då en karlhungrig kvinna från spekeröd försvinner.

Nää, det bottnar i att åklagaren har vart allt för trångsynt i sin förundersökning och velat mörka Ms alla kontaktförsök med män med bisarra lekar.

Det finns en snubbe från Karlskogaområdet som ingår bland Ms sexkontakter. Om denne arbetar inom vapenindustrin så skulle det vara en anledning till att sekretessa men inte hela slasken det hade väl räckt med hans förhör om han blev förhörd?
Citera
2012-05-13, 09:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag skulle tjalla på langaren 100 ggr av 100, som vilken människa med vett i hövve skulle gjort. Men varför skulle alternativa GM gora sig så mycket besvär...? städa hela natten och samtidigt hinna med att dumpa kroppen innan FS kommer hem.? Det verkar ju så ologiskt så det är nog inte sant....

På vilket sätt skulle langarens alibi tala för att FS är oskyldig?

Alibit är helt ointressant dock användes det emot honom som att han är skyldig bara för att han vägrar uppge ett alibi som inte har någon som helst betydelse i fallet.
Citera
2012-05-13, 10:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Hon sa det efter båtturen. Jag slår min näve i väggen förbannad vart han då...

Källa på att Marina sa att han var tvungen att flytta direkt efter båtturen?

Du har ingen jävla aning om vad hon sa och inte sa. Inte sa hon något om detta till sin systern heller, när hon pratade med henne ett tag senare, hon sa bara att hon var ledsen för att FS kallat henne för dumma saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in