Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Men alla har väl ett sk ALIBI, eller.
Nej, bara en herre är tillfrågad om alibi och alibit är inte kollat enligt FUP. FL påstår att alibi är kollat, men han är beslagen med lögn på andra platser i förhör.
Citat:
Tydligen ett jälka dåligt ställe att avyttra en kropp eftersom kroppen HITTADES. svårt att gömma en kropp på 9-10 timmar om man inte känner till omgivningen, kanske...?
Efter att ha städat BP har han en oändlig tid att gömma kroppen på.
Kroppen kan ha gömts av någon helt utan lokalkännedom. Han visste att civilisationen ligger västerut, eftersom det var därifrån han kom. Så han körde österut. Efter fem minuter började han leta efter gömställe, och bestämde sig för att hela tiden välja den smalaste vägen. Han såg en smal väg in åt höger, och körde in där. En stund senare delade sig vägen igen, och återigen valde han den smalaste, denna gång åt vänster. Och, voila, där vägen tog slut hittade han ett perfekt gömställe, långt från all bebyggelse. Tyvärr missar han att platsen är ett tillhåll för kabelbrännare och ligger nära Bohusleden.
Citat:
Om du pratar om F**d eller Fr*d eller kanske Fred så verkar inte han ha alla bestick i besticklådan, enligt mig. Vart är den där jävla ekan han dillar om flera ggr...? Det finns ingen eka, har aldrig funnits ngn eka och hans inbillade "kanske" förhållande med Marina är just som det låter..Inbillat och det mesta om det han dillar om i FUP:en är påhittat i pojkrummet hemma hos mamma....
Ta det med en eller två nypor salt.
Precis. Han påstod att FS har tillgång till både båt och fyrhjuling, rena rama påhitt i avsikt att rikta polisens intresse mot FS så länge han satt häktad. När FS är fri hittade han på att M kan ha försvunnit frivilligt. Han kan mycket väl försökt att avleda polisen från fyndplatsen.
Citat:
Ingen av de 10-15 s-kontakter hade tillträde till hennes egendom...har du läst FUP:en...?
Vilken av de 45-50 sexkontakterna hade
inte tillträde till bostaden i M:s sällskap natten 28-29, enligt FUP?
Citat:
Då har han ju rätt i en sak i a f...Parasit. håller med han faktiskt, men jag skulle nog ha lagt till lågt krypande tror jag...
Varför pressar inte åklagaren FS om sina förehavanden den 28:e...?ingenting som stämmer i hans berättelse
Vad mer än besöket hos langaren, som av förklarliga skäl doldes, stämmer inte?
Citat:
Tillbaka till FUP:en. Varför ljuger han om yxan som ligger mellan sätena i bilen.?
Den har inte använts till att döda stackars halvdöda påkörda djur. Ta in han på förhör igen och fråga om inte yxan använts till att hugga ner 2 unggranar att lägga på sitt välgjorda paket. Ficklampan och handskarna som ligger under byrån i hallen, vad har dessa använts till...?
Blöder granar blod? FUP sid 218.
Citat:
Indikation för blod erhölls på en yxa i bilen. Vid analys på SKL framkom att blodet ej är humant.
Citat:
Jag skulle tjalla på langaren 100 ggr av 100, som vilken människa med vett i hövve skulle gjort. Men varför skulle alternativa GM gora sig så mycket besvär...? städa hela natten och samtidigt hinna med att dumpa kroppen innan FS kommer hem.? Det verkar ju så ologiskt så det är nog inte sant....
Vad hade det tjänat till att tjalla på langaren? Tror du att langaren hade sagt "Javisst var FS hos mig och köpte knark. Jag kryper gärna i fängelse ett tag för att skydda honom"?