2012-04-15, 16:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Frågan är när en kropp övergår från kropp till skelett. Jag vet levande människor som jag skulle betrakta mer eller mindre som skelett. =)
Mj var nog iaf inte att likna vid ett skelett vid tiden för försvinnandet. Skulle nog snarare påstå att hon var vid gott hull.
Citera
2012-04-15, 16:38
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelina
jag tror med att hon har finger med i det hela.. vad jag minns rätt så var hon väl i närheten just den tidpunkten...
Om du menar när de hämtade FS grejer så fick de väl skjuts av ngn bekant till Maskroos pappa tycks jag minnas och då var det nog inte läge att flytta paketet.
Citera
2012-04-15, 16:39
Medlem
P.Gs avatar
Kan sambon åtalas igen för samma brott, om nu bevisen återigen pekar åt hans håll? Jag har pinsamt dålig koll.
Citera
2012-04-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Om du menar när de hämtade FS grejer så fick de väl skjuts av ngn bekant till Maskroos pappa tycks jag minnas och då var det nog inte läge att flytta paketet.

nej hon lär ju ha befunnit sig närheten när marina försvann. har för mig att ni hade lagt ut vad maskrosen hade skrivit på FB åt marina. något i stil med att jag skall pissa på din grav och jävla hora. minns inte exakt .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Mj var nog iaf inte att likna vid ett skelett vid tiden för försvinnandet. Skulle nog snarare påstå att hon var vid gott hull.

..vilket borde tala för att desto mer kan finnas kvar. (rätta mig om jag har fel)
Citera
Medlem
Citat:
Liknande fall
Att personer som friats i domstol fälls efter resningsförande är ovanligt. Men det förekommer. Ett färskt fall är det så kallade Hovs Hallar-målet i Skåne. Helsingborgs tingsrätt dömde i december 2010 en åtalad 24-åring till 13 års fängelse för mord på en kvinna och dråp på en man, samt brott mot griftefriden då han även styckat de döda kropparna.

24-åringen friades i tingsrätten i september 2007 då de inte var styrkt att mannen mördat dem då deras kroppar inte hade återfunnits. Sommaren 2009 beviljade dock hovrätten resning i målet då ny bevisning framkommit i form av kropparna hade hittats

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.916313-exsambon-kan-atalas-igen
Citera
2012-04-15, 16:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrigley
http://www.nyhetersto.se/visa2.asp?id=spekerod20120414

Finns en bild markerad med pil på något av fynden.
Var är de fällda granarna?
Citera
2012-04-15, 16:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kan sambon åtalas igen för samma brott, om nu bevisen återigen pekar åt hans håll? Jag har pinsamt dålig koll.

Japp genom resning av riksåklagaren, men det krävs lite bevis.
Så det kan han minst sagt göra och det kan man alltid hoppas på.-

Gömma blod, ljuga,inte svara i förhör,iskall, misstänkt störning, och nu kanske en kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Jelina
nej hon lär ju ha befunnit sig närheten när marina försvann. har för mig att ni hade lagt ut vad maskrosen hade skrivit på FB åt marina. något i stil med att jag skall pissa på din grav och jävla hora. minns inte exakt .

Det stämmer och det va väldigt mycket ord i negativ form som kom från det hållet.
Citera
2012-04-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var är de fällda granarna?

Undrade jag också. Kan det ha handlat om väldigt små späda granar - mer att betrakta som gran-ris?
Citera
2012-04-15, 16:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Undrade jag också. Kan det ha handlat om väldigt små späda granar - mer att betrakta som gran-ris?

Det är ingen konst att ta normala granar och fälla dom det gör man med tex en yxa
Eller en behändig handsåg. De granar med bredd kräver lite mer, men annars så är det så lätt så.
Jag vet och jag är ju kvinna och har inte fysisk kapacitet som en man. Granar förövrigt är jävliga på det sättet att de orsakar skugga och mörker.
Citera
2012-04-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Gömma blod, ljuga,inte svara i förhör,iskall, misstänkt störning, och nu kanske en kropp.

Det stämmer och det va väldigt mycket ord i negativ form som kom från det hållet.

då minns jag rätt. har polisen kollat upp maskrosen mera än kollat upp hennes hem?
Citera
2012-04-15, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Fantastiska nyheter man kom hem till!! Nu ska nog detta lösa sig till slut. Marinas familj får begrava henne, och den misstänkte kommer förhoppningsvis fällas för mord. Fan vad bra att frivilliga ger sig ut och letar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in