2010-08-13, 15:24
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrtle
Ifall man har Electronkort eller inte är myndig så är nog uttagsgränsen lägre, är det det du menar?
Nej, sådana automater kallas "kontanten", samma med den vid Statoil. Jag vet av erfarenhet att det inte funkar med ett kort att ta ut typ 10 000 kr. Skulle köpa en grej och det var efter stängningsdags på bankerna, och jag fick vänta till dan efter. Har jag ett kort på tex Seb, kan jag ta den automaten vid banken..och då kan jag få ut maxgränsen. Så menar jag
Citera
2010-08-13, 15:25
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är riktigt. Men har hon mer än ett kort kan det kallas "större uttag".
Dom redogjorde ju för pengarna, inte hur många kort hon hade? Det är väl flera här som har mer än ett kort, eller? Kanske två olika banker m m
Citera
2010-08-13, 15:26
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Droger? Skulder? Betalat någon för att hjälpa honom bli av med hennes kropp? Finns många möjligheter!
Ja det stämmer, och att han kunde koden är väl kanske inte konstigt
Citera
2010-08-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrtle
Ah, det var ju smart
Fast, jag tycker inte att 5000 kr är 'en större summa pengar'...

Vart kommer man för 5000 kr? Inte till Mallorca eller motsvarande. Örebro? Hur var det nu med BDSM-synoden i Örebro? Polisen har väl kollat om hon dök upp där, får man förmoda. Det borde väl i alla fall vara kontanter man behöver där snarare än plastkort, eller?
Citera
2010-08-13, 15:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Dom redogjorde ju för pengarna, inte hur många kort hon hade? Det är väl flera här som har mer än ett kort, eller? Kanske två olika banker m m
Ja, jag skulle betrakta 10000 kr eller mer som ett "större uttag". Du trodde gränsen var 2000 kr. Det kräver fem kort, och det är det få som har. Nu vet vi att det krävs två kort för att komma upp i 10000 kr, och det är mer rimligt.
Citera
2010-08-13, 15:28
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whynot61
Bra jobbat!
Bra..men det funkade banne mej inte för mej, inte på statoil heller och jag har Visakort. Hade väl otur den dan
Citera
2010-08-13, 15:29
Medlem
Myrtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Nej, sådana automater kallas "kontanten", samma med den vid Statoil. Jag vet av erfarenhet att det inte funkar med ett kort att ta ut typ 10 000 kr. Skulle köpa en grej och det var efter stängningsdags på bankerna, och jag fick vänta till dan efter. Har jag ett kort på tex Seb, kan jag ta den automaten vid banken..och då kan jag få ut maxgränsen. Så menar jag

Aha, aldrig hört talas om 'Kontanten', finns för många vanliga uttagsautomater där jag bor. Tack.
Man kan m a o anta att flera kort använts. Vilket också betyder att den som tagit ut pengarna måste haft tillgång till fler än en kod, såvida hon inte använde samma kod till alla kort
Citera
2010-08-13, 15:31
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, jag skulle betrakta 10000 kr eller mer som ett "större uttag". Du trodde gränsen var 2000 kr. Det kräver fem kort, och det är det få som har. Nu vet vi att det krävs två kort för att komma upp i 10000 kr, och det är mer rimligt.
Yes
Citera
2010-08-13, 15:36
Medlem
bagarn29s avatar
Är följande möjligt:

Onsdag f.m. (28/7) blir det bråk om att FS ska iväg. Bråk och FS har ihjäl MJ. I panik tar han Hyundaien och åker till Stora Höga tar ut max. belopp åker till någon vän/kran och skaffar droger. Inser sen att han måste tillbax och "städa". Med eller utan hjälp gör han det och sedan flyr han in i drogernas underbara värld.
Citera
2010-08-13, 15:37
Bannlyst
Kan vi inte bara bestämma oss för att det var ett större belopp som togs ut, polisen vet ej om det var MJ själv eller någon annan som tog ut pengarna och de vill gärna ha in tips om någon sett något vid bankomaten vid 11-tiden den dagen.

Från GT:
28 juli. Någon gör ett bakomatuttag på Marina Johanssons bankkort vid Stora Höga Adenmarks vid 11-tiden.
Citera
2010-08-13, 15:39
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är följande möjligt:

Onsdag f.m. (28/7) blir det bråk om att FS ska iväg. Bråk och FS har ihjäl MJ. I panik tar han Hyundaien och åker till Stora Höga tar ut max. belopp åker till någon vän/kran och skaffar droger. Inser sen att han måste tillbax och "städa". Med eller utan hjälp gör han det och sedan flyr han in i drogernas underbara värld.
Ja, bortsett från att vittnet som sett Huyndaien beskriver föraren på ett sätt som passar väl in på MJ men inte på FS. Sedan vet vi väl inte här på FB hur pålitligt och säkert detta vittne är? Eller är det någon som vet?
Citera
2010-08-13, 15:40
Medlem
Uppdaterat på TT:
"37-åringen har nekat till alla anklagelser som riktats mot honom. Vad han sagt till utredarna vill dock inte hans advokat, Michael Hansson, säga. En orsak är att åklagaren förklarat att 37-åringen kan komma att häktas igen.
–*Men det är inte lätt för honom att gå omkring med den här anklagelsen hängande över sig, även om han är på fri fot. Det enda vi säger i nuläget är att han helt nekar till alla anklagelser, säger 37-åringens advokat Michael Hansson.
Har mördats
Utredarna är säkra på att 31-åringen mördats. Hela veckan har de sökt efter hennes kropp i närheten av hennes bostad i en ort söder om Stenungsund. Sannerholm vill inte kommentera om utredarna misstänker att 37-åringen gömt kvinnans kropp.
–*Att han är på fri fot är en försvårande omständighet för utredningen. Men vi fortsätter söka efter 31-åringen på bred front. Men vad vi hittat hittills vill jag inte gå in på, säger Niklas Sannerholm."

De tror sig alltså eventuellt kunna häkta honom igen. Förmodligen om de hittar kroppen kan man tänka sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in