2012-05-12, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Att ni orkar argumentera med dårskapen ger er en stor elogé men jag har på känn att er möda är förgäves, oavsett vad som visas upp om hur rättsväsendet tänker i sådana här komplicerade mål så kommer strutstekniken fram och huvudet körs ner i sanden för att slippa konfroteras med den obehagliga verkligheten, nämligen att det finns ett stort utrymme för en alternativ GM.

Hur stort utrymme pratar du om nu? är det pga en förmodad knarklangarmördarteori du är här och diskuterar eller vilka andra gm pratar du om??
Citera
2012-05-12, 23:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Och det har i dagsläget NOLL betydelse vad det står och inte står i de gamla domarna eftersom det är helt nya förutsättningar nu. De gamla domarna är helt betydelselösa och överspelade i o med att nya faktum har tillkommit, fatta det nån gång...

Tröttna nu din stackare, för att något ska spela någon roll så måste Kvarnström få till en resning i fallet och som han har skött sig hitintills så luktar det " cold case" lång väg.

Ingen resning innebär starta om från ruta noll och gör rätt, men nu har ju de flesta spår kallnat.
Citera
2012-05-12, 23:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Som sagt, det ligger i sakens natur.
Du tror väl ändå inte att åklagaren inviterar personer till vittnesbåset som har något gott att säga om FS och bara negativt att säga om Marina?

Han har en plikt och då han går till åtal gäller inga andra gärningsmän en mycket enkel regel.
Vad pratar du om domstol för? Jag talade om fup?

När åklagaren går till domstol är det hans börda att bevisa det han tror på inte att göra misstänkte till omtyckt det måste du väl begripa.
Citera
2012-05-12, 23:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orry-Main
Hur stort utrymme pratar du om nu? är det pga en förmodad knarklangarmördarteori du är här och diskuterar eller vilka andra gm pratar du om??

Gör som vi andra läs domarna så ser du hur resonemanget angående alternativa GM går.
Citera
2012-05-12, 23:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vi närmar oss? Skoja inte med mig det är inte seriöst.
Klart det är seriöst, jag vill veta källan. Efter att ha först sagt radio, sedan blaska har du nu återgått till radio. Har du ändrat dig igen? Fram med källan nu, sluta tramsa.
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsmagoo
DU ska klargöra var han såg rampen i från om det va i bil eller om han va ute ur bilen inget annat.
Nej, det var inte din fråga, din fråga var denna:
Citat:
Inte en chans att du har. Frågan är åkte vittnen bil va vittnet ur bilen i vilken riktning kom vittnet det har du inte förklarat.
Jag har förklarat varifrån han inte såg rampen.
Citat:
DU ljuger igen för det passar in så han inget skulle ha sett.,Klantigt Q verkligen.
Jag ljuger inte, det är du.
Citera
2012-05-12, 23:10
Medlem
mercys avatar
Citat:
Kryllar av bevis i FUP:en...uppsatt hår som ett fruntimmer (passar nog perfekt på Hallanstalten) och mötande av samma utpekade man med ett långt råttfärgat hår gåendes där ingen nästan annars går efter att M:s bil lämnats med det lilla intima backtillägget som tydligen var ett prefekt i Svenssons lilla hjärna som inte villa försvinna ens i ett stressframkallande och svettigt ögonblick...

Hur mycket bevis som helst i denna FUP

Jahapp ja, har du missat att FS blev friad både i TR och HR, just pga bristande bevis?
Citera
2012-05-12, 23:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Gör som vi andra läs domarna så ser du hur resonemanget angående alternativa GM går.

Det gäller inte rådande myndighet som utreder det här mordet. Så det behöver ingen sunt tänkande människa ens titta på det är förlegat.
Domarna är inte dömda efter det som finns i dag. Du bör ju ta och se på aktuellt rättsläge och inte snöa in på domsluten som inte hade varit i närheten av dessa bedömningar i dag.
Det är lite låg nivå på kunskaperna just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jahapp ja, har du missat att FS blev friad både i TR och HR, just pga bristande bevis?

Tycker du det är relevant då det finns en kropp i dag och rättsmedicinsk rapport?
Seriöst är du på riktigt?

Quarrel
Du hade inget utförligt om vittnet du pekat ut som inte kan ha sett något för det har du bestämt.
Nåja då kan man helt enkelt bara segla vidare från dina påståenden och se det som jaha, det är inte trovärdigt. Bla, bla.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-12 kl. 23:15.
Citera
2012-05-12, 23:14
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

En hypotes är ju en snubbe på trakten. Som själv ansåg sig ha "halva inne" på Marina. Han var medveten om att Marina var sexualsadist - och hade tydligen inget emot det.

Det skulle ju kunna vara så att marina lånat ut de 10 000 till denne man (vi vet att hon var hjälpsam mot sina pojkvänner). Väl hemma kan hon ha tagit fram sin pistol för att skrämmas (hon var bevisligen sådan att hon blev sexuellt upphetsad av andra personers skräck) och så har det blivit handgemäng och ett skott har gått av.

Detta är en teori av många tänkbara. Det finns i själva verket en ocean av tänkbara händelseförlopp.
Citera
2012-05-12, 23:14
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Tröttna nu din stackare, för att något ska spela någon roll så måste Kvarnström få till en resning i fallet och som han har skött sig hitintills så luktar det " cold case" lång väg.

Ingen resning innebär starta om från ruta noll och gör rätt, men nu har ju de flesta spår kallnat.
Cold Case kan du drömma om, mordet är polisiärt uppklarat. Fredrik Svensson mördade Marina, nu ska han också fällas i domstolen vilket jag tror blir gjort till slut
Citera
2012-05-12, 23:17
Medlem
Citat:
Att ni orkar argumentera med dårskapen ger er en stor elogé men jag har på känn att er möda är förgäves, oavsett vad som visas upp om hur rättsväsendet tänker i sådana här komplicerade mål så kommer strutstekniken fram och huvudet körs ner i sanden för att slippa konfroteras med den obehagliga verkligheten, nämligen att det finns ett stort utrymme för en alternativ GM.

Den dagen du hittar en alternativ GM.
Ja då lär du få leta efter ett alterativt offer.

Med det säger jag go natt.
Citera
2012-05-12, 23:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Cold Case kan du drömma om, mordet är polisiärt uppklarat. Fredrik Svensson mördade Marina, nu ska han också fällas i domstolen vilket jag tror blir gjort till slut

Det uttalades för länge sen om cold case och att det inte skulle gå och identifiera Marina.
Aj, aj vad man bedrog sig.

Nu heter det att han är friad i domstol och att åtalet hade ogillats med en kropp och en dödsorsak,.
Snacka om att gräva sig djupt ner i en grop.
Citera
2012-05-12, 23:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Aj fan, berätta om det magiska genombrottet som har inträffat, media har ju varit lite snåla med det scoopet. Vad har hittats som ger resning för åklagaren Kvarnström?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in