2012-05-05, 17:52
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Och om man riktar det mot sig själv, hur stor idiot är man då?

Jag tror inte på överlagt mord eller ens att den som hade ihjäl Marina ville att hon skulle dö.
Och vad baserar du (då) din tro på? Vad har fågeln kvittrat i ditt öra? Lär njuta av min välförtjänta semester - om den så bara håller i en vecka.

Alltså - när drog logikens bränsle sitt sista flämtande andetag, här i tråden.
Idiotteorier har (uppenbarligen) tidigare förevisats tråden - nu vill till att det efter fyndet - finslipas och justeras i desamma.

*M blev mördad. (Det vittnar den diskreta "fläcken" om - samma fläck FS "inte hade en aaaaaning om vad den kunde föreställa".)
*Kroppen är återfunnen.
*Holland/vampyrspår/frivillig blodtappning eller skott genom smådjur - är inget annat än trams. Det är fakta!

Fyndet kan beroende av vad som där går att utläsa - vara resningsgrundande. Jag har visserligen svårt att rangordna loppor och löss - kluven är jag som motvilligt tvingas rangordna de fantasifulla hypoteserna inbördes/sinsemellan. Och vilken är värst, egentligen? Jag vet inte. Men du får gärna utveckla skillnaderna mellan dina & Q;s hypoteser, vad jag sett har du inte ifrågasatt Q:s tidigare inlägg - därav min hypotetiska frågeställning.

Gott så. Kan tro Ni är något av "bundisar". Grattis till vänskapen.
Citera
2012-05-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Jag tror mordet är utfört i affekt. Sedan lite stillestånd i händelseförloppet under tiden förövaren lugnade ned sig samt började fundera på framtiden. Därefter panik igen - bort med kroppen så fort som möjligt på bästa möjliga vis. Förpacka väl i plast. In med skottkärran (åtminstone i vardagsrummet) och på med kroppen. Ut till bilen via rampen och sedan iväg till dumpningsplatsen.

Därefter hem och röja det värsta. Mer funderingar på historia, alibi och hur man kan förleda polisen. På förmiddagen iväg med bilen på ett sätt som ska likna att M dragit. Snabb fart, ta ut pengar och ställa bilen vid tågstationen.

Därefter bara lugn. Låta allt ha sin gång. Inte säga varken bu eller bä och hoppas på det bästa.
Citera
2012-05-05, 18:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men först måste du lyfta en (låt oss säga redan surrad) men dock lealös tyngd uppåt en bra bit, för att sedan söka baxa ut tyngden genom fönstret. - Inte troligt alls, enligt min mening eftersom det efter nedstjälpning på golvet bara var att dra ut kroppen från sovrummet, genom vardagsrummet, vidare tre trappsteg ned till hallen, ut genom ytterdörren och två trappsteg senare befinna sig på stengången och ha en raksträcka bort till rampen - och en bil körs fram. Och här får du, vare sig du vill eller inte, ett litet lyft som du måste orka med för att få in den avlånga tyngden i bagaget, alt, att du använder en ramp och sedan knästående placerar dig inne i bagaget och försöker dra upp en del av tyngden, för att avsluta med att gå ut och skjuta in det som fortfarande befinner sig utanför...

Och du är säker på att det inte blir några som helst släpmärken på golven som går att spåra om man gör på det viset? (Vi får väl förmoda att GM lindat in kroppen i presenning innan hen drog ut den ur huset.)
Citera
2012-05-05, 18:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Detta är intressant. Polisen kom ju inte fram med sin van utan att gräva. Frågan är om Lupon kan ha används. Kan vara tveksamt.

Man får ha i åtanke att det är skillnad att köra på en skogsväg i april mot juli. Stor skillnad.

(Jag tillbringar mycket tid i skogen.)
Citera
2012-05-05, 18:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Och vad baserar du (då) din tro på? Vad har fågeln kvittrat i ditt öra? Lär njuta av min välförtjänta semester - om den så bara håller i en vecka.

Alltså - när drog logikens bränsle sitt sista flämtande andetag, här i tråden.
Idiotteorier har (uppenbarligen) tidigare förevisats tråden - nu vill till att det efter fyndet - finslipas och justeras i desamma.

*M blev mördad. (Det vittnar den diskreta "fläcken" om - samma fläck FS "inte hade en aaaaaning om vad den kunde föreställa".)
*Kroppen är återfunnen.
*Holland/vampyrspår/frivillig blodtappning eller skott genom smådjur - är inget annat än trams. Det är fakta!

Fyndet kan beroende av vad som där går att utläsa - vara resningsgrundande. Jag har visserligen svårt att rangordna loppor och löss - kluven är jag som motvilligt tvingas rangordna de fantasifulla hypoteserna inbördes/sinsemellan. Och vilken är värst, egentligen? Jag vet inte. Men du får gärna utveckla skillnaderna mellan dina & Q;s hypoteser, vad jag sett har du inte ifrågasatt Q:s tidigare inlägg - därav min hypotetiska frågeställning.

Gott så. Kan tro Ni är något av "bundisar". Grattis till vänskapen.
Menar du att en teori som senare visar sig vara felaktig är trams?
Citera
2012-05-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte om hon inte skulle flyga, bo på hotell eller liknande.Hon hade ingen anledning att tala om för sitt ex vart hon skulle resa. Att samtidigt vilja byta ut tio år gamla resårbottnar är intet konstigt, och att låta byta ut dem medan man är bortrest är en god idé. Då behöver man dem inte.Med avsaknad av brottsplats hade bevisläget varit sämre än det är idag.
Du missar det väsentliga. F kunde inte veta att MJ inte skulle hittas på två år. Om han hade sagt att hon var bortrest, gjort sig av med madrasserna och MJ sedan återfunnits några km från sitt hem, inlindad i en bäddmadrass från gla sängen som MJ enl uppgift ville slänga så hade väl FS verkligen suttit i skiten? Han hade direkt blivit avslöjad som lögnare. MJ var inte ute och reste. MJ låg förpackad i delar av säng som FS har förstört. Dessutom finns det väl ingen läskunnig (eller tv-tittande) människa idag som vågar ta risken att på egen hand försöka utplåna en brottplats och hoppas på att inte lämna kvar ngn typ av teknisk bevisning. Det finns ett skäl till att alla smågangsters nu för tiden bränner bilar som de använt t ex i samband med rån. FS visste ju naturligtvis att det bara var en tidsfråga innan polisen skulle göra en brottsplatsundersökning av hemmet. (Även om han sagt att MJ var bortrest hade folk snart nog börjat undra). Han kunde ju inte ana att polisen sedan skulle fucka upp...Nej, helt rätt strategi av FS att hävda att det var han själv som inte var hemma. Svårare att motbevisa, helt klart (uppenbarligen, vi sitter ju här och bjäbbar).
Citera
2012-05-05, 18:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ 4. Helgardering hade varit att ta bort sängbottnarna också.
Eller åtminstone vända absorberingsskyddet fel - eftersom den som lagt på detta skydd uppenbarligen har känt till hur man hanterade sådana skydd: Gm hade anbringat skyddet med den gröna, flossade sidan uppåt – vilket det stora flertalet gm inte hade gjort, utan trott att det var just denna sida som hade uppsugande egenskaper, när det i själva verket förhåller sig så att det är den vita sidan som släpper igenom väta som sedan kommer att stanna i det gröna skiktet. En alt. gm bör således sökas bland personer som är vana vid denna typ av absorberingsskydd och känner till de olika skiktens egenskaper.
Citera
2012-05-05, 18:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Är det någon som vet, eller kan ta reda på, vad för slags fordon som krävs för att komma fram till fyndplatsen? Att det är möjligt med en stor jeep vet vi är möjligt, men hur är det med en koreansk stadsjeep eller en Lupo? Kan GM tänkas ha behövt en traktor eller en fyrhjuling?

Vägen är iordninggjord för att köra timmer på. Förmodligen är det inga problem att ta sig fram där med jeepen i slutet av juli när marken är torr och hård. Lupon, däremot, är nog för låg, misstänker jag.
Citera
2012-05-05, 18:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och du är säker på att det inte blir några som helst släpmärken på golven som går att spåra om man gör på det viset? (Vi får väl förmoda att GM lindat in kroppen i presenning innan hen drog ut den ur huset.)
Det finns ju många varianter på temat. För att vinna tid hade jag nog rekommenderat en lite stadigare matta som draghjälp för plastpaketet (som kanske inte slutemballerades förrän man hunnit ut ur huset).
Citera
2012-05-05, 18:42
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Är det någon som vet, eller kan ta reda på, vad för slags fordon som krävs för att komma fram till fyndplatsen? Att det är möjligt med en stor jeep vet vi är möjligt, men hur är det med en koreansk stadsjeep eller en Lupo? Kan GM tänkas ha behövt en traktor eller en fyrhjuling?
Fyndplatsen är inte längre ifrån hemmet än att han kunde tagit skottkärran dit.
Naturligtvis är det troligare att han använde annat fordon.
Sen beror det väl på hur vägen såg ut sommaren 2010.Naturligtvis är vägen sämre i april än mitt i sommaren.
Det är rejält stor skillnad.
Skulle själv tro att det gick att ta sig fram t.o.m med Wolkswagen Lupo vid den tidpunkten som är aktuell.
Citera
2012-05-05, 18:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vägen är iordninggjord för att köra timmer på. Förmodligen är det inga problem att ta sig fram där med jeepen i slutet av juli när marken är torr och hård. Lupon, däremot, är nog för låg, misstänker jag.
Kan den koreanska jeepen ha använts utan att lämna spår till fordonsundersökningen? Nu står det ingenting om däckens eller underredets kondition i FUP, men hade det funnits spår av terrängkörning antar jag att det hade stått.
Citera
2012-05-05, 18:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns ju många varianter på temat. För att vinna tid hade jag nog rekommenderat en lite stadigare matta som draghjälp för plastpaketet (som kanske inte slutemballerades förrän man hunnit ut ur huset).

Ja, det där med matta var smart. Det har jag inte tänkt på. Sedan dröjde det väl drygt en vecka innan tekniker undersökte huset? Då borde väl dammet ha lagt sig tillrätta igen över ev släpmärken.

Får en känsla av att det var ganska skitigt i huset, med alla dammsamlande pinaler både på höjden och på bredden. Mycket svårstädat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in