2012-04-15, 10:50
Medlem
mjohan84s avatar
Quarrel: Du som sitter på FUP, jag har råkat radera min och nu kan man inte ladda ner den längre.
På den där rastplatsen som nog trodde sig se FS med bilen så såg samma person inplastade grejer i bilen, vad jag minns
så var det vit plast enligt vittnet, kan du bekräfta om så är fallet? Eller sviker mitt minne kanske?
Citera
2012-04-15, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
En ihoprullad madrass är väl redan öppen i båda ändar, varför skall då en räv eller annat djur öppna hela paketet?
Jag antar att djur inte är lika smarta som du och inser att när insidan är uppäten att det inte finns något på utsidan.

Paketet måste öppnas för att innehållet skulle undersökas. Det du skriver innebär att plasten, måste ha varit öppen i minst en ände.
Citera
2012-04-15, 10:52
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du får kalla det att jag spekulerar om du vill. Jag tror att om en människa ligger i två år inlindad i en madrass och plast så vek att den går sönder när någon petar på den med en pinne, så hade t.ex. en räv öppnat paketet för länge sedan.

Vad är det för trams?

Så länge paketet är intakt ingen lukt och alltså ingen räv eller liknande!
Citera
2012-04-15, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenTuva
Vad är det för trams?

Så länge paketet är intakt ingen lukt och alltså ingen räv eller liknande!
Det är inte trams. Ett paket inlindat med plast och hopknutet med snören är inte lukttätt.
Citera
2012-04-15, 10:54
Medlem
rubbergirls avatar
Jag tycker Missing People gjorde en bra insats, dock reagerade jag starkt på följande citat från Expressen då de frivilliga sökande petat på paketet och såg vad det var:

"- Det var äckligt och absolut otäckt. Känslorna var blandade. Mina barn var med och började gråta, det blev en chock för oss alla, säger hon."

Ofattbart att man har med barn i sådana här sökningar, och om de nu måste vara med så borde man väl dra dem åt sidan om man hittar någonting.
Citera
2012-04-15, 10:55
Medlem
Citat:
Aftonbladet:

Nedhuggna granar är tunga. Låter som om det bör ha varit mer än en man bakom utplaceringen av paketet.

Men granar hindrar inte råttor från att göra strimlor av omslaget och kalasa på innehållet.
Råttor i Svartedalen? Du bor i stan va
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Jag tycker Missing People gjorde en bra insats, dock reagerade jag starkt på följande citat från Expressen då de frivilliga sökande petat på paketet och såg vad det var:

"- Det var äckligt och absolut otäckt. Känslorna var blandade. Mina barn var med och började gråta, det blev en chock för oss alla, säger hon."

Ofattbart att man har med barn i sådana här sökningar, och om de nu måste vara med så borde man väl dra dem åt sidan om man hittar någonting.

Jag reagerade också på det - är ju ingen söndagspicknick direkt!
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Quarrel: Du som sitter på FUP, jag har råkat radera min och nu kan man inte ladda ner den längre.
På den där rastplatsen som nog trodde sig se FS med bilen så såg samma person inplastade grejer i bilen, vad jag minns
så var det vit plast enligt vittnet, kan du bekräfta om så är fallet? Eller sviker mitt minne kanske?
Ditt minne sviker som vanligt.
Citera
2012-04-15, 10:56
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Det finns väl ingenting som råttor inte äter?

Exempel på asätare enligt Wikipedia:

Flodkräfta
Fluga
Gam
Hyena
Järv
Komodovaran
Korp
Kråka
Pirål
Råtta
Schakal
Vildsvin
Människa

http://sv.wikipedia.org/wiki/As%C3%A4tare

Har fetmarkerat sånt som jag misstänker kan förekomma i området där paketet återfanns.
Järv hittar du knappast där..
Men däremot räv och grävling..
Citera
2012-04-15, 10:56
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Håller med, varför skall man utsätt barn för detta? blir nog inga scouter av dem..
Citera
2012-04-15, 10:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Råttor i Svartedalen? Du bor i stan va
Ja, hurså?
Citera
2012-04-15, 10:57
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Det är inte trams. Ett paket inlindat med plast och hopknutet med snören är inte lukttätt.

Har Marinas mördare FS berättat för dig att det inte går att paketera lukttätt?

Jo det går att paketera lukttätt i plast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in