Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
jag tror han var hennes toffel och att hon njöt av att dominera honom. Han kände sig pga av sin situation, problem med bostad, ekonomi och droger beroende av henne. Hans drogmissbruk i kombination med ett växande aggression tror jag gjorde att det slog över och han dödade henne. Kanske hade han funderat i sådana banor under en tid, hur han skulle försöka leda över det till att hon dragit utomlands. Jag tror att hon körde med honom o att han kände sig hunsad. I kombination med att hon ville att han skulle flytta, vilket skulle dra undan benen för honom. Det kan vara en kombination av att hon ville ha honom kvar och inte. Hon ville ha honom kvar men utnyttjade hans svagheter för att se ner på honom och köra med honom. Han kan också både velat stanna kvar och inte. Drogerna och suget efter dessa kan också spelat roll. Han kanske ville ha pengar för att köpa dessa, han kanske hade abstinens och blev aggressiv när hon sa nej....han kanske tvingade henne att ta ut pengar eller tvingade henne att ge honom koden.....dagen efter hade han varit och köpt droger........det behövde han nog om han dödat henne. Men tror inte det var planerat ändå utan mer en explosion och abstinens hat reaktion.
Du måste nog läsa FUP först innan du tror en massa.
Det finns inget i det du säger som stämmer enligt den stora förundersökningen som ligger i startinlägget.
Vad du tror är inte i närheten av sanningen här, och det är nog så att sanningen är det som ska sättas i främsta rummet så att inte en läsare/läsarna får fel uppfattning.
Upplysningsvis behöver inte ett mordoffer driva någon till mord. Det är inte offret det va fel på utan den sjuka hjärnan i gärningsmannen. Så något större motiv behövs inte för en del som inte är riktigt kuranta och empatibefriade. Han bryr sig inte ett dugg. Ingen körde med Fredrik och absolut inte Marina. Nej hon ville inte ha honom kvar heller, och hon va död då han hämtade ut pengarna enligt polisens teori. Hon gjorde slut långt innan det här mordet.