2012-05-04, 21:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Så FS har släppt vissa delar av slasken till vissa här i tråden. Och då de delar som handlar om Hollandspåret.

Är det korrekt uppfattat?

Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Är slasken offentlig?
Hur många sidor omfattar hela slasken?

Nej, nej, 1082 sidor.
Citera
2012-05-04, 22:21
Moderator
Eerieyes avatar
FS kan f ö släppa hela slasken. För han omfattas inte av skrivningarna i "Offentlighets och sekretesslagen". Han är ju inte tjänsteman.
Citera
2012-05-04, 22:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det hade varit en baggis att stycka hela resårbotten och köra bort den i Lupon till en tipp, gissningsvis två timmars jobb.
Och riskkalkylen? - En inplanerad kyrkogårdsnatt och ett besök från någon av MJ:s familjemedlemmar avgjorde nog saken; i köket hängde en tavla med text: "Mormor 89" (fyllde år 31 juli) och den 28 juli hade syster C ringt två gånger utan att få svar: kl. 12.30 och 14.30. MJ visste att syster C och hennes kille skulle åka ner till Mallorca och hade därför lovat att komma hem till sina föräldrar den 29/7 för att tillsammans med systern åka wakeboard. - Frakta bort styckade, blodiga resårbottnar är också i sig ett riskmoment liksom att hitta en 100%-igt säker avstjälpningsplats.
Citera
2012-05-04, 22:37
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigSwig
Well well...där ser man.
Kanske du skall läsa mitt inlägg en gång till! Läsa och försöka förstå vad jag skriver.

(Om mördaren hade haft sinnesnärvaro att se skotthålet i väggen och slagit i en spik
eller skruvat i en skruv...hade polisen kunnat identifierat det som ett skotthål då)?

Jodå, jag förstår vad du skriver, däremot kanske jag inte förstår vad du menar.

Om du vill ha svar på din fråga, så svarar jag:
Nej, de hade förmodligen inte brytt sig om att kontrollera detta t.ex. skruvhål.

Vad jag menar är att de inledningsvis inte såg hålet i alla fall.
Precis lika lite som vilken person som helst skulle ha gjort, som inte är van att se dessa väggar.
Citera
2012-05-04, 22:37
Medlem
4Elzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Cirka 20 sidor, ingenting som är av värde för tråden just nu.

Om du inte har läst hela slasken, utan bara 20 sidor. Hur kan du då säga att det bara
finns ett förhör med FB där??
Citera
2012-05-04, 22:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Elz
Om du inte har läst hela slasken, utan bara 20 sidor. Hur kan du då säga att det bara
Lalajlaj har gått och lagt sig så jag svarar för honom. Han har innehållsförteckningen, och där finns namnet på de förhörda i varje förhör.
Citera
2012-05-04, 22:59
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Jag tycker också att vi har diskuterat färdigt resårbottnarna, men när folk drar upp dem så...

Det är inte konstigt att M ber FS fixa nya resårbottnar medan hon är bortrest. Hon behöver dem inte då. Han kan givetvis ha sagt att han fick pengar till dem.

Hur kom dragblocket in i det här? Och var står det att de var oense om vem som ska betala?

FS skulle aldrig lägga ett nickel för två sängbottnar ens för att skydda sig själv.
Då hade han hellre hämtat sina hos Marinas föräldrar.
När polisen frågade om inte han skulle vara med att betala dragblocket kunde han inte se något skäl till varför, han skulle ju aldrig åka mer med den.
Citera
2012-05-04, 23:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
FS skulle aldrig lägga ett nickel för två sängbottnar ens för att skydda sig själv.
Då hade han hellre hämtat sina hos Marinas föräldrar.
Det är din uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
När polisen frågade om inte han skulle vara med att betala dragblocket kunde han inte se något skäl till varför, han skulle ju aldrig åka mer med den.
Var står det? frågade jag.
Citera
2012-05-04, 23:02
Medlem
olovpalmes avatar
Vi kan konstatera att resårmadrasserna innehållande blod blev kvar i huset.Därigenom blev mordplatsen klarlagd.Offret blev mördad i sin egen säng i sin egen villa.
Kulhål i väggen vid sängen visar att troligt mordvapen är pistol.Pistolen är försvunnen.

Trolig gärningsman är offrets kriminella sambo Fredrik.Han har tidigare visat att han är kapabel till vad som helst och kan gå över vilka gränser som helst.Har misshandlat sin egen 5 årige dotter och även bundit fast henne med tejp mm.Kan han göra såna grejor mot ett barn då kan han göra vad som helst.En vanlig människa gör inte sånt.Troligtvis är det nåt som inte stämmer i hjärnan.
Citera
2012-05-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jodå, jag förstår vad du skriver, däremot kanske jag inte förstår vad du menar.

Jag menar att om GM var iskall så kollade han var kulan tog vägen.

Och...om han såg att den satt i väggen så hade han gjort något åt det.

T.ex. gräva ut kulan och spikat i en spik eller skruvat i en skruv. Vem skulle då kunna säga att det är ett "märke" efter ett skott från ett skjutvapen?

Han var alltså inte så iskall.
Senast redigerad av BigSwig 2012-05-04 kl. 23:12.
Citera
2012-05-04, 23:07
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Att resårbottnarna skulle ha bytts ut. Sängstommen fick vara kvar. Blodet på den hade gått att tvätta bort och eventuellt målas över. Ingen bryr sig om en målning eller inte på en osynlig del av en möbel.
Jo men nu gjorde inte din klient det helt enkelt, och prio nr. 1 var ju att forsla bort kroppen och städa bort det värsta vilket han bevisligen gjorde, så helt inkompetent är ju inte din klient. Men han är ju ändå inget Mensaämne så begär inte för mycket...
Citera
2012-05-04, 23:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Elz
Om inte innehållsförteckningen är förvanskad så finns endast 1 förhör med F.B i slasken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in