2012-04-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tänk vad snopna många här skulle bli då

Oja, tänk. Fredrik kan ju bilda en klubb med Mats Alm.
Citera
2012-04-17, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acustic
Säker på att det var orginalmattan? Tyckte den passade dåligt läste jag nånstans.
Var såg du att den var borta?
Citat:
Ja det gör jag med nu, och mattan i bakluckan borta såg jag.
Hittas kanske nu?
Citera
2012-04-17, 21:03
Medlem
mercys avatar
Citat:
Säker på att det var orginalmattan? Tyckte den passade dåligt läste jag nånstans.

En undran; ena minuten framställs FS som en flummig haschtomte och i nästa minut som en person som är väldigt planerande, effektiv och systematisk. Endast en av dessa kan väl stämma, eller?
Citera
2012-04-17, 21:06
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vet du hur lång tid det tar?

Det beror dels på tillståndet av kvarlevorna och dels på hur snabbt man genomför själva tagningen av nya röntgenbilder.

Tsunamikatastrofen i Thailand engagerade ett 30-tal svenska tandläkare under drygt ett års tid för identifiering av omkring 5000 offer. Det är med andra ord svårt att sätta en bestämd tidsgräns på när en identifiering skall/bör vara klar utan det är bättre att låta den som utför identifiering få den tid som krävs för att man skall kunna ge en 100 procentigt säker identifiering.

Polisen skulle när som helst kunna plocka upp FS för misstanke om andra brott, han är bara friad för mord - så griftefridsbrott eller vållande till annans död är alltid möjligt att åberopa, ifall man misstänker att han skulle vilja lämna landet.
Med andra ord föreligger ingen brådska och jag tror inte att BO:s familj skulle uppskatta en påskyndad identifiering som senare visar sig vara felaktig.
Citera
2012-04-17, 21:09
Medlem
kattellas avatar
Citat:
En undran; ena minuten framställs FS som en flummig haschtomte och i nästa minut som en person som är väldigt planerande, effektiv och systematisk. Endast en av dessa kan väl stämma, eller?
Vad tycker du själv?
Citera
2012-04-17, 21:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det beror dels på tillståndet av kvarlevorna och dels på hur snabbt man genomför själva tagningen av nya röntgenbilder.

Tsunamikatastrofen i Thailand engagerade ett 30-tal svenska tandläkare under drygt ett års tid för identifiering av omkring 5000 offer. Det är med andra ord svårt att sätta en bestämd tidsgräns på när en identifiering skall/bör vara klar utan det är bättre att låta den som utför identifiering få den tid som krävs för att man skall kunna ge en 100 procentigt säker identifiering.

Polisen skulle när som helst kunna plocka upp FS för misstanke om andra brott, han är bara friad för mord - så griftefridsbrott eller vållande till annans död är alltid möjligt att åberopa, ifall man misstänker att han skulle vilja lämna landet.
Med andra ord föreligger ingen brådska och jag tror inte att BO:s familj skulle uppskatta en påskyndad identifiering som senare visar sig vara felaktig.
Tack för det. Hur mycket tror du är riktigt av acustics inlägg nedan?
Citat:
Klart det tar minst det! Vet du hur noga de undersöker? Sedan ska de kopieras, häftas ihop och undertecknas innan de skickar undersökningen med post! Men prelliminärt besked får du på nog innan brevet når dig.
Citera
2012-04-17, 21:18
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Vad tycker du själv?

Själv tycker jag att personbeskrivningen är motstridig särskilt med tanke på att det är en och samma skribent som antyder FS karaktär Antingen är han en flummig haschtomte som handlar på impuls eller så är han en person som är kall beräknande och effektiv. Eftersom jag aldrig träffat FS kan jag knappast säga något om hans personlighet.
Vad tycker du själv?
Citera
2012-04-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Man kan ju också köra polisens variant då de tog sig till fyndplatsen. Väldigt rolig bild på hur de tar sig fram i terrängen med sitt fordon.

Ja jösses... Den va bra! Tur att polismyndighetens fordon är relativt välutrustade med redskap och verktyg. Fattas väl bara att dom hade fått punka också!
Citera
2012-04-17, 21:35
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Själv tycker jag att personbeskrivningen är motstridig särskilt med tanke på att det är en och samma skribent som antyder FS karaktär Antingen är han en flummig haschtomte som handlar på impuls eller så är han en person som är kall beräknande och effektiv. Eftersom jag aldrig träffat FS kan jag knappast säga något om hans personlighet.
Vad tycker du själv?

Personligen så tror jag han är en flummig haschtomte som agerar impulsivt. Han lever i en illusion om att han är beräknande och att han har så hög IQ att han kan dupera vem som helst. Den dystra verkligheten är att han bara haft en satans stor portion tur.
Citera
2012-04-17, 21:51
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
..//..Polisen skulle när som helst kunna plocka upp FS för misstanke om andra brott, han är bara friad för mord - så griftefridsbrott eller vållande till annans död är alltid möjligt att åberopa..//..
Intressant tanke, kan det användas som ett "svepskäl" från rättsvårdande myndighet att vinna tid inför en kommande resningsprocess? På så sätt blir ju "tidsspillan" för rättsväsendet kortare samtidigt som det väl (?) även i ett resningsärende - finns möjlighet att justera en gärningsbeskrivning efter vad som framkommer allteftersom. Eller?
Citera
2012-04-17, 22:01
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Personligen så tror jag han är en flummig haschtomte som agerar impulsivt. Han lever i en illusion om att han är beräknande och att han har så hög IQ att han kan dupera vem som helst. Den dystra verkligheten är att han bara haft en satans stor portion tur.

En haschtomte med lite koll och en rejäl portion tur, -iaf så långt.
Att det blir ett "lyckligt" slut tvivlar jag inte alls på.
Risken att inga indicekedjor eller spår binder vår "kära" FS vid brottet måste anses som närmast obefintliga. Dvs. att att polisen och åklagare denna gång gör det det dom är satta att göra.
Citera
2012-04-17, 22:08
Medlem
Citat:

Jag läste hans ex inlägg här och hon skrev att han är så intelligent osv, men det vete fan. Det säger kanske lika mycket om exet, hon kanske inte riktigt har de vassaste knivarna i lådan, om F överglänser henne och bländar henne så med sin påstådda intelligens...?

Mycket här verkar ju handla om polisernas osedvanliga klantighet tycker jag nog. Men sedan är ju rättsväsendet också som det är. Att man ens övervägde att M kunde leva säger ju allt. Lika vansinnigt som att man förr fällde Quick på löpande band, bara på basis av erkännanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in