2012-04-19, 13:17
Medlem
jjagares avatar
Har varit mycket "trafik" i området. Synd att den inte varit gömd på andra vägen. Kanske dessa cachare har sett någon som varit där för att ev flytta kroppen.

geocaching.com/map/default.aspx?lat=58&lng=12
Citera
2012-04-19, 13:20
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är du som förvanskar genom att förfalska vittnesmål.

Jag vet att bostaden täcks av två master, vilket kan göra det möjligt att mobilerna var på samma plats. Men det är inget belägg för att det var så, eller att mobilerna följdes åt. Det kan ha varit kilometrar mellan dem.

Citat:
Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt. Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering som har visat 10.01 (ohörbart)..

Den tiden ligger jag garanterat och sover.

Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.

Och det ignorerar du totalt?
Citera
2012-04-19, 13:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Ja.
Citera
2012-04-19, 13:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc

Telefonlistorna utgör fakta, förhörsledarens försök att snärja FS genom att dra en vals är inte fakta.

Missade du det eller förstod du bara inte.
Citera
2012-04-19, 13:23
Medlem
sleipner8s avatar
Skulle vara mycket kul att få veta varför de tillät honom äta så starka å beroendeframkallande tabletter på häktet så som Tramadol.
Å åt han dem hela tiden när han bar häktad? Dessa tabletter bör ju bara tas under en ytterst kort tid!
Citera
2012-04-19, 13:25
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Absolut det här är säkert ett klockrent huvudskott.
Snabba rygg med dödsorsaken kan nog inte vara annat.
Nu är det en som darrar rejält och råttor brukar va lite rädda av sig då det kryper fram vad som hänt.

Ingen har sett honom, så det där köper ingen.
Bevis gäller nu inte påhittade alibin.

Dom har ju dessutom mer fynd än paketet, så jag hoppas !

Det kanske sitter kvar en kula i skallbenet/madrassen som kan härledas.
Citera
2012-04-19, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel

Precis..ingen vet hur många skott FS avfyrade.
Citera
2012-04-19, 13:28
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Telefonlistorna utgör fakta, förhörsledarens försök att snärja FS genom att dra en vals är inte fakta.

Missade du det eller förstod du bara inte.

Då har jag missat något.
Posta gärna sida om du har annars får jag kolla när jag kommer hem igen.
Citera
2012-04-19, 13:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel

Förmodligen kommer de iallafall hitta krutrester. Det kanske räcker för att bedöma vilken typ av ammunition det rör sig om.

Och förhoppningsvis kanske de även kan få fram en skottvinkel och genom eventuella skotthål i skelettet bedöma vilken kaliber vapnet hade.
Citera
2012-04-19, 13:47
Medlem
Hur kan FS telefon röra på sig samtidigt som han säger att han ligger och sover? Är det någon som lånar den och sen kör tillbaka med den efteråt?
Citera
2012-04-19, 13:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Hur kan FS telefon röra på sig samtidigt som han säger att han ligger och sover? Är det någon som lånar den och sen kör tillbaka med den efteråt?
När rör sig FS telefon samtidigt som han säger att han ligger och sover?
Citera
2012-04-19, 13:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ En alternativ gärningsman kan ha velat skjuta upp upptäckten av brottet tills DNA i M:s kropp har förstörts. Det kan vara en anledning till att inte lämna kvar kroppen, eller bränna upp huset samt att dölja brottsplatsen.
Då hade väl en alternativ gm lika gärna kunnat fortsätta att köra sin bil till en betydligt säkrare förvaringsplats än den som valdes. - Varför gjorde inte X det? - Ingen risk för likhundar i X:s bil; således fritt fram för X att härbärgera MJ:s kropp i princip hur länge som helst.

Att inte paketet med MJ:s kropp upptäcktes betydligt tidigare torde få skrivas på oturens eller de ofullständiga sökningarnas konto: Polisen hade sökt c:a 500 m från fyndplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in