2012-04-18, 18:22
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren hade fel när han väckte åtal, eftersom det inte räckte till fällande dom. Åklagaren ska ha torrt på fötterna när han väcker åtal. Rättsprocessen - från åtal till dom

Bevisningen var inte tillräckligt stark då. Åtalet sågades, alla åklagarens tre påståenden avvisades av båda domstolarna.

Jag är förvisso ingen expert och kanske tänker fel men vad är det som gör att det är fel av åklagaren att väcka åtal, om han nu ansåg att det han hade var tillräckligt? Om allt skulle vara "klarlagt" innan så skulle det ju inte behövas några rättegångar eller så skulle alla åtal sluta i fällande domar. Att i efterhand säga att det inte var tillräckligt är ju en helt annan historia.
Citera
2012-04-18, 18:22
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är det dina egna spekulationer om alternativa gärningsmän?
t.

Som tur är leder polisen det här och du kan glömma att titta på andra gm än just din polare Fredrik.
Det va man tydlig långt innan kroppen.

Med all respect Fru Maaaaaagiiiiiiisk. Tycker Du att man inledningsvis skall låta sig bindas vid en MT. Se hur det gick med O J Simpson han blev friad

Hur du kan tycka att polisarbetet som utförts är OK då 2 rätter har underkänt/friat den åtalade finner jag märkligt.

enligt min humble point så verkar det inte speciellt tryggt att förlita sig på politiet
Citera
2012-04-18, 18:24
Moderator
KomissarieBecks avatar
Då kan vi väl en gång för alla sluta tjafsa i tråden.

Kroppen efter Marina är hittad och FS är mördaren.
Nu är frågan hur detta kommer att utveckla sig juridiskt.
Citera
2012-04-18, 18:25
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ännu en gång går FS ut i media och gnäller om förföljelse, denna gång även ifrån rättsapparaten.
Han satt själv och sa under förhör "Ni har bara indicier", men hallå... Alla indicier pekade mot honom, och han som själv sa att hon var bortrest, dock hittades ju kroppen och alla indicier är ännu starkare än någonsin.

Han är så patetisk, sitter här inne på forumet och outar sig, även hans lilla flickvän som sitter och visar hur dum hon är, det är verkligen synd om de här personerna, FS förra sambo är mördad och hittas paketerad i skogen och det enda han bryr sig om är 250tusen för att kunna starta ett nytt liv.

Hade han varit oskyldig skulle han tyckt det var bra att de hittat henne, men hann har inte visat intresse för henne sedan hon försvann. Vi får hoppas att FS osannolika tur hittills har upphört. Att blodfläcken missades, kamera saknades vid bankomaten osv...
Hoppas att det finns fingeravtryck eller annat som visar vem mördaren är.
Citera
2012-04-18, 18:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
R.I.P Marina

Jag har sett ordet TEJP i flera inlägg, har det använts någon tejp till "paketet" eller är det bara antaganden från folk??

Det är önsketänkanden, att det ska finnas tejp med spår av den som packade kroppen. men det finns ingen information annat än från MPS som talade om pressening/plast och rep.
Citera
2012-04-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
R.I.P Marina

Jag har sett ordet TEJP i flera inlägg, har det använts någon tejp till "paketet" eller är det bara antaganden från folk??

Endast rep har nämnts av trovärdiga källor såvitt jag vet.
Citera
2012-04-18, 18:26
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då kan vi väl en gång för alla sluta tjafsa i tråden.

Kroppen efter Marina är hitta och FS är mördaren.
Nu är frågan hur detta kommer att utveckla sig juridiskt.

Källa på det

Då tycker jag du skall ringa åklagarämbetet
Citera
2012-04-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberfriend
När jag lyssnar på intervju med åklagaren låter starkt som att det finns några typer av fynd som skulle kunna binda gärningsmannen till brottet. Åklagaren får frågan vad det är för typ av fynd, varvid han svarar:

"Det kan jag inte gå in på, det är bara vi och gärningsmannen som vet om det."

Han får även en fråga hur länge det kan dröja innan man är färdigundersökt med fynden:

"Det kan dröja flera veckor."

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=3886693&codingformat=.m4a&me tafile=asx

Frågan är om åklagaren skulle ha sagt så om det inte var något särskilt signifikant spår.

Mina tankar finns hos Marinas anhöriga.

Ett av fynden måste väl vara den orange jackan eller är den avskriven?

Om det är så, kommer Fredrik givetvis neka i sten att det är hans jacka, även om så 1000 personer kan vittna om att F burit den ofta om det nu är så). Han kommer även att backas upp av Quarrel som kan påstå att någon lånat Fs jacka och lagt i paketet för att sätta dit honom.
Citera
2012-04-18, 18:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Sen kan de ju alltid plocka in honom för misstänkt narkotikapåverkan eller stöld för några timmars förvar för att se hur han reagerar, inga större problem med Fredriks "track record" som säkert polisen i Karlstad är mycket medveten om.
Iofs, men varför inte ta honom för mordet på Olof Palme på en gång? Visserligen var han bara tolv år då, men ett skjutvapen kunde han nog hantera.

Polisen måste ha något på fötterna innan de suger (inte av, Marie-Olsson ) honom. Ett "track record" tror jag inte hjälper. Och advokaten kommer nog att reagera om han får frågor om M.
Citera
2012-04-18, 18:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Jag är förvisso ingen expert och kanske tänker fel men vad är det som gör att det är fel av åklagaren att väcka åtal, om han nu ansåg att det han hade var tillräckligt? Om allt skulle vara "klarlagt" innan så skulle det ju inte behövas några rättegångar eller så skulle alla åtal sluta i fällande domar. Att i efterhand säga att det inte var tillräckligt är ju en helt annan historia.
Det var en felbedömning, iaf.
Citera
2012-04-18, 18:30
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Källa på det

Då tycker jag du skall ringa åklagarämbetet

Varför...du är korkad om du tror på att åklagare och polis har någon annan ståndpunkt informellt.
Citera
2012-04-18, 18:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är önsketänkanden, att det ska finnas tejp med spår av den som packade kroppen. men det finns ingen information annat än från MPS som talade om pressening/plast och rep.

Sant,men det finns andra fynd enligt polisen som man undersöker platsen med 1 km avspärrat än idag tror jag. Och man fann mer än just paketet.
Alltså det finns annat man hittat enligt polisens meddelande och uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in