2012-04-20, 12:26
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Enda frågan han verkligen vill svara på är när dom senast hade sex. den tom frågar han efter vilket jag tycker är konstigt med tanke på alla frågor som är konkreta där han beter sej som han inte förstår något.

På vilket sett är hans namn ovanligt? tror jag måste köra en ratsit för ens ha ett begrepp om det där. ganska skandalöst om han får ersättning samtidigt som folk säger att man måste ha pengar för att kunna fly vilket han inte hade eller har.

ni som gissar hej vilt ha lite respekt och läs förundersökningen!

Det finns givetvis en anledning till varför han så gärna berättade om när de hade sex sist.

Nej, han har inget ovanligt namn, det är det som är så löjligt när han hänvisar till att hans namn kommit ut, samma namn som hundratusentals andra har.

jag förstod inte om det var mig du syftade med gissningar - jag gissar inte.
Citera
2012-04-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jo, han fyller den 27:e. Jag tror inte att FS någonsin var i Mölndal, den historien hittade han på för att ge utrymme för en annan gärningsman.

På något vis visste han iallafall att parkeringen han påstod att han parkerade på inte var uppgrävd den aktuella dagen, vilket han påpekade under vallningen.
Citera
2012-04-20, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Skaplig kolla av brorsan som skickar sms den 28e vid 17.28.

Men å andra sidan så hade/har inte FS så mycket kontakt med sina familjemedlemmar. Brorsan ville inte ha med FS att göra sen han blev dömd för misshandel av sitt barn. Helt förståeligt..även om smset kom en dag försent får man ta hänsyn till deras dåliga relationer. Hade de haft en bra relation så kanske brorsan kommit ihåg och hört av sig rätt dag.
Citera
2012-04-20, 12:40
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Jag håller med dig, men vi måste ändra tiden väl? MJ chattade natten till den 28:e, vid 01-tiden. Någon gång därefter hade FS ihjäl henne.
Jag letar efter förhör med de vittnen som sett en silverfärgad bil parkerad vid en sjö mitt i natten. De paret skulle ut och fiska. Det är ju möjligt att FS åkt runt lite och dumpat prylar på lite olika ställen. Jag har för mig att det var vid den dyiga sjön..

Jag är inte tvärsäker på att det verkligen var Marina som chattade. Tidsmässigt var det någon gång mellan 19.30 (den 27/7) -- 12.00 (den 28/7). Mest troligast kl 01-04 (om man förmodar att hon sov).

Just det, när var det någon såg bilen på natten?
När var det någon såg en bil på eftermiddagen?

Vi måste nog läsa förundersökningen igen, kanske att man snappar annat nu när man vet vad och var.
Citera
2012-04-20, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
På något vis visste han iallafall att parkeringen han påstod att han parkerade på inte var uppgrävd den aktuella dagen, vilket han påpekade under vallningen.

Förvisso, han kan ha tagit sig en tur till kyrkogården någon dag för att se hur det såg ut. Men han behöver absolut inte ha varit där nattetid. Och även om han har varit där så kanske dumpningen av kroppen redan var klar.

Sen kom vi väl aldrig fram till när grävarbetet utfördes? Det kanske var uppgrävt även den dag han påstod sig varit där?
Citera
2012-04-20, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag är inte tvärsäker på att det verkligen var Marina som chattade. Tidsmässigt var det någon gång mellan 19.30 (den 27/7) -- 12.00 (den 28/7). Mest troligast kl 01-04 (om man förmodar att hon sov).

Just det, när var det någon såg bilen på natten?
När var det någon såg en bil på eftermiddagen?

Vi måste nog läsa förundersökningen igen, kanske att man snappar annat nu när man vet vad och var.

Ja, precis..man kan få en bättre bild och ett tydligt händelseförlopp nu när man vet var han dumpade MJ. Det är bara och sätta sig och läsa igen.

Den här sjön där bilen sågs är inte någon bad eller fiskesjö utan var mer känd som ett ställe där folk brukade dumpa saker.
Senast redigerad av Mariooo 2012-04-20 kl. 12:48.
Citera
2012-04-20, 12:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Förvisso, han kan ha tagit sig en tur till kyrkogården någon dag för att se hur det såg ut. Men han behöver absolut inte ha varit där nattetid. Och även om han har varit där så kanske dumpningen av kroppen redan var klar.

Sen kom vi väl aldrig fram till när grävarbetet utfördes? Det kanske var uppgrävt även den dag han påstod sig varit där?

Han visste om grävarbetet så då är det möjligt att han var där den aktuella natten?
När grävarbetet skedde har väl polisen ändå kollat?
Citera
2012-04-20, 12:55
Medlem
ZilverZoddes avatar
Stora Holmevattnet är badsjön många på min tid drog ändå från Stenungsund för att bada i som omväxling till havet.
Citera
2012-04-20, 12:58
Medlem
Citat:

Nej, då borde polisen reagerat (om de nu kontrollerade saken) på att han ljög om det.

Han måste ha varit där mellan efter 16 dagen innan och 08 dagen efter för att veta säkert att det inte var grävt.

Såvida han inte gissar på att gatukontoret hade semester då.
Citera
2012-04-20, 13:03
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han visste om grävarbetet så då är det möjligt att han var där den aktuella natten?
När grävarbetet skedde har väl polisen ändå kollat?

Sa han det innan de var där?
Citera
2012-04-20, 13:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Vet ej men polisen har väl kollat om det stämmer eller ej?
Citera
2012-04-20, 13:06
Medlem
Citat:

På vallningsfilmen då de kom till parkeringen vid kyrkogården och poliserna ville veta var han parkerade så pekade han och svarade spontant ungefär "Det var där, men nu är det visst ingen parkering där längre".

Alltså måste han ha varit bergsäker på att det fanns en parkering där vid den tidpunkt han påstår att han var där - eftersom saken går att kontrollera.

Det gäller alltså en enda parkeringsruta framför ett elskåp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in