2012-04-26, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Brottsplatsen är nog till 100% sovrummet, men det betyder ju inte att det är lika säkert att FS har dödat henne.

Man vet med 100% säkerhet att Fredrik har haft ihjäl Marina.
Citera
2012-04-26, 21:36
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Man vet med 100% säkerhet att Fredrik har haft ihjäl Marina.
(min fetning)

Vem är "man"?
Citera
2012-04-26, 21:38
Bannlyst
Polisen vet med 100% säkerhet att Fredrik har haft ihjäl Marina.
Citera
2012-04-26, 21:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu hoppas jag du driver med trådens läsare? Du medger att du sticker ut hakan då du lanserar en teori där M iscensatt sitt försvinnande själv, där hon bytte ut bäddmadrasserna och därefter tappade sig på blod vid "huvudänden". Och då blodet torkat, arrangerades filtar och skydd, precis på det sätt som förelåg vid "upptäckten" av fyndet.

Men det slutar inte med detta.., "Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen"

Vansinnesteorin slutar icke här... Den fortsätter! Att alla andra genomskådat det orimliga i ovanstående, i kombination med omständligheten att M dessutom (senare) hittats invirad i något som sannolikt kan vara en bäddmadrass, omslutet av något plastliknande material, borde för var sunt tänkande människa leda till att inse det totalt orealistiska i "teorin" presenterad ovan. Du, däremot, fortsätter försvara den - kan tro att FS gör detsamma? Grattis.

Jag menar, det skulle möjligen vara en teori att fästa en liten tilltro till om M återfunnits levande i Mexiko eller annorstädes - men givet fallets (nuvarande) förutsättningar, blir teorin till inget annat än en våt dröm iklädd prestigens klädnad - alternativt i värsta fall, bara till en blek spegelbild av en manipulerande FS. Vem fan har sådan "tur" att lyckas iscensätta sig egen död och dessutom falla offer för något som varit liktydligt med ens "skenmanöver"? Typ; 1+1= 941.

Du får gärna visa på den reviderade teorin, jag ser fram mot den - tveksam är jag tyvärr att du går min förhoppning till mötes, i detta stycket. Eller ännu bättre, medge att teorin var ett fantasifoster framtaget i verklighetsförankningens dimma.

Och den bästa manipulatören ger inte ens intryck av att vara sådan. Du vill inte ens tydliggöra huruvida du (fortfarande) har "kontakt" med densamme! Så, here we go again: Tror du FS är skyldig till brottet?
(För kännedom; inlägget Q försvarar/försvarat till leda: https://www.flashback.org/sp32236141 )
Nåt nytt att tillföra tråden? Q...
Din första fråga, nej, jag driver inte med läsarna. Jag ser en rimlighet i teorin i stort med justeringar, och PeterNoster har haft vänligheten att förtydliga hur det kan hänga ihop med fyndet.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De kan ju t.ex vara så att FB och MJ planerat att lämna landet tillsammans. FB påstår ju att MJ uttalat sig om att "lämna allt" o.s.v. MJ förbereder med att fixa det ena eller andra spåret men sen när FB kommer över har MJ ändrat sig. Då blir FB ondsint och utför själva mordet, borttransport o.s.v.

Det finns ju många andra kombinationer och du klarar inte att tänka ut en enda trots att Quarrel gett en fingervisning.
Jag håller med om det, frånsett att jag vill inte låsa fast mig vid någon särskild person som koppling mellan försvinnandet och dödsfallet, men jag utesluter inte heller den av PeterNoster utpekade.

Andra frågan har jag svarat på. Min privata kommunikation är min privata, både i omfång och innehåll. Respektera det.

Tredje frågan, där du frågar om jag tror att FS är skyldig har jag svarat på flera gånger, jag har inte tagit ställning. Men eftersom du uppenbarligen inte förstår vad det betyder, så jag ska förklara. Jag har inte bestämt mig för om jag ska tro att FS är skyldig eller inte. Han kan vara skyldig, han kan vara oskyldig, jag tror varken det ena eller det andra. Jag har avsiktligt haft den inställningen för att inte låsa fast mig i en teori och försvara den in absurdum. FS är en av de jag misstänker för brottet, men det finns fler som jag misstänker, inklusive personer som jag inte ens vet vilka det är.

Fjärde frågan, ja, jag har säkert något nytt att tillföra tråden.

Nu hoppas jag att du accepterar detta svar och inte ställer frågorna igen.
Citera
2012-04-26, 21:42
Medlem
Maloms avatar
Citat:

Vad bra!
Då är det ju bara att de plockar fram de bindande bevis som detta antagande grundar sig på, så är ju saken klar.
Jag ser fram emot att läsa detta i morgontidningen. Tack för informationen.
Citera
2012-04-26, 22:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Klart dom vet det och det har dom vetat hela tiden. Nu är det en tidsfråga bara innan det här fallet rör på sig då det finns nya omständigheter. Tänk så rätt dom haft hela tiden. Pusslet böjar ta form och man är mycket nära nu att få credit för vad man hela tiden har sagt.
Andra gärningsmän finns inte med och sist åklagaren uttalade sig hette det vår man.

En luttrad kriminalare känner sina löss på gången. Fredrik är säkert känd sen innan i deras register,så den hövliga tonen i förhörsrummet är bara en fasad.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-26 kl. 22:04.
Citera
2012-04-26, 22:37
Medlem
Grillspetts avatar
Dagarna går, och uppdatering i fallet lyser med sin frånvaro.. nu undrar man verkligen vad de kommit fram till i utredningen, och vad fynden leder fram till..undrar om tystnaden är tecken på att dom hittat DNA-spår som väntar på analys..hoppas!
Citera
2012-04-26, 22:39
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. Ungefär som i teorin som KluvenTunga citerade i spoilern.
2. Hur katten ska jag veta det?
Ok. Så du håller fast vid din ursprungliga, i mina ögon helt absurda, teori. Ingen revidering med andra ord. Din teori är alltså att Marina har arrangerat sin egen död (på ett, enligt mig, mycket sofistikerat sätt; hon har tappat sig själv på blod, skjutit ett litet djur (i rätt vinkel, i sovrummet) åkt iväg och fixat pengar, mm.) Och, tyvärr, har hon strax därefter oturen att träffa sin baneman…

Jag kan inte förstå hur du tänker Q.

Men jag kan förstå att du inte kan veta hur denne okände man (?) tog livet av Marina.
Citera
2012-04-26, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Så du håller fast vid din ursprungliga, i mina ögon helt absurda, teori. Ingen revidering med andra ord. Din teori är alltså att Marina har arrangerat sin egen död (på ett, enligt mig, mycket sofistikerat sätt; hon har tappat sig själv på blod, skjutit ett litet djur (i rätt vinkel, i sovrummet) åkt iväg och fixat pengar, mm.) Och, tyvärr, har hon strax därefter oturen att träffa sin baneman…

Jag kan inte förstå hur du tänker Q.

Men jag kan förstå att du inte kan veta hur denne okände man (?) tog livet av Marina.
Vet du vad ungefär betyder?
Citera
2012-04-26, 22:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag gillar verkligen ditt sätt att tänka, om jag inte sagt det tidigare. Du angriper diverse frågeställningar från ett analytiskt och sunt perspektiv. Jag har läst ett antal gamla inlägg från dig i Arbogatrådarna och samma takter gällde även där. Du borde ägna dig åt att tackla fall som åklagare istället för Flashback-skribent.
Håller med till 100%! Nu blir väl detta OT i tråden, men för de som hinner läsa det - i Arboga-fallet gjorde letsdoit sammanställning av bilder på den fällda barnamörderskans benföring som skickades (av annan FB-medlem) till åklagaren. Kanske inget som bidrog till de fällande domarna, men ett helt strålande jobb av L!
Citera
2012-04-26, 23:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
Javisst du har rätt ett av dessa 2 scenarios kan ha varit aktuellt:

1. FS sitter i källaren med sin dator och chattar med Marina som är i sängen och chatten sker på engelska via en proxy i Mexico FUP543.

2. FS chattar med sin dator och FS svarar själv på chatten från Marinas dator och chatten sker på engelska via en proxy i Mexico FUP543.

I det andra fallet är Marina redan död och paketerad i presenning osv.

Har då polisen sökt efter chattspår i FS dator?
Eftersom polisen gör ett så utmärkt analysarbete kan vi utgå från detta men man har inte hittat några chattspår.

Var finns då FS chattspår?

En 750 GB Seagate Barracuda hårddisk FUP 112 var trasig så polisen kunde inte undersöka den och som antytts här att den girige FS ville ha tillbaka den hårddisken vid genomgången av beslagen FUP 1147/1148.

Givetvis vill FS ha tillbaka den hårddisken för tänk om någon kom på den lysande ideen att försöka reparera hårddisken så skulle hans chatt konversation avslöjas. Den hårddisken kan mycket väl ha suttit som systemdisk i ett av kabinetten som sedan ersatts med en annan systemdisk av FS.

Från Bild 114 FUP 182: "Under bordet står flera datorer inkopplade i ett nätverk"

Det ligger även lösa hårddiskar i antistatpåsar på bordet på bilderna från FS kontor FUP 182

Flera har även vittnat om att FS var duktig på datorer så att byta hårddisk i ett kabinett var nog busenkelt för honom.

Varför har inte FS bara kastat den hårddisken tillsammans med pistolen mm?
Fanns det annat på den hårddisken som FS ville spara som t ex andra "icke kommunicerbara spår"?
Har FS ett enkelt sätt att göra en hårddisk "trasig" och den hårddisken kanske används idag i ett annat kabinett.

Namnet FS använder i chatten dvs "Franscois" är ju förvånansvärt likt hans eget namn dessutom.
Hmm, intressanta tankar.
Citera
2012-04-26, 23:13
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men varför kan inte FS ha åkt till graven natten 28-29, om M var död?

Du tror en 38 haschpundare orkar sitta vid sin mormors grav och tänka på sitt miserabla liv i timmar?

Han har inte visat för sig själv att han vill bättra sig och gör det än inte idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in